Individuals getting
involved in sports at an early age is an important determinant on their future
attitude and behaviors regarding sports. Besides, primary education is an
important period in supporting children’s development and adopting certain
habits. The present study aimed to identify primary school children’s views on
sports. The study group consisted of 52 schoolchildren who study at primary
school in İstanbul and Bartın. The qualitative study used semi-structured
interview form to collect data. The interviews were conducted in comfortable
places where the participants could easily express themselves and content
analysis was done on the data. The results revealed that children could not
exactly grasp sports terms and that they had limited idea about how, by whom
and where sports are done. On the other hand, the children knew about sports
branches such as football, volleyball, athletics and basketball. The results
were discussed in the light of literature and suggestions were made on
increasing children’s knowledge and activity of sports.
Bireylerin erken yaşlarda
spor ile tanışması, gelecek yaşamlarında spora ilişkin tutum ve davranışlarının
önemli bir belirleyicisidir. İlköğretim dönemi ise çocukların gelişimlerinin
desteklenmesi ve bazı alışkanlıkların kazanılmasında önemli bir zaman dilimidir.
Yapılan araştırma da 6-7 yaş ilkokul çocuklarının spora ilişkin görüşlerini
belirlemek amaçlanmıştır. Örneklem grubunu, Bartın ve İstanbul illerinde
ilköğretim düzeyinde eğitim gören toplam 52 çocuk oluşturmaktadır. Nitel olarak
yapılan çalışmada verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Katılımcılar ile gerçekleştirilen görüşmeler, katılımcıların
kendilerini rahat ifade edebilecekleri ortamlar da uygulanmıştır. Veriler
üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Sonuç olarak; çocukların spor ve sporcu
terimlerini tam olarak kavrayamadığı, sporun kimler tarafından nasıl ve nerede
yapıldığına ilişkin sınırlı sayıda görüşe sahip oldukları, futbol, voleybol,
atletizm ve basketbol gibi spor dallarını bildikleri belirlenmiştir. Sonuçlar
literatür bilgileri ışığında tartışılmış ve çocukların spora ilişkin bilgi ve
aktivitelerinin arttırılması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2 |