The purpose of this paper is to analyse the hegemonic approach taken toward students in the British education system in the past from the perspectives of both the students and the teachers within the framework of structure and superstructure and to search for the erroneous disciplinary beliefs prevalent then. Mark Ravenhill chooses The Cane for the title of his play ironically, a choice which draws attention to the cane as a punishment tool employed by the authority to exercise its hegemony, and to the deficiencies of the previous educational system. Turning into a display of hegemonic power and authority, this punishment act will be analysed through the term hegemony, believed to have been given its final meaning by Antonio Gramsci, a Marxist theorist. To Gramsci, this term is defined as the sovereign demonstrating its supremacy through ideological devices/techniques in institutions such as schools and churches, where large numbers of members present in civil society. The Cane (2019) by Mark Ravenhill, a pioneer of In-yer-face movement in British theatre, is the product of a flawed discipline-based hegemonic practice England used in the past when ideologies produced theses and antitheses, based on a chain of events revolving around a chain of mistakes.
Bu makalenin amacı, geçmiş yıllarda İngiltere’nin eğitim sisteminde öğrenciler üzerinde gerçekleştirilen hegemonik yaklaşımı öğrenci-öğretmen açısından yapı–üst yapı bağlamında ele almak ve o dönemin disiplin anlayışındaki yanlışlıkları irdelemektir. Oyununun başlığını ironik şekilde Sopa (The Cane) olarak seçen Mark Ravenhill, iktidarın hegemonyasını uygulama aracı olarak kullandığı bir cezalandırma aracı olan sopa üzerinden geçmiş dönem eğitim sistemindeki yanlışlıklara dikkat çeker. Bir hegemonik güç ve otorite gösterisine dönüşen bu cezalandırma eylemi, Marksist düşünür Antonio Gramsci’nin nihai anlamını kazandırdığı hegemonya terimi üzerinden değerlendirilecektir. Bu terim, Gramsci’ye göre, egemen olanın, güç göstergesi olarak kendi üstünlüğünü ideolojik aygıtlar/yaklaşımlar kullanarak, sivil toplumun kitleler halinde bulunduğu okul, kilise gibi kurumlarda uygulamaya koyması olarak tanımlanabilir. İngiliz tiyatrosunda In-yer-face akımının da öncülerinden biri olan oyun yazarı Ravenhill’in Sopa (2019) oyunu, ideolojilerin kendi içerisinde tez ve antitezler ürettiği bir zaman aralığında İngiltere’nin geçmiş zaman diliminde uygulamaya konulan disiplin temelli yanlış bir hegemonya pratiğinin sonucunda meydana gelen bir dizi hatanın merkeze alındığı olaylar dizisini temel alır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 2 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez elektronik olarak yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr