The use of mimetic and diegetic modes of storytelling has significant implications for the meaning and interpretation of Wilkie Collins’s (1824-1889) short story collection After Dark (1856). By using a framed narrative structure, Collins highlights the mimetic features of the stories in his collection. He creates a semi-factual atmosphere through dividing the story universe into two levels. On the first level, the discourse of the primary narrator and his wife emphasizes the mimetic nature of the six realistic stories recounted on the second level. Through following such a structure, the author seeks to create the illusion that the stories in the collection are biographical accounts. Verisimilitude, or lifelikeness, is therefore presented as the primary narrative property in After Dark. However, as this article mainly argues, the authorial discourse presented in Collins’s general preface to the collection—which, to use Gerard Genette’s term, is a paratext or threshold—dismantles the characters’ realistic pretentions on the two levels of the storyworld. More precisely, by calling the six narrated stories in the collection the offspring of his own imagination, Collins’s paratextual preface destroys the highlighted mimetic claims on the two levels in the storyworld.
mimetic storytelling verisimilitude framed narrative paratext Wilkie Collins After Dark
Mimetik ve diegetik hikaye anlatımı modlarının kullanılması, Wilkie Collins’in (1824-1889) kısa öykü koleksiyonu After Dark’ın (1856) anlamı ve yorumu için önemli çıkarımlara sahiptir. Çerçeveli bir anlatı yapısı kullanarak, Collins derlemesindeki mimetik özelliği vurgulamaktadır.
Collins hikaye evrenini iki seviyeye bölerek yarı gerçekçi bir atmosfer yaratmaktadır. Birinci düzeyde, birincil anlatıcı ve eşinin söylemi, ikinci düzeyde anlatılan altı gerçekçi hikâyenin mimetik doğasını vurgulamaktadır. Böyle bir yapıyı ygyluyarak, yazar koleksiyondaki öykülerin biyografik anlatımlar olduğu yanılsamasını yaratmaya çalışıyor. Bu nedenle gerçeğe benzerlik veya gerçekçilik, After Dark’ta birincil anlatı özelliği olarak sunulur. Ancak, bu makalede esas olarak tartışıldığı üzere, Collins’in ana metine eşlik eden ve Gerard Genette’in tabiriyle yanmetin olarak adlandırılan derlemenin genel önsözünde sunduğu yazar söylemi, karakterlerin hikâye dünyasının iki düzeyine ilişkin gerçekçi iddialarını ortadan kaldırmaktadır.
Daha doğrusu, Collins’in yan metinsel önsözü, koleksiyonda anlatılan altı öyküyü kendi hayal gücünün ürünü olarak adlandırarak, öykü dünyasının iki düzeyine ilişkin vurgulanan mimetik iddiaları yok ediyor.
mimetik hikaye anlatımı gerçeğe benzerlik çerçeveli anlatı yan metin Wilkie Collins After Dark
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Edebi Teori, Edebi Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 2 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez elektronik olarak yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr