BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri: Muğla Örneği

Yıl 2010, Cilt: 6 Sayı: 1, 53 - 60, 01.03.2010

Öz

-

Kaynakça

  • Kahyaoğlu, M.,Yangın, S., “İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 1, 84 (2007).
  • Akkoyunlu, B., Kurbanoğlu, S., “Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Ve Bilgisayar Özyeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma”, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2003).
  • Yılmaz, M., Köseoğlu, P., Gerçek, C. ve arkadaşları, “Öğretmen Öz-yeterlik İnancı”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5(58), 50- (2004).
  • Zajacova, A., Lynch, S. M., Espenshade, T. J., “Self- Efficacy, Stress, and Academic Success in College”, Research in Higher Education, 677- 706 (2005). Geliş Tarihi: 16/08/2009 Kabul Tarihi: 26/05/2010

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY

Yıl 2010, Cilt: 6 Sayı: 1, 53 - 60, 01.03.2010

Öz

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ

Bu çalışmada, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2008–2009 öğretim yılında öğrenim gören 107 Fen Bilgisi Öğretmen adayına (ikinci ve dördüncü sınıf) mesleki özyeterlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemek için “Mesleki Özyeterlik Ölçeği” uygulanmıştır. Elde edilen bulgular SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 14,0 paket programı kullanılarak istatistiksel olarak yorumlanmıştır. Araştırmadan bulunan bulgulara göre, ikinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin mesleki özyeterlikleri arasında bir fark bulunmamıştır. Bu çalışma %80 güvenirliktedir.

VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY

In this study, it has been administered “Professional Self-Efficacy Scale” to 107 science prospective teachers (second and fourth classes) to determine views on professional self-efficacy, at the Faculty of Education of Muğla University in 2008–2009 academic year. The data has been evaluated by SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 14.0 statistical package program. According to the findings, there is no significant difference between the second-year students’ perceptions of their professional self- efficacy and those of the fourth-year students. The reliability of this study is 80%.

Kaynakça

  • Kahyaoğlu, M.,Yangın, S., “İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 1, 84 (2007).
  • Akkoyunlu, B., Kurbanoğlu, S., “Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Ve Bilgisayar Özyeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma”, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2003).
  • Yılmaz, M., Köseoğlu, P., Gerçek, C. ve arkadaşları, “Öğretmen Öz-yeterlik İnancı”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5(58), 50- (2004).
  • Zajacova, A., Lynch, S. M., Espenshade, T. J., “Self- Efficacy, Stress, and Academic Success in College”, Research in Higher Education, 677- 706 (2005). Geliş Tarihi: 16/08/2009 Kabul Tarihi: 26/05/2010
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şule Aycan

Özge Seçmen Bu kişi benim

Sinan Seyhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aycan, Ş., Seçmen, Ö., & Seyhan, S. (2010). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 6(1), 53-60.
AMA Aycan Ş, Seçmen Ö, Seyhan S. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY. CBUJOS. Mart 2010;6(1):53-60.
Chicago Aycan, Şule, Özge Seçmen, ve Sinan Seyhan. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY”. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 6, sy. 1 (Mart 2010): 53-60.
EndNote Aycan Ş, Seçmen Ö, Seyhan S (01 Mart 2010) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 6 1 53–60.
IEEE Ş. Aycan, Ö. Seçmen, ve S. Seyhan, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY”, CBUJOS, c. 6, sy. 1, ss. 53–60, 2010.
ISNAD Aycan, Şule vd. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY”. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 6/1 (Mart 2010), 53-60.
JAMA Aycan Ş, Seçmen Ö, Seyhan S. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY. CBUJOS. 2010;6:53–60.
MLA Aycan, Şule vd. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY”. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 1, 2010, ss. 53-60.
Vancouver Aycan Ş, Seçmen Ö, Seyhan S. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZYETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: MUĞLA ÖRNEĞİ - VIEWS OF SCIENCE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT PROFESSIONAL SELF-EFFICACY. CBUJOS. 2010;6(1):53-60.