Bu çalışmada, okul öncesi dönemde çocuğu olan annelerin çocuğa yönelik şiddete duyarlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanan bu araştırmada, basit seçkisiz yöntemle belirlenen, çocuğu okul öncesi eğitime devam eden, yaşları 30 ile 41 yaş ve üstü olan 560 anne çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışma grubundaki annelerin kişisel özellikleri Kişisel Bilgi Formu ile belirlenmiş ve annelerin çocuğa yönelik duyarlıklarını belirlemek amacıyla da Özyürek (2017) tarafından geliştirilen Çocuğa Yönelik Şiddete Duyarlık Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; okul öncesi dönemde çocuğu olan annelerin çocuğa yönelik şiddete duyarlık düzeylerinin yüksek olduğu, çocuğa yönelik şiddete duyarlık puanını etkileyen en önemli faktörün aile yapısı olduğu, annelerin çocuğa yönelik şiddete duyarlıklarının çalışma durumlarına ve çocuk sayılarına göre farklılık gösterdiği ancak ele alınan diğer değişkenler açısından herhangi bir farklılığın görülmediği ortaya konmuştur.
This study aims to investigate the sensitivity of mothers whose child attends preschool to violence against children in relation to some variables. In this study, which was designed in accordance with the relational screening model, 560 mothers whose children attended preschool education and whose ages ranged from 30 to 41 years and above, who were selected by simple randomization method, constituted the study group. The personal characteristics of the mothers in the study group were obtained using the Personal Information Form and the Sensitivity to Violence Against Children Scale developed by Özyürek (2017) was used to determine the mothers' sensitivity to the child. According to the findings, it was revealed that mothers with preschool children had high levels of sensitivity to violence against children, the most important factor affecting the score of sensitivity to violence against children was family structure, mothers' sensitivity to violence against children differed according to their employment status and a number of children, but there was no difference in terms of other variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 1 |