-
İLKÖGRETİM 7. SINIF FEN VE TEKNOLOJi DERSiNE AiT BiR UYGULAMA ÇALISMASI: PORTFOLYO
Bu arastırmanın amacı; ilkögretim 7. sınıf ögrencilerinin Fen ve Teknoloji dersinde yer alan
“Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesinin portfolyo uygulaması sonucunda ögrencilerin, Fen ve Teknoloji
dersine karsı hem motivasyonlarını hem de tutumlarını incelemek, ayrıca ögrencilerin portfolyoya iliskin
görüslerini de belirlemektir. Bu çalısma, Kargınısıklar lkögretim Okulu’nda ögrenim gören 29 ögrenciyle
yapılmıstır. Ögrenciler, ögretmenlerinin ve arastırmacının rehberliginde portfolyo uygulamasıyla dersi
islemislerdir. Arastırma, özel durum çalısması yöntemiyle yürütülmüstür. Veriler, uygulama sonunda
ögrencilerle gerçeklestirilen mülakat, Fen ve Teknoloji tutum ve motivasyon ölçekleriyle elde edilmistir.
Ögrencilerin portfolyo hakkındaki görüslerinin alınmasında yarı yapılandırılmıs görüsme formu
kullanılmıstır. Nitel veriler, betimsel analiz yöntemiyle, nicel veriler ise, SPSS istatistik programı
kullanılarak degerlendirilmistir. Arastırmanın sonucunda, portfolyonun, ögrencilerin Fen ve Teknoloji
dersine karsı motivasyonlarında ve tutumlarında olumlu yönde etkili oldugu gözlenmistir. Motivasyonlarında
anlamlı düzeyde bir farklılık bulunurken, tutularındaki artısın anlamlı düzeyde olmadıgı gözlenmistir. Sonuç
olarak, portfolyonun bir degerlendirme aracı olarak sadece Fen ve Teknoloji dersi için degil, aynı zamanda
diger dersler için de kullanılması önerilmektedir.
PERFORMANCE APPLICATION OF THE 7TH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE: PORTFOLIO
The aim of this research is to observe both the attitudes and the motivations of the 7th grade
students to Science and Technology course after the application of the portfolio practice of the unit “Structure
and Features of Matter”, and to define the students’ ideas about portfolio. This research was applied on 29
students in Kargınısıklar Primary School. Students studied with the portfolio practice and with the guidance
of their teachers and the researcher. The research was conducted with the case study method. Data was
collected with the Science and Technology attitude and motivation measures and interview with the students
after the portfolio practice. While taking the students’ thoughts about portfolio semi-structured interview
form was used. Qualitative data were evaluated with descriptive by analysis method and quantitative data
were evaluated by using the program “Statistical Package for the Social Sciences (SPSS)”. At the end of the
research, it was observed that the portfolio is positively effective for the students’ motivation and attitude to
Science and Technology course. It was observed that while there is a meaningful difference in their
motivation, the increase in their attitude is not at a significant level. Consequently, it is recommended to use
portfolio as an assessment tool not only for Science and Technology course, but also for the other courses.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1 |