Bu çalışmanın amacı, curling sporcularında antrenöre güven, motivasyon ve kaygı ilişkisinin incelenmesidir. Çalışmaya, 106 erkek, 113 kadın olmak üzere toplam 219 curling sporcusu katılmıştır. Bu çalışmada verileri toplamak için 4 bölümden oluşan anket formundan yararlanılmıştır. Belirtilen anket formuna ait ilk bölümde kişisel bilgi formu, ikinci bölümde “antrenörlere güven ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach’s alpha değeri ,97 olarak tespit edilmiştir. Anket formunun üçüncü bölümünde “sporda güdülenme ölçeği-II” kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach’s alpha değeri ,79 olarak tespit edilmiştir. Anket formunun dördüncü bölümünde “Sürekli Kaygı Ölçeği”nden yararlanılmıştır. Ölçegin Cronbach’s alpha değeri ,88 olarak tespit edilmiştir. Verilerin homojen dağılıma sahip olmaları nedeniyle parametrik istatistik yöntemlerinden yararlanılmıştır. Katılımcıların antrenöre güven, motivasyon ve kaygı düzeyleri arasındaki yordayıcı etkiyi ortaya koymak için korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmada veriler %95 güven aralığında işlenmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonucunda katılımcıların antrenöre güven ve motivasyon düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönlü ve orta düzeyde; antrenöre güven ve kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı, negatif yönlü ve düşük düzeyde korelasyon ilişkisi olduğu saptanmıştır. Buna göre katılımcıların antrenöre güven düzeyleri arttıkça motivasyonları artmaktadır ve katılımcıların antrenöre güven düzeyleri arttıkça kaygı düzeyleri azalmaktadır. Katılımcıların yaş değişkenine göre antrenöre güven, motivasyon ve kaygı ortalamalarının karşılaştırılması sonucunda kaygı alt boyutunda 18 ve altı, 24 ve üzeri yaş grubuna sahip olan katılımcıların 19-23 yaş aralığında olan katılımcılara göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek ortalamalara sahip oldukları görülmektedir. Bu çalışma doktora tezinden üretilmiştir.
Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
SDK-2023-12818
This study aims to examine the relationship between trust in the coach, motivation, and anxiety in curling athletes. A total of 219 curling athletes, 106 men and 113 women, participated in the study. In this study, a survey form consisting of 4 parts was used to collect data. The personal information form was used in the first part of the specified survey form, and the "trust scale in coaches" was used in the second part. Cronbach's alpha value of the scale was determined as .97. In the third part of the survey form, motivation in sports scale-II was used. Cronbach's alpha value of the scale was determined as .79. In the fourth section of the survey form, the "Trait Anxiety Scale" was used. Cronbach's alpha value of the scale was determined as .88. Since the data had a homogeneous distribution, parametric statistical methods were used. Correlation and regression analysis were conducted to reveal the predictive effect between the participant's trust in the coach, motivation, and anxiety levels. In the study, data were processed within the 95% confidence interval. As a result of the correlation analysis, there was a statistically significant, positive and moderate difference between the participants' trust in the coach and motivation levels; It was determined that there was a statistically significant, negative, and low-level correlation between trust in the coach and anxiety levels. Accordingly, as the participants' level of trust in the coach increases, their motivation increases, and as the participants' level of trust in the coach increases, their anxiety levels decrease. As a result of comparing the averages of trust in the coach, motivation, and anxiety of the participants according to the age variable, it is seen that the participants in the age group of 18 and under and 24 and over have statistically significantly higher averages than the participants in the age group of 19-23 in the anxiety sub-dimension.
SDK-2023-12818
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SDK-2023-12818 |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 2 |