Bu çalışmada küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) iş ilişkilerinde ve performansında önemli olan dinamik ve uyarlanabilir pazarlama yeteneklerinin bilgi kalitesi ve teknoloji kalitesi arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışma nicel bir araştırma olarak tasarlanmış olup, veriler anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Veriler Türkiye'deki 230 KOBİ yöneticisinden telefon, çevrimiçi ve yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırma bulguları, bilgi kalitesi ve teknoloji kalitesinin uyarlanabilir pazarlama yeteneklerini ve dinamik pazarlama yeteneklerini etkilediğini göstermektedir. Sonuçlar dinamik ve uyarlanabilir yetenekler üzerine gelecekteki araştırmalara bilgi sağlayabilecektir. Devam eden teknolojik gelişmeler göz önüne alındığında, bu yeteneklerin ortaya çıkan teknolojilerle entegre edilmesi KOBİ'lerin performansını artırmak için çok önemlidir. Bu çalışma pazarlama literatürüne ve pazarlama yetenekleri konusunda uygulayıcılara katkı sağlamaktadır.
Bilgi Kalitesi Teknoloji Kalitesi Dinamik Pazarlama Yetenekleri Uyarlanabilir Pazarlama Yetenekleri
This study examines the relationship between information quality and technology quality of dynamic and adaptive marketing capabilities, which are essential in business relations and the performance of small and medium-sized enterprises (SMEs). The study was designed as quantitative research, and the data was obtained using a survey method. Data were collected from 230 SME managers in Turkey via telephone, online and face-to-face interviews. Research findings indicate that information quality and technology quality influence adaptive marketing capabilities and dynamic marketing capabilities.The results can information future research on dynamic and adaptive capabilities. Given the ongoing technological advancements, integrating these capabilities with emerging technologies is crucial for enhancing SMEs' performance. This study contributes to the marketing literature and practitioners on marketing capabilities.
Information Quality Technology Quality Adaptive Marketing Capabilities Dynamic Marketing Capabilities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstriyel Pazarlama, Pazarlama (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 1 |