Klasik eğitim metotları ile Y ve
Z kuşaklarına hitap etmekte zorluk çeken eğitimciler için dijital oyunlar
önemli fırsatlar sunmaktadır. Kısaca, öğrencilerin eğitsel bilgisayar
oyunlarını oynayarak öğrenmeleri olarak adlandırılan Dijital Oyun Tabanlı
Öğrenme yaklaşımı, bu fırsatı değerlendirerek öğrencilerin, eğitsel bilgisayar
oyunlarıyla bir taraftan eğlenirken diğer taraftan da öğrenme imkânına sahip
olmalarını hedeflemektedir. Literatürde daha çok Fen Bilimleri ve Mühendislik
alanlarında rastlanan eğitsel bilgisayar oyunlarının Sosyal Bilimler alanında,
özellikle de ticaret ve lojistik eğitiminde kullanılmasının faydalı olacağı
düşünülmektedir. Uluslararası ticaret ve lojistik eğitimi dinamik yapısı gereği
sektörle ve sektördeki uygulamalarla etkileşim içinde olmayı ve süreçleri
deneyimlemeyi gerektirmektedir. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme yaklaşımının dış
ticaret ve lojistik eğitiminde uygulanması ile öğrencilere teorik dersler ile
kazandırılması zor olan problem çözme, risk alma, örgütsel ve küresel
düşünebilme, takım çalışmasına uyum, iletişim gibi yeteneklerin daha etkili
şekilde aktarılabileceği düşünülmektedir. Bu kapsamda, bu çalışmada oyun
tasarım modelleri hakkında bilgi verilip dış ticaret ve lojistik alanındaki
oyunlar incelenerek bu alandaki dijital tabanlı öğrenmenin nasıl olması
gerektiği hakkında tespitlerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |