Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Bilimsel Sorgulama” Konusundaki Makalelerin Bibliyometrik Analizi: WoS Veritabanı Örneği

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 2, 78 - 101, 28.06.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1417767

Öz

Bu çalışmanın amacı, Web of Science (WoS) veri tabanında, bilimsel sorgulama konusunda yayımlanan makaleleri bibliyometrik göstergeler açısından incelemek olarak belirlenmiştir. Bibliyometrik analiz tekniği kullanılan araştırmanın örneklemini “Scientific inquiry” kelimesi ile aranan makale türündeki 926 çalışma oluşturmaktadır. Verilerin analizinde MS Excel ve VOSviewer programından yararlanılmıştır. Bu analizlerden elde edilen veriler tablolar ve bibliyometrik ağlar kullanılarak sunulmuştur. Yapılan analizler sonucunda, bilimsel sorgulama konusunda en fazla makalenin 2020 yılında yayımlandığı belirlenmiştir. Bilimsel sorgulama konusunda en sık kullanılan anahtar kelimenin “scientific inquiry” olduğu tespit edilmiştir. Bilimsel sorgulama konusunda en etkin olan derginin “Science Education” olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bilimsel sorgulama konusunda yapılan çalışmalarda dil olarak “İngilizce”nin ön plana çıktığı ve ülke olarak “ABD”nin bilimsel sorgulama konusunda aktif bir şekilde çalıştığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akerson, V. L., & Hanuscin, D. L. (2007). Teaching nature of science through inquiry: Results of a3‐year professional development program. Journal of Research in Science Teaching, 44(5), 653- 680.
  • Aksu, G., & Güzeller, C. O. (2019). Analysis of scientific studies on item response theory by bibliometric analysis method. International Journal of Progressive Education, 15(2), 44-64. https://doi.org/10.29329/ijpe.2019.189.4
  • Aktaş, İ., & Karamustafaoğlu, O. (2022). Evaluation of the published articles in educational field: A bibliometric analysis. Hacettepe University Journal of Education, 37(3), 1037-1050.

A Bibliometric Analysis of Articles on “Scientific Inquiry”: Sample of WoS Database

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 2, 78 - 101, 28.06.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1417767

Öz

The aim of this study is to examine the articles published on scientific inquiry in the Web of Science (WoS) database in terms of bibliometric indicators. The sample of the research using the
bibliometric analysis technique consists of 926 studies in the type of article searched with the word “Scientific inquiry”. MS Excel and VOSviewer programs were used to analyze the data. The data
obtained from this analysis are presented with tables and bibliometric maps. As a result of the analysis, it was determined that most articles on scientific inquiry were published in 2020. It has
been determined that the most frequently used keyword in scientific inquiry is “scientific inquiry”. It has been concluded that the most effective journal in scientific inquiry is “Science Education”.
In addition, it has been determined that “English” comes to the fore as a language in studies conducted on scientific inquiry and that the “USA” as a country works actively in scientific inquiry.

Kaynakça

  • Akerson, V. L., & Hanuscin, D. L. (2007). Teaching nature of science through inquiry: Results of a3‐year professional development program. Journal of Research in Science Teaching, 44(5), 653- 680.
  • Aksu, G., & Güzeller, C. O. (2019). Analysis of scientific studies on item response theory by bibliometric analysis method. International Journal of Progressive Education, 15(2), 44-64. https://doi.org/10.29329/ijpe.2019.189.4
  • Aktaş, İ., & Karamustafaoğlu, O. (2022). Evaluation of the published articles in educational field: A bibliometric analysis. Hacettepe University Journal of Education, 37(3), 1037-1050.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Bilim ve Teknoloji Sosyolojisi ve Sosyal Bilimler, Eğitim Sosyolojisi, Sosyolojik Metodoloji ve Araştırma Yöntemleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Özden 0000-0002-2049-6766

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 10 Ocak 2024
Kabul Tarihi 4 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özden, B. (2024). A Bibliometric Analysis of Articles on “Scientific Inquiry”: Sample of WoS Database. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 78-101. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1417767