Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin 21. yy. öğretme becerileri ile özerklikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama deseni ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini Mersin ilinde 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminde özel ve devlet okullarında görev yapan 297 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri "21. yy. öğreten becerileri ölçeği" ve "öğretmen özerkliği ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde parametrik istatistiksel tekniklerden t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Öğreten özerkliğinin çalışılan eğitim düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilirken, gerek 21. yy. öğretmen becerileri ölçeğinde gerekse öğretmen özerkliği ölçeğinde diğer değişkenlerde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ayrıca 21. yy. öğreten becerileri ile öğretmen özerkliği arasında pozitif bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.
The aim of this study is to examine the relationship between teachers' 21st-century teaching skills and their autonomy. The sample of the research, which was carried out with a relational survey design, consists of 297 teachers working in private and public schools in Mersin in the spring term of the 2020-2021 academic year. The data of the study were collected using the "21st-century teacher skills scale" and "teacher autonomy scale". In the analysis of the research data, t-test, ANOVA and Pearson correlation coefficient, which are parametric statistical techniques, were used. While it was found that the teachers’ autonomy differed significantly according to the education level worked, no significant difference was found in other variables, either in the 21st-century teacher skills scale or in the teacher autonomy scale. In addition, a positive relationship was revealed between 21st-century teacher skills and teacher autonomy.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 4 |