Referred to as the “Network” teenagers, Generation Z socialize by using YouTube and communicating almost entirely by means of digital technological tools. Generation Z who were born into a consumption society in which speed gained importance, create their own world under the influence of social practices, thereby noticeably revealing the intergenerational change in values. Within this scope, some 654 respondents were surveyed by employing the method of random sampling in order to reveal whether there were differences in the use motivations Generation Z YouTube users. In the research, it turned out that YouTube use motivations of the primary school students and the secondary school students and the tools whereby they accessed YouTube weekly and daily differed. It was concluded that the state of being peers was significant in terms of the YouTube use motivations of primary school Generation Z users and that one should therefore concentrate on digital media literacy.
Network’ gençleri olarak ifade edilen Z Kuşağı, YouTube’u son derece aktif kullanarak sosyalleşmekte, neredeyse tüm iletişimlerini dijital teknolojik aletlerle kurarak adeta yüksek teknoloji ile var olmaktadır. Hızın önem kazandığı tüketim toplumu içine doğan Z Kuşağı, toplumsal pratiklerin etkisiyle kendi dünyalarını yaratarak, kuşaklararası değer değişimini fark edilebilir bir şekilde ortaya koymaktadırlar. Bu kapsamda, rastgele örnekleme metodu kullanılarak, Z Kuşağı YouTube kullanıcılarının kullanım motivasyon farklılığı olup olmadığını ortaya çıkarmak amacıyla 654 katılımcıyla anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ilköğretim öğrencileri ile ortaöğretim öğrencilerinin YouTube kullanım motivasyonları ile haftalık ve günlük olarak YouTube’a erişim sağladıkları araçların farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. İlköğretimdeki Z Kuşağı kullanıcılarının YouTube kullanım motivasyonu açısından akran olma durumunun önemli olduğu ve bu nedenle dijital medya okuryazarlığına ağırlık verilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 4 |