Dünyada milyonlarca kullanıcısı bulunan internet bankacılığı, kolaylığı ve hızlılığıyla günümüzde giderek daha fazla önem kazanan, gelişen, daha popüler hal alan yeni bankacılık sistemidir. Teknolojide yaşanan gelişmeler, bankacılık hizmetlerinin daha fazla interaktif bir şekilde gerçekleşmesini zorunlu kılmaya başlamıştır. Bu noktada bankalar internet bankacılığı sistemini yoğun bir şekilde kullanmakta, müşterilerini de internet bankacılığına kanalize etmek için çaba göstermektedir. Böylece yeni bir rekabet ortamı ortaya çıkmış, bankaların imajı üzerinde çok büyük bir etkisi olmaya başlamıştır. Dolayısıyla tüketicilerin internet bankacılığı konusundaki tercihleri, tutumları ve davranışlarını ortaya koymak önemli bir hal almıştır.
Çalışmanın amacı Türkiye’de internet bankacılığının gelişimini incelemek, durumunu ortaya koymak ve internet bankacılığı müşterilerinin algısını anlamaktır. Çalışmada yüzyüze ve internet üzerinden ulaşılan 400 katılımcının cevapları esas alınmış, sonuçlar SPSS 21.00 programı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda faktör analiziyle çeşitli alt boyutlara ayrılan internet bankacılığı konusundaki algıları, Anova tek yönlü varyans analizi ve t-testleri ile analiz edilmiş, tüketicilerin demografik özelliklerine göre dağılımı ortaya konmuştur.Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 2 |