Bu çalışmanın amacı, üstün zekalılar öğretmenliği adaylarının
sahip olduğu bilişsel esneklik düzeylerinin farklı değişkenler (cinsiyet, sınıf
düzeyi, anne-baba mesleği vb.) açısından incelenmesidir. Tarama modelinde
yürütülen ve amaçlı örnekleme yöntemi kullanılan çalışmanın örneklemini,
2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul’da yer alan bir devlet
üniversitesinde Üstün Zekalılar Öğretmenliği lisans programına devam eden 154
öğrenci oluşturmuştur. Katılımcılar araştırmaya gönüllü olarak katılmışlardır.
Veriler kişisel bilgi formu, Dennis ve
Vander Wal (2010) tarafından geliştirilen ve Sapmaz ve Doğan (2013) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan Bilişsel Esneklik Envanteri kullanılarak toplanmıştır.
Verilerin analizinde frekans, ilişkisiz gruplar için t testi ve tek yönlü
varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Örneklemin puan ortalamalarına göre
bilişsel esneklik düzeylerinin iyi olduğu sonucuna varılmıştır. Cinsiyet ve
sınıf düzeyi değişkenleri açısından hem alt boyutlarda hem de ölçekten alınan
toplam puanlarda anlamlı farklılık bulunmazken; anne ve baba meslekleri ve
öğretmen adaylarının aileleri ile ikamet ettikleri yer açısından anlamlı
farklılıklar ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarının ve önerilerin alana katkı
yapacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 3 |