Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Muhasebe Dersine Yönelik Tutumların Bireysel ve Bölümsel Farklılıklarının Belirlenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği

Yıl 2020, Cilt: 17 Sayı: 2, 52 - 67, 28.12.2020

Öz

Ülkemizdeki üniversitelerin meslek yüksekokullarında, yüksekokullarında ve bazı fakültelerinde yer alan bölümlerin hemen hemen hepsinde muhasebe dersine yönelik eğitim verilmektedir. Bu çalışmada, muhasebe dersini alan öğrencilerin bu derse karşı tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, Mersin Üniversitesi Erdemli Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu İşletme Bilgi Yönetimi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri bölümleri; Gülnar Mustafa Baysan Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Bölümü ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümleri öğrencilerine yönelik anket çalışması yapılmıştır. Çalışma sonucunda tutumun bilişsel öğesinin, duyuşsal ve davranışsal öğelerine göre nispeten daha yüksek olduğu görülmüştür. Karşılaştırma analizlerinde ise bilişsel öğe açısından karşılaştırma grupları arasında daha fazla farklılık görülmüştür. Davranışsal öğe açısından ise çok fazla bir farklılık tespit edilmemiştir.

Kaynakça

  • Baysal, A. C. (1984). Sosyal psikolojide tutumlar. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, 121-138.
  • Canakay, E. U. (2006). Müzik Teorisi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26-28.
  • Çakır, N., Canbaz, S. ve Gümüş, S. (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimindeki Algı ve Beklentilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Uzunköprü MYO Örneği.
  • Çelik, M. ve Serinkan, C. (2011). Muhasebe Dersine Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencilerinin Bireysel ve Bölümsel Farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
  • Dosch, R. J. ve Wambsganss, J. R. (2006). The Blame Game: Accounting Education is not Alone. Journal of Education for Business, 81(5), 250-254.
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme. 3. baskı Şubat 2012. Pegem Akademi Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15 (58), 191-216.
  • Kalman, M. ve Summak, M. S. (2016). Öğretmenlerin Psikolojik Sermayelerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Karma Yöntem Araştırması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(1).
  • Kandemir, T., Kardeş, Z. ve Baykut, E. (2016). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açıları: Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 133-151.
  • Murphy, B. (2017). Professional Competence And Continuing Professional Development İn Accounting: Professional Practice vs. Non-Practice. Accounting Education, 26(5-6), 482-500.
  • Park, Y. H., Paik, T. Y., & Koo, J. H. (2019). Effect of Student Activity Participation on Accounting Education. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 5(3), 40.
  • Pehlivan, H. (1994). Eğitim Bilimleri Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Bölüme Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(10).
  • Tekşen, Ö., Tekın, M. ve Gençtürk, M. (2010). Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi'ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Accounting & Finance, (46).
  • Terim, B. ve Öztürk, A. (2009). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Gördes Meslek Yüksekokulunda Bir Uygulama. Sosyal Bilimler, 7(2), 153-168.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Kurtlar 0000-0002-3266-275X

Emrah Yıldız 0000-0003-4675-6332

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kurtlar, M., & Yıldız, E. (2020). Muhasebe Dersine Yönelik Tutumların Bireysel ve Bölümsel Farklılıklarının Belirlenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 52-67.