Teknoloji ile pazarlama
anlayışının gelişmesi ve tüketici isteklerinin en uygun şekilde karşılanmasının
gerekliliği, pazarlama faaliyetlerine verilen önemi arttırmış, dolayısıyla tüm
bunları kapsayacak bir pazarlama araştırması yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Böylelikle pazarlama araştırmaları hem yöneticiler hem de akademisyenlere
kullanabilecekleri araçları sunmaktadır. Bu çalışmada, Yükseköğretim Kurumu
Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ) veri tabanında yayınlanan ilk erişime açık tez yılı
olan 1981 ve günümüz 2018 yılları arasında, pazarlama alanında yayımlanan
erişime açık doktora tezleri, çeşitli parametreler kapsamında
değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmede esas olarak pazarlama literatüründe ele
alınan konu başlıklarının yıllara göre dağılımını ortaya koymak amaçlanmıştır.
Ayrıca, alana en çok katkı sağlayan üniversite türleri, tezlerin araştırma
metodları, veri türleri de ele alınarak bu bağlamda 227 doktora tezi içerik
analizi yöntemi ile incelenmiştir. Analiz sonucu elde edilen bulgular frekans
ve yüzdesel olarak belirtilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |