Öğretmenlerin beden eğitimi ve spor derslerini öğrencilerin gelişimleri ve ihtiyaçları doğrultusunda tasarlaması gerekmektedir. Bireylerin gelişimleri ve ihtiyaçları için kullanılabilecek sistemlerden biri de Horst Lutz tarafından tasarlanan Life Kinetik Egzersizleri’dir. Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan Life Kinetik Egzersizleri’nin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin, 21. Yüzyıl Becerileri, Yaratıcı Problem Çözme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi ve Dikkat düzeyi gelişimindeki etkisini tespit etmektir. Bu çalışmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 5. sınıfta beden eğitimi spor dersine katılan toplam 59 (deney:33, kontrol:26) öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda dersler, 5. sınıf mevcut öğretim programındaki içeriğin Life Kinetik Egzersizleri ile desenlenmesi, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programındaki içeriğin uygulanması ile yürütülmüştür. Araştırmada verilerin toplanması için “Burdon Dikkat Testi”, “Yaratıcı Problem Çözme Özellikleri Envanteri”, “Eleştirel Düşünme Becerisi Ölçeği” ve “Ortaokul Öğrencilerine Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tekrarlı ölçümlerde iki yönlü varyans analizi ve kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, çalışmaya katılan deney ve kontrol grubu öğrencilerinin “21. Yüzyıl Becerileri” ,“Yaratıcı Problem Çözme”, “Eleştirel Düşünme Becerisi” ve “Dikkat” düzeylerinde ön test-son test puanlarının karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Bu sonuca göre life kinetik egzersizlerinin 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersleri için alternatif uygulamalar olduğu söylenebilir.
Beden eğitimi ve spor Life kinetik Düşünme ve dikkat becerileri 21. yüzyıl becerileri
It is essential for teachers to design physical education and sports lessons in line with the developmental stages and needs of students. One of the systems that can be applied for that purpose is Life Kinetic Exercises designed by Horst Lutz. The aim of this study is to determine the effect of Life Kinetic Exercises employed in physical education and sports lessons on the development of 21st Century Skills, Creative Problem-Solving Skills, Critical Thinking Skills and Attention Levels of 5th grade secondary school students. The study used pretest-posttest control group experimental research design. The study group consisted of 59 students (experimental: 33, control: 26) who attended physical education and sports lessons in the 5th grade. In the experimental group, the lessons were carried out by redesigning the content of the current 5th grade curriculum through the integration of Life Kinetic Exercises, while in the control group, only the content of the current curriculum was applied in the lessons. The data collection instruments of the study included "Burdon Attention Test", "Creative Problem-Solving Characteristics Inventory", "Critical Thinking Skills Scale" and "21st Century Skills Scale for Middle School Students". As for the repeated measurements, two-way analysis of variance and analysis of covariance (ANCOVA) were used to analyse the data obtained. According to the findings, no statistically significant difference was found between the pre-test and post-test scores of the experimental and control group students in terms of "21st Century Skills", "Creative Problem Solving", "Critical Thinking Skills" and "Attention" Levels. In conclusion, life kinetic exercises can be used as alternative applications in 5th grade physical education and sports lessons.
Physical education and sport Life kinetics Thinking and attention skills 21st century skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 2 |