İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin ağırlıklı istihdam alanlarını oluşturan öğretmenlik ve din adamlığı adı altındaki farklı görevlere uygun becerilerin hepsini birden kazanmış olarak mezun olmalarını beklemek çok doğru bir yaklaşım olarak görünmemektedir. Günümüzde öğretmenlerin ihtiyaçların gerektirdiği nitelikleri kazanmış profesyoneller olarak yetiştirilmesi meselesi eskiye göre çok daha önemli hâle gelmiştir. Bir başka deyişle çağımızın ihtiyaçlarına uygun bir öğretmen yetiştirme sisteminin nasıl oluşturulacağı önem arz etmektedir ve bu durum aynı zamanda İlahiyat Fakültelerindeki düzenlemeleri yakından ilgilendirmektedir. Öğretmen yetiştirme sistemi, eğitim sisteminin dayandığı esaslar ve eğitimdeki gelişmişlik düzeyi kadar, toplumların ekonomik, kültürel, siyasal, sosyal yapıları ve çağdaş gelişmelerden de etkilenir ve sürekli değişiklik gösterir. Değişen bir sistem içerisinde, öğretmenlerin rol ve sorumlulukları, işlevleri de değişir ve yeniden belirlenir.
Bu amaçla makalede; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme yeterlikleri, ilgili araştırmalardan hareketle ele alınmıştır. Bu yeterlikler günümüz dünyasında, genelde öğretmen, özelde de bu alanın öğretmenlerinin yeterliği kavramından ne anlaşıldığı veya anlaşılması gerektiği bağlamında tartışılmıştır. Sonuç kısmında bu yeterliklerin nasıl kazandırılabileceği ile ilgili olarak ilahiyat fakültelerinin ve genel öğretmen yetiştirme sisteminin yapılandırılması konusu ele alınmış, veriler doğrultusunda gerekli olduğu düşünülen değişiklik ve öneriler verilmiştir.Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 13 Sayı: 4 |