Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

BANKA REKLAMLARINDAKİ MÜZİK TÜRLERİNİN TÜKETİCİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 14, 31.12.2022

Öz

Son dönemde ekonomik krizler, tüketicilerin bankalara olan yaklaşımını daha da hassaslaştırmaktadır. Bu çalışma, tüketicilerin banka reklamlarındaki müziklere ait etkilerini analiz ederek bankalara reklamlarındaki müzik yönetimi bağlamında tavsiyeler sunmayı amaçlamaktadır. Bu minvalde, Nevşehir ilinde basit rastgele örnekleme yöntemi ile yaklaşık 200 kişi üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Araştırma alanının banka reklam müziği olarak seçilmesi çalışmayı özgün kılmaktadır. Anket çalışması iki bölümden oluşmuş olup çalışmamıza kaynaklık etmektedir. Sahada uygulanmış olan anketin sonuçları analiz edildiğinde Sonuç olarak, söylenebilir.

Kaynakça

  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık, 49-50.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Yayıncılık, Sakarya, 226.
  • Comrey, A. L., & Lee, H. B. (2013). A first course in factor analysis. Psychology press.
  • Orhan, Ünal., & Gürsoy, Y. E. (2014). Banka reklâmlarının müşteri tercihlerine etkisi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 304.
  • Özer, A. (2019). Reklamlarda erkeklere yönelik simgesel şiddet: banka reklamları üzerine bir analiz (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Gündüz, K., & ÖZTÜRK, M. (2017). Reklam Müzikleri. Online Journal of Music Sciences, 2(3), 138-162.
  • Güven, D. (2012). Reklam müzikleri ve markaya olan etkisi (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Sert, N. Y., Ergin, T. Ç., & Yılmaz, E. (2019). İkna Edici İletişimde Reklam Müziğinin Kullanımı: Banka Reklam Müziklerinin İkna Edici İletişim Stratejileri Açısından İncelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 205-226.
  • Çalışkan, S. Türkiye’de televizyon reklamlarında kullanılan müzik çeşitlerine yönelik tespitler. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 5(2), 19-24.

THE EFFECT OF MUSİC GENRES İN BANK ADVERTİSEMENTS ON CONSUMERS

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 14, 31.12.2022

Öz

Recent economic crises, global and local developments have made consumers' attitudes towards banks even more sensitive. This study aims to offer suggestions to banks in the context of music management for their advertisements by analyzing the effects of consumers on music in bank advertisements. In this respect, a survey study is conducted on 384 people with simple random sampling method in Nevşehir province. Choosing the research area as the bank advertisement music makes the study unique.
The survey study consists of two parts and the study of is the source of our study. The results of the s applied research in the field ……is applied. As a result, it has revealed that….

Kaynakça

  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık, 49-50.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Yayıncılık, Sakarya, 226.
  • Comrey, A. L., & Lee, H. B. (2013). A first course in factor analysis. Psychology press.
  • Orhan, Ünal., & Gürsoy, Y. E. (2014). Banka reklâmlarının müşteri tercihlerine etkisi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 304.
  • Özer, A. (2019). Reklamlarda erkeklere yönelik simgesel şiddet: banka reklamları üzerine bir analiz (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Gündüz, K., & ÖZTÜRK, M. (2017). Reklam Müzikleri. Online Journal of Music Sciences, 2(3), 138-162.
  • Güven, D. (2012). Reklam müzikleri ve markaya olan etkisi (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Sert, N. Y., Ergin, T. Ç., & Yılmaz, E. (2019). İkna Edici İletişimde Reklam Müziğinin Kullanımı: Banka Reklam Müziklerinin İkna Edici İletişim Stratejileri Açısından İncelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 205-226.
  • Çalışkan, S. Türkiye’de televizyon reklamlarında kullanılan müzik çeşitlerine yönelik tespitler. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 5(2), 19-24.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Finans ve Bankacılık
Yazarlar

Ebrucan İslamoğlu 0000-0002-8297-7370

Musa Çiftci 0000-0003-3372-5713

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 26 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 7 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İslamoğlu, E., & Çiftci, M. (2022). BANKA REKLAMLARINDAKİ MÜZİK TÜRLERİNİN TÜKETİCİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Kapadokya Akademik Bakış, 6(1), 1-14.