Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 317 - 338, 31.07.2024
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1464161

Öz

Öğretmenlerin beden eğitimi ve spor derslerini öğrencilerin gelişimleri ve ihtiyaçları doğrultusunda tasarlaması gerekmektedir. Bireylerin gelişimleri ve ihtiyaçları için kullanılabilecek sistemlerden biri de Horst Lutz tarafından tasarlanan Life Kinetik Egzersizleri’dir. Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan Life Kinetik Egzersizleri’nin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin, 21. Yüzyıl Becerileri, Yaratıcı Problem Çözme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi ve Dikkat düzeyi gelişimindeki etkisini tespit etmektir. Bu çalışmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 5. sınıfta beden eğitimi spor dersine katılan toplam 59 (deney:33, kontrol:26) öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda dersler, 5. sınıf mevcut öğretim programındaki içeriğin Life Kinetik Egzersizleri ile desenlenmesi, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programındaki içeriğin uygulanması ile yürütülmüştür. Araştırmada verilerin toplanması için “Burdon Dikkat Testi”, “Yaratıcı Problem Çözme Özellikleri Envanteri”, “Eleştirel Düşünme Becerisi Ölçeği” ve “Ortaokul Öğrencilerine Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tekrarlı ölçümlerde iki yönlü varyans analizi ve kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, çalışmaya katılan deney ve kontrol grubu öğrencilerinin “21. Yüzyıl Becerileri” ,“Yaratıcı Problem Çözme”, “Eleştirel Düşünme Becerisi” ve “Dikkat” düzeylerinde ön test-son test puanlarının karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Bu sonuca göre life kinetik egzersizlerinin 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersleri için alternatif uygulamalar olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Affandi, M. F., & Irsyada, M. (2022). Pengaruh latihan life kinetic terhadap keterampilan atlet bolavoli tim galow vbc. Journal Prestasi Olahraga, 5(7), 46-50.
  • Akcan, C., Doğan, M., & Ablak, S. (2023). Eğitim alanında 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 331-362. https://doi.org/10.17152/gefad.1111443
  • Albayrak, A. S. (2009). Çok değişkenli istatistik tekniklerin varsayımları. Ş. Kalaycı (ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil Yayın Dağıtım.
  • Alsancak, E., & Aybek, B. (2023). Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Scientific Educational Studies, 7(1), 57-78. https://doi.org/10.31798/ses.1289101
  • Altun, Z. D., & Vural, D. E. (2017). Okul öncesi dönemde düşünme becerileri: Öğretmen görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 214-224.
  • Arslan, G., Evğün, M., Aynacı, A., Eroğlu, D., Dülegöz, B., Altıner, M., & Öztürk, E. (2022). Ebelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenmesi: Bir üniversite örneği. Fenerbahçe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(1), 312-320.
  • Arufe-Giráldez, V. (2019). How should physical education work in early childhood education be? Retos, 37, 588-596. https://doi.org/10.47197/retos.v37i37.74177
  • Aslan, G. (2023). Eleştirel düşünme kazanmada felsefe dersinin önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(3), 1785-1803. https://doi.org/10.17152/gefad.1285968
  • Atış-Akyol, N., & Aşkar, N. (2022). Erken çocukluk döneminde 21. yüzyıl becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(3), 2597-2629. https://doi.org/10.17152/gefad.1081472
  • Baek, S., Dyson, B., Howley, D., & Shen, Y. (2024). Promoting an equity-based approach for social and emotional learning in physical education teacher education: International teacher educators’perspectives. Sport, Education and Society, 29(1), 74-88. https://doi.org/10.1080/13573322.2022.2107504
  • Baylan, M., Baylan, Y., & Kiremitçi, O. (2012). Farklı sportif etkinliklerin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve öz yeterlik düzeylerine etkileri. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 196-201.
  • Bonnette, R., Mcbride, R. E., & Tolson, H. (2001). The Differential effect of indirect instruction in the teaching of sport skills on critical thinking and self-esteem of early adolescent boys placed at risk. Sport, Education and Society, 6(2), 183-198. https://doi.org/10.1080/13573320120084263
  • Boruzescu, P. C., & Birchi, F. A. (2023). The Impact of sport activities on young critical thinking. Ovidius University Annals, Economic Sciences Series, 23(1), 565-569.
  • Boz, M., & Aytar, A.G. (2012). Okul öncesi çocuklarında temel hareket eğitim programının hareket becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 51-59.
  • Braun, A. (2017). Work out for the brain. https://issuu.com/fifa/docs/fifa1904_issue_04/51 Erişim tarihi: 01.01.2022.
  • Bulut, D.B., İpek, A.S., & Aygün, B. (2018). Yaratıcı problem çözme özellikleri envanteri’ni Türkçe’ye uyarlama çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1360-1377.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Castle, N., & Howells, K. (2024). A Model for effective learning in competition: A pedagogical tool to enhance enjoyment and perceptions of competency in physical education lessons for young children. Children, 11(1), 111. https://doi.org/10.3390/children11010111
  • Chou, Y., Hu, B. Y., Winsler, A., Wu, H., Greenburg, J., & Kong, Z. (2022). Chinese preschool children’s physical fitness, motor competence, executive functioning, and receptive language, math, and science performance in kindergarten. Children and Youth Services Review, 136, Article 106397. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2022.106397
  • Civelek, P., & Uyanık, G. (2023). The Effect of play-based movement education program in supporting the development of sedentary 5 year old children. E-International Journal of Educational Research, 14(6), 151-171. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1339028
  • Çağlar, E., Bilge, M., & Söğüt, M. (2011). D2 dikkat testinin çocuk sporcularda ölçüt geçerliğinin test edilmesi: Pilot çalışma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 19-29.
  • Çağlar, E., & Koruç, Z. (2006). D2 dikkat testinin sporcularda güvenirliği ve geçerliği. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 58-80.
  • Çağlayan, H. S., Taşğın, Ö., & Yıldız, Ö. (2008). Spor yapan lise öğrencilerinin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 62-77.
  • Çakır, B. A., Türkkan, M., & Özer, O. (2020). Effects of adding cognitive motor coordination exercise to soccer training vs. soccer training alone on physical fitness of prepubescent boys. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(6), 234-242.
  • Çetin, O., Beyleroğlu, M., Bağış, Y. E., & Suna, G. (2018). The effect of the exercises brain on boxers’ eye-hand coordination, dynamic balance and visual attention performance. Physical education of students, 22(3), 112-119.
  • Çiftçi, S., Yayla, A., & Sağlam, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 24, 718-734. https://doi.org/10.29000/rumelide.995863
  • Çimen, E. (2021). Life kinetik egzersizlerin motor koordinasyon ve beceri öğrenimi üzerine akut ve kronik etkilerinin incelenmesi. Doktora tezi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Çoban, M. (2019). Life kinetik: Entegre edilmiş multimodel bilişsel ve tüm beden motor koordinasyon antrenmanının bazı motor ve psikolojik parametrelere etkisi. Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Dervent, F., Devrilmez, E., Xiuye, X. İ. E., & Weidong, L. İ. (2019). Oyun senaryolarıyla durumsal öğretim: Beden eğitimi derslerinde spor öğretimi için yenilikçi bir model. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 11(1), 22-36. https://doi.org/10.30655/besad.2019.13
  • Duda, H. (2015). Application of life kinetik in the process of teaching technical activities to young football players. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences, 71(25), 51-61.
  • Düzgüner, T.T., Karabulut, H., & Kariper, İ. A. (2022). Ortaokul öğrencilerine yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlik algısı ölçeği geliştirme çalışması. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 1-2. http://doi.org/10.30803/adusobed.1074325
  • Eğmir, E., & Ocak, G. (2016). Eleştirel düşünme becerisini ölçmeye yönelik bir başarı testi geliştirme. Electronic Turkish Studies, 11(19), 337-360. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9961
  • Emirzeoğlu, M. (2018). Sağlıklı genç futbolcularda kognitif temelli nöromusküler eğitim ve oyun temelli eğitimin denge ile performans üzerine akut etkisi. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ergin, N., & Taştan, A. (2019). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde spor yapma durumlarına göre sosyal kaygı ve problem çözme düzeylerinin incelenmesi: Bitlis ili örneği. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 1(2), 6-10.
  • Faris, L.A., Kusmaedi, N., Ugelta, S., & Ronald, H. (2022). The effect of life kinetic training on table tennis forehand strike accuracy. Medikora, 21(1), 71-79.
  • Goad, T., Killian, C. M., & Daum, D., N. (2021). Distance learning in physical education: Hindsight is 2020-part 3. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 92(4), 18-21. https://doi.org/10.1080/07303084.2021.1886843
  • Gökmen, A., & Çapan, A., S. (2019). 60-84 aylık çocuklarda yaratıcı problem çözme becerilerinin incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 3(1), 1-9.
  • Gözalan, E., & Koçak, N. (2014). Oyun temelli dikkat eğitim programının 5-6 yaş çocukların kelime bilgi düzeylerine etkisinin incelenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 4, 115-121. https://doi.org/10.18493/kmusekad.12328
  • Grünke, M. (2011). Die effekte des life kinetik-trainings auf die aufmerksamkeits-und die fluide intelligenzleistung von kindern mit gravierenden lernproblemen: Matthias grünke. Heilpädagogische Forschung, 1, 2-12.
  • Gür, Y., Hamdemirci, I. H., Taşkin, C., & Taşkin, S. (2022a). Investigation of the effect of life kinetic exercise on performance in dart athletes. Pakistan Journal of Medical & Health Sciences, 16(06), 518-518. https://doi.org/10.53350/pjmhs22166518
  • Gür, Y., Taskin, S., Özaktas, E. S., & Taskin, C. (2022b). The Effect of life kinetic exercise on performance in bocce athletes. Journal of Educational Issues, 8(1), 664-671. https://doi.org/10.5296/jei.v8i1.19858
  • Hinojo-Lucena, F., J., Lopez-Belmonte, J., Fuentes-Cabrera, A., Trujillo-Torres, J. M., & Pozo-Sanchez, S. (2020). Academic effects of the use of flipped learning in physical education. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(1), 276. https://doi.org/10.3390/ijerph170102767
  • Hoyo-Guillot, A., & Ruiz-Montero, P. J. (2023). Influence of a personal and social responsibility model intervention on educative motivation, prosocial environment and physical education importance on secondary school students. Cuadernos del Profesorado, 16(34), 53-70. https://doi.org/10.25115/ecp.v16i34.9629
  • Işıkgöz, M. E. (2021). Ortaokul beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi, 1(6), 71-84. https://doi.org/10.46628/itbhssj.912031
  • İncebacak, B., B., & Ersoy, E. (2019). Ortaokul öğrencilerinin yaratıcı problem çözme becerileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 1-24. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.437352
  • Karatarla, G., & Polat, E. (2020). Üniversite öğrencilerinin aktif spor yapma durumları ve farklı diğer değişkenlere göre 21. yüzyıl becerilerinin incelenmesi. International Journal of Social Science Research, 9(2), 109-122.
  • Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling. Guilford Publications.
  • Kocaoğlu, Y., Kaplan, T., & Arslan, G. (2022). Life kinetik egzersizlerinin 12-13 yaş voleybolcularda teknik, çabukluk ve reaksiyon becerilerine etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(1), 53-66.
  • Komarudin, K., & Awwaludin, P. N. (2019). Life kinetik training in improving the physical condition of football athletes. A. G. Abdullah (Ed.), In 3rd International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education bildiriler kitabı içinde (ss.182-185). https://doi.org/10.2991/icsshpe-18.2019.52
  • Komarudin, K., Nurcahya, Y., Nurmansyah, P., & Kusumah, W. (2020). The influence of life kinetic training method and motor educability on improvement of football playing performance. A. G. Abdullah (Ed.), In 4th International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education bildiriler kitabı içinde (ss.276-279). https://doi.org/10.2991/ahsr.k.200214.073
  • Komarudin, M. (2019). Life kinetic training in improving the cognitive functions. I. Hariadi & M. Kes (Ed.), In 2nd International Conference on Sports Sciences and Health bildiriler kitabı içinde (ss. 107-110). 13-14 November, Indenosia.
  • Kristiani, Y. (2021). Pengaruh program life kinetik terhadap konsentrasi dan workıng memory pada atlet pemula. Doctoral Dissertation, Universitas Pendidikan Indonesia.
  • Lubis, A., & Pratama, M. (2020). Pengaruh life kinetik terhadap peningkatan atensi anak usia sekolah dasar di panti asuhan anak bina remaja budi utama lubuk alung. Journal Riset Psikologi, 23,1-12. http://dx.doi.org/10.24036/jrp.v2020i3.9514
  • Lutz, H. (2014). Die wissenschaft und life kinetic. 1-12.
  • MEB (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programı.
  • Mirzeoğlu, A. D., Munusturlar, S., & Çelen, A. (2014). Akran öğretimi modelinin akademik öğrenme zamanına ve voleybol becerilerinin öğrenimine etkisi. Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 184-202. https://doi.org/10.17644/sbd.171672
  • Murphy, P. K., Rowe, M. L., Ramani, G., & Silverman, R. (2014). Promoting critical-analytic thinking in children and adolescents at home and in school. Educational Psychology Review, 26, 561-578.
  • Murtiansyah, W. (2023). Pengaruh model latıhan life kınetık dan brain gym terhadap working memory dan konsentrasi pada atlet sepakbola junior. Doctoral Dissertation, Universitas Pendidikan Indonesia.
  • Neureuther, F. (2009). Mein training mit life kinetik: Gehirn bewegung mehrleistung. Herbig Verlagsbuchhandlung Gmbh, 112-153.
  • Novan, N., Hidayah, N., Erawan, B., Komarudin, K., Awwaludin, P., & Mustaqim, R. (2020). Sporculara yönelik psikolojik antrenmanlarda antrenörlerin yetkinliğini artırmak için yaşam kinetik zihinsel antrenman yönteminin uygulanması. 4. Uluslararası Spor bilimi, Sağlık ve Beden Eğitimi Konferansı bildiriler kitabı içinde (ss. 256-259).
  • Orhan, Ö., Çetin, E., Çimen-Polat, S., & Yarım, İ. (2021). The effect of life kinetic training on learning of shot put glide technique and motoric parameters. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity, 7(3), 363-385. https://doi.org/10.17979/sportis.2021.7.3.7445
  • Önal, E. E. (2018). Yenidoğanın nörogelişimsel değerlendirilmesi. Klinik Tıp Pediatri Dergisi, 10(4), 39-43.
  • Özşengezer, N., & Top, E. (2022). 10 Haftalık life kinetik egzersizlerinin zihin yetersizliği bulunan bireylerin dikkat, görsel bellek ve algı becerilerine etkisi. M. Turgut & T. Bozkuş (Ed.), Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Konferansı bildiriler kitabı içerisinde (ss.106-117)
  • Peker, A. T. (2014). Life kinetik antrenmanlarının koordinatif yetenekler üzerine etkisi Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Peker, A. T. (2017). Life kinetik antrenmanlarının bilişsel işlemler üzerine etkisi. Doktora tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Pietsch, S., Böttcher, C., & Jansen, P. (2017). Cognitive motor coordination training improves mental rotation performance in primary school‐aged children. Mind, Brain, and Education, 11(4), 176-180. https://doi.org/10.1111/mbe.12154
  • Pişkin, N. E., & Alpay, C. B. (2019). Çocuklarda 8 haftalık kort tenis antrenmanının dikkat düzeyi üzerine etkisinin incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13(1), 1-7.
  • Rizky, I. M. (2023). Pengaruh model latihan life kinetik terhadap konsentrasi anak di ssj arcamanik ku-10 tahun dalam bermaın sepakbola. Doctoral dissertation, Universitas Pendidikan, Indonesia.
  • Shang, L. (2023). Discussion on the impact of “Shift System” teaching model of physical education on students’ mental health. Journal of Contemporary Educational Research, 7(12), 71-76. https://doi.org/10.26689/jcer.v7i12.5709
  • Susanto, S. (2022). Traditional sport-based physical education learning model in character ımprovement and critical thinking of elementary school students. Sports Scıence and Health, 24(2), 165-172. https://doi.org/10.7251/SSH2202165S
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L., S. (2013). Using Multivariate Statistics. Pearson.
  • Tejada, J., Schmitz, H., & Faro, A. (2017). O método life kinetik sob a perspectiva das neurociências e educação: Uma análise teórica. Revista Educação em Questão, 55(45), 127-151.
  • Topsakal, N., Bozkurt, S., & Akın, H., (2019). Farklılıkla öğrenme yaklaşımı ile uygulanan temel hareket becerileri eğitiminin ilkokul öğrencilerinin dikkat ve motorik özelliklerine etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 11(2), 95-105. https://doi.org/10.30655/besad.2019.19
  • Tozduman-Yaralı, K. (2020). Gelişimsel açıdan eleştirel düşünme ve çocuklarda eleştirel düşünmenin desteklenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 454-479. https://doi.org/10.9779/pauefd.536546
  • Ulucan, H., Türkçapar, Ü., & Cihan, B. B. (2011). Beden eğitimi öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,13(2), 42-52.
  • Ulus, A. (2022). Ortaokulda öğrenim gören aktif satranç sporcularına ait farklı değişkenlerin, problem çözme, 21. yüzyıl becerileri ve fen bilimlerine yönelik tutumları ile ilişkilerinin incelenmesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Vural, U. (2016). Life kinetik antrenmanlarının genç erkek basketbolcularda denge, reaksiyon süresi ve dikkat üzerine etkisi. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Wang, J., Yang, Y., Liu, H., & Jiang, L. (2024). Enhancing the college and university physical education teaching and learning experience using virtual reality and particle swarm optimization. Soft Computing, 28(2), 1277-1294.
  • Xie, J., Su, B., Zhang, R., Li, Y., & Ma, Y. (2020). Effects of facilitating reflection teaching integrated sport education on baseball team students’ critical thinking disposition and game performance. Revista De Cercetare Şi İntervenție Socială, 71, 115-125.
  • Xue, Y., & Li, N. (2024). Research and application of multimedia compression technology in online physical education teaching task. Signal, Image and Video Processing, 18(4), 3459-3470.
  • Yaşar, T. S., Beyleroğlu, M., Hazar, M., & Işık, Ö. (2018). Okçularda life kinetik antrenmanının dikkat, el-göz koordinasyonu ve atış performansı üzerine etkisi. Erpa Uluslararası Eğitim Kongresi bildiriler kitabı içinde, (ss.580-587). 28 Haziran – 1 Temmuz, İstanbul.
  • Yıldırım, A. (2022). Investigation of the effect of 8 week life kinetic training on self-confidence, attention and psychological skill levels in sedentary men students. Education Quarterly Reviews, 5(3), 152-158. https://doi.org/10.31014/aior.1993.05.03.533
  • Yıldırım, T. (2023). Zihinsel ve life kinetik antrenmanların voleybolcularda dikkat ve konsantrasyon üzerine etkisi. Doktora tezi, Hitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çorum.
  • Yılmaz, M. (2020). Spor yapan ve yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin problem çözme becerilerinin incelenmesi. International Journal of Social, Humanitıes and Administrative Sciences, 6(26), 688-696.
  • Zhang, Z. (2024). Construction and application of physical education classroom teaching model integrating mooc and flipped classroom. Scalable Computing: Practice and Experience, 25(1),395-406. https://doi.org/10.12694/scpe.v25i1.2305

The Effects of Life Kinetic Exercises on Attention, Thinking and 21st Century Skills of 5th Grade Students

Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 317 - 338, 31.07.2024
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1464161

Öz

It is essential for teachers to design physical education and sports lessons in line with the developmental stages and needs of students. One of the systems that can be applied for that purpose is Life Kinetic Exercises designed by Horst Lutz. The aim of this study is to determine the effect of Life Kinetic Exercises employed in physical education and sports lessons on the development of 21st Century Skills, Creative Problem-Solving Skills, Critical Thinking Skills and Attention Levels of 5th grade secondary school students. The study used pretest-posttest control group experimental research design. The study group consisted of 59 students (experimental: 33, control: 26) who attended physical education and sports lessons in the 5th grade. In the experimental group, the lessons were carried out by redesigning the content of the current 5th grade curriculum through the integration of Life Kinetic Exercises, while in the control group, only the content of the current curriculum was applied in the lessons. The data collection instruments of the study included "Burdon Attention Test", "Creative Problem-Solving Characteristics Inventory", "Critical Thinking Skills Scale" and "21st Century Skills Scale for Middle School Students". As for the repeated measurements, two-way analysis of variance and analysis of covariance (ANCOVA) were used to analyse the data obtained. According to the findings, no statistically significant difference was found between the pre-test and post-test scores of the experimental and control group students in terms of "21st Century Skills", "Creative Problem Solving", "Critical Thinking Skills" and "Attention" Levels. In conclusion, life kinetic exercises can be used as alternative applications in 5th grade physical education and sports lessons.

Kaynakça

  • Affandi, M. F., & Irsyada, M. (2022). Pengaruh latihan life kinetic terhadap keterampilan atlet bolavoli tim galow vbc. Journal Prestasi Olahraga, 5(7), 46-50.
  • Akcan, C., Doğan, M., & Ablak, S. (2023). Eğitim alanında 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 331-362. https://doi.org/10.17152/gefad.1111443
  • Albayrak, A. S. (2009). Çok değişkenli istatistik tekniklerin varsayımları. Ş. Kalaycı (ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil Yayın Dağıtım.
  • Alsancak, E., & Aybek, B. (2023). Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Scientific Educational Studies, 7(1), 57-78. https://doi.org/10.31798/ses.1289101
  • Altun, Z. D., & Vural, D. E. (2017). Okul öncesi dönemde düşünme becerileri: Öğretmen görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 214-224.
  • Arslan, G., Evğün, M., Aynacı, A., Eroğlu, D., Dülegöz, B., Altıner, M., & Öztürk, E. (2022). Ebelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenmesi: Bir üniversite örneği. Fenerbahçe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(1), 312-320.
  • Arufe-Giráldez, V. (2019). How should physical education work in early childhood education be? Retos, 37, 588-596. https://doi.org/10.47197/retos.v37i37.74177
  • Aslan, G. (2023). Eleştirel düşünme kazanmada felsefe dersinin önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(3), 1785-1803. https://doi.org/10.17152/gefad.1285968
  • Atış-Akyol, N., & Aşkar, N. (2022). Erken çocukluk döneminde 21. yüzyıl becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(3), 2597-2629. https://doi.org/10.17152/gefad.1081472
  • Baek, S., Dyson, B., Howley, D., & Shen, Y. (2024). Promoting an equity-based approach for social and emotional learning in physical education teacher education: International teacher educators’perspectives. Sport, Education and Society, 29(1), 74-88. https://doi.org/10.1080/13573322.2022.2107504
  • Baylan, M., Baylan, Y., & Kiremitçi, O. (2012). Farklı sportif etkinliklerin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve öz yeterlik düzeylerine etkileri. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 196-201.
  • Bonnette, R., Mcbride, R. E., & Tolson, H. (2001). The Differential effect of indirect instruction in the teaching of sport skills on critical thinking and self-esteem of early adolescent boys placed at risk. Sport, Education and Society, 6(2), 183-198. https://doi.org/10.1080/13573320120084263
  • Boruzescu, P. C., & Birchi, F. A. (2023). The Impact of sport activities on young critical thinking. Ovidius University Annals, Economic Sciences Series, 23(1), 565-569.
  • Boz, M., & Aytar, A.G. (2012). Okul öncesi çocuklarında temel hareket eğitim programının hareket becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 51-59.
  • Braun, A. (2017). Work out for the brain. https://issuu.com/fifa/docs/fifa1904_issue_04/51 Erişim tarihi: 01.01.2022.
  • Bulut, D.B., İpek, A.S., & Aygün, B. (2018). Yaratıcı problem çözme özellikleri envanteri’ni Türkçe’ye uyarlama çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1360-1377.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Castle, N., & Howells, K. (2024). A Model for effective learning in competition: A pedagogical tool to enhance enjoyment and perceptions of competency in physical education lessons for young children. Children, 11(1), 111. https://doi.org/10.3390/children11010111
  • Chou, Y., Hu, B. Y., Winsler, A., Wu, H., Greenburg, J., & Kong, Z. (2022). Chinese preschool children’s physical fitness, motor competence, executive functioning, and receptive language, math, and science performance in kindergarten. Children and Youth Services Review, 136, Article 106397. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2022.106397
  • Civelek, P., & Uyanık, G. (2023). The Effect of play-based movement education program in supporting the development of sedentary 5 year old children. E-International Journal of Educational Research, 14(6), 151-171. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1339028
  • Çağlar, E., Bilge, M., & Söğüt, M. (2011). D2 dikkat testinin çocuk sporcularda ölçüt geçerliğinin test edilmesi: Pilot çalışma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 19-29.
  • Çağlar, E., & Koruç, Z. (2006). D2 dikkat testinin sporcularda güvenirliği ve geçerliği. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 58-80.
  • Çağlayan, H. S., Taşğın, Ö., & Yıldız, Ö. (2008). Spor yapan lise öğrencilerinin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 62-77.
  • Çakır, B. A., Türkkan, M., & Özer, O. (2020). Effects of adding cognitive motor coordination exercise to soccer training vs. soccer training alone on physical fitness of prepubescent boys. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(6), 234-242.
  • Çetin, O., Beyleroğlu, M., Bağış, Y. E., & Suna, G. (2018). The effect of the exercises brain on boxers’ eye-hand coordination, dynamic balance and visual attention performance. Physical education of students, 22(3), 112-119.
  • Çiftçi, S., Yayla, A., & Sağlam, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 24, 718-734. https://doi.org/10.29000/rumelide.995863
  • Çimen, E. (2021). Life kinetik egzersizlerin motor koordinasyon ve beceri öğrenimi üzerine akut ve kronik etkilerinin incelenmesi. Doktora tezi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Çoban, M. (2019). Life kinetik: Entegre edilmiş multimodel bilişsel ve tüm beden motor koordinasyon antrenmanının bazı motor ve psikolojik parametrelere etkisi. Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Dervent, F., Devrilmez, E., Xiuye, X. İ. E., & Weidong, L. İ. (2019). Oyun senaryolarıyla durumsal öğretim: Beden eğitimi derslerinde spor öğretimi için yenilikçi bir model. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 11(1), 22-36. https://doi.org/10.30655/besad.2019.13
  • Duda, H. (2015). Application of life kinetik in the process of teaching technical activities to young football players. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences, 71(25), 51-61.
  • Düzgüner, T.T., Karabulut, H., & Kariper, İ. A. (2022). Ortaokul öğrencilerine yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlik algısı ölçeği geliştirme çalışması. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 1-2. http://doi.org/10.30803/adusobed.1074325
  • Eğmir, E., & Ocak, G. (2016). Eleştirel düşünme becerisini ölçmeye yönelik bir başarı testi geliştirme. Electronic Turkish Studies, 11(19), 337-360. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9961
  • Emirzeoğlu, M. (2018). Sağlıklı genç futbolcularda kognitif temelli nöromusküler eğitim ve oyun temelli eğitimin denge ile performans üzerine akut etkisi. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ergin, N., & Taştan, A. (2019). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde spor yapma durumlarına göre sosyal kaygı ve problem çözme düzeylerinin incelenmesi: Bitlis ili örneği. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 1(2), 6-10.
  • Faris, L.A., Kusmaedi, N., Ugelta, S., & Ronald, H. (2022). The effect of life kinetic training on table tennis forehand strike accuracy. Medikora, 21(1), 71-79.
  • Goad, T., Killian, C. M., & Daum, D., N. (2021). Distance learning in physical education: Hindsight is 2020-part 3. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 92(4), 18-21. https://doi.org/10.1080/07303084.2021.1886843
  • Gökmen, A., & Çapan, A., S. (2019). 60-84 aylık çocuklarda yaratıcı problem çözme becerilerinin incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 3(1), 1-9.
  • Gözalan, E., & Koçak, N. (2014). Oyun temelli dikkat eğitim programının 5-6 yaş çocukların kelime bilgi düzeylerine etkisinin incelenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 4, 115-121. https://doi.org/10.18493/kmusekad.12328
  • Grünke, M. (2011). Die effekte des life kinetik-trainings auf die aufmerksamkeits-und die fluide intelligenzleistung von kindern mit gravierenden lernproblemen: Matthias grünke. Heilpädagogische Forschung, 1, 2-12.
  • Gür, Y., Hamdemirci, I. H., Taşkin, C., & Taşkin, S. (2022a). Investigation of the effect of life kinetic exercise on performance in dart athletes. Pakistan Journal of Medical & Health Sciences, 16(06), 518-518. https://doi.org/10.53350/pjmhs22166518
  • Gür, Y., Taskin, S., Özaktas, E. S., & Taskin, C. (2022b). The Effect of life kinetic exercise on performance in bocce athletes. Journal of Educational Issues, 8(1), 664-671. https://doi.org/10.5296/jei.v8i1.19858
  • Hinojo-Lucena, F., J., Lopez-Belmonte, J., Fuentes-Cabrera, A., Trujillo-Torres, J. M., & Pozo-Sanchez, S. (2020). Academic effects of the use of flipped learning in physical education. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(1), 276. https://doi.org/10.3390/ijerph170102767
  • Hoyo-Guillot, A., & Ruiz-Montero, P. J. (2023). Influence of a personal and social responsibility model intervention on educative motivation, prosocial environment and physical education importance on secondary school students. Cuadernos del Profesorado, 16(34), 53-70. https://doi.org/10.25115/ecp.v16i34.9629
  • Işıkgöz, M. E. (2021). Ortaokul beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi, 1(6), 71-84. https://doi.org/10.46628/itbhssj.912031
  • İncebacak, B., B., & Ersoy, E. (2019). Ortaokul öğrencilerinin yaratıcı problem çözme becerileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 1-24. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.437352
  • Karatarla, G., & Polat, E. (2020). Üniversite öğrencilerinin aktif spor yapma durumları ve farklı diğer değişkenlere göre 21. yüzyıl becerilerinin incelenmesi. International Journal of Social Science Research, 9(2), 109-122.
  • Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling. Guilford Publications.
  • Kocaoğlu, Y., Kaplan, T., & Arslan, G. (2022). Life kinetik egzersizlerinin 12-13 yaş voleybolcularda teknik, çabukluk ve reaksiyon becerilerine etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(1), 53-66.
  • Komarudin, K., & Awwaludin, P. N. (2019). Life kinetik training in improving the physical condition of football athletes. A. G. Abdullah (Ed.), In 3rd International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education bildiriler kitabı içinde (ss.182-185). https://doi.org/10.2991/icsshpe-18.2019.52
  • Komarudin, K., Nurcahya, Y., Nurmansyah, P., & Kusumah, W. (2020). The influence of life kinetic training method and motor educability on improvement of football playing performance. A. G. Abdullah (Ed.), In 4th International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education bildiriler kitabı içinde (ss.276-279). https://doi.org/10.2991/ahsr.k.200214.073
  • Komarudin, M. (2019). Life kinetic training in improving the cognitive functions. I. Hariadi & M. Kes (Ed.), In 2nd International Conference on Sports Sciences and Health bildiriler kitabı içinde (ss. 107-110). 13-14 November, Indenosia.
  • Kristiani, Y. (2021). Pengaruh program life kinetik terhadap konsentrasi dan workıng memory pada atlet pemula. Doctoral Dissertation, Universitas Pendidikan Indonesia.
  • Lubis, A., & Pratama, M. (2020). Pengaruh life kinetik terhadap peningkatan atensi anak usia sekolah dasar di panti asuhan anak bina remaja budi utama lubuk alung. Journal Riset Psikologi, 23,1-12. http://dx.doi.org/10.24036/jrp.v2020i3.9514
  • Lutz, H. (2014). Die wissenschaft und life kinetic. 1-12.
  • MEB (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programı.
  • Mirzeoğlu, A. D., Munusturlar, S., & Çelen, A. (2014). Akran öğretimi modelinin akademik öğrenme zamanına ve voleybol becerilerinin öğrenimine etkisi. Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 184-202. https://doi.org/10.17644/sbd.171672
  • Murphy, P. K., Rowe, M. L., Ramani, G., & Silverman, R. (2014). Promoting critical-analytic thinking in children and adolescents at home and in school. Educational Psychology Review, 26, 561-578.
  • Murtiansyah, W. (2023). Pengaruh model latıhan life kınetık dan brain gym terhadap working memory dan konsentrasi pada atlet sepakbola junior. Doctoral Dissertation, Universitas Pendidikan Indonesia.
  • Neureuther, F. (2009). Mein training mit life kinetik: Gehirn bewegung mehrleistung. Herbig Verlagsbuchhandlung Gmbh, 112-153.
  • Novan, N., Hidayah, N., Erawan, B., Komarudin, K., Awwaludin, P., & Mustaqim, R. (2020). Sporculara yönelik psikolojik antrenmanlarda antrenörlerin yetkinliğini artırmak için yaşam kinetik zihinsel antrenman yönteminin uygulanması. 4. Uluslararası Spor bilimi, Sağlık ve Beden Eğitimi Konferansı bildiriler kitabı içinde (ss. 256-259).
  • Orhan, Ö., Çetin, E., Çimen-Polat, S., & Yarım, İ. (2021). The effect of life kinetic training on learning of shot put glide technique and motoric parameters. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity, 7(3), 363-385. https://doi.org/10.17979/sportis.2021.7.3.7445
  • Önal, E. E. (2018). Yenidoğanın nörogelişimsel değerlendirilmesi. Klinik Tıp Pediatri Dergisi, 10(4), 39-43.
  • Özşengezer, N., & Top, E. (2022). 10 Haftalık life kinetik egzersizlerinin zihin yetersizliği bulunan bireylerin dikkat, görsel bellek ve algı becerilerine etkisi. M. Turgut & T. Bozkuş (Ed.), Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Konferansı bildiriler kitabı içerisinde (ss.106-117)
  • Peker, A. T. (2014). Life kinetik antrenmanlarının koordinatif yetenekler üzerine etkisi Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Peker, A. T. (2017). Life kinetik antrenmanlarının bilişsel işlemler üzerine etkisi. Doktora tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Pietsch, S., Böttcher, C., & Jansen, P. (2017). Cognitive motor coordination training improves mental rotation performance in primary school‐aged children. Mind, Brain, and Education, 11(4), 176-180. https://doi.org/10.1111/mbe.12154
  • Pişkin, N. E., & Alpay, C. B. (2019). Çocuklarda 8 haftalık kort tenis antrenmanının dikkat düzeyi üzerine etkisinin incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13(1), 1-7.
  • Rizky, I. M. (2023). Pengaruh model latihan life kinetik terhadap konsentrasi anak di ssj arcamanik ku-10 tahun dalam bermaın sepakbola. Doctoral dissertation, Universitas Pendidikan, Indonesia.
  • Shang, L. (2023). Discussion on the impact of “Shift System” teaching model of physical education on students’ mental health. Journal of Contemporary Educational Research, 7(12), 71-76. https://doi.org/10.26689/jcer.v7i12.5709
  • Susanto, S. (2022). Traditional sport-based physical education learning model in character ımprovement and critical thinking of elementary school students. Sports Scıence and Health, 24(2), 165-172. https://doi.org/10.7251/SSH2202165S
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L., S. (2013). Using Multivariate Statistics. Pearson.
  • Tejada, J., Schmitz, H., & Faro, A. (2017). O método life kinetik sob a perspectiva das neurociências e educação: Uma análise teórica. Revista Educação em Questão, 55(45), 127-151.
  • Topsakal, N., Bozkurt, S., & Akın, H., (2019). Farklılıkla öğrenme yaklaşımı ile uygulanan temel hareket becerileri eğitiminin ilkokul öğrencilerinin dikkat ve motorik özelliklerine etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 11(2), 95-105. https://doi.org/10.30655/besad.2019.19
  • Tozduman-Yaralı, K. (2020). Gelişimsel açıdan eleştirel düşünme ve çocuklarda eleştirel düşünmenin desteklenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 454-479. https://doi.org/10.9779/pauefd.536546
  • Ulucan, H., Türkçapar, Ü., & Cihan, B. B. (2011). Beden eğitimi öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,13(2), 42-52.
  • Ulus, A. (2022). Ortaokulda öğrenim gören aktif satranç sporcularına ait farklı değişkenlerin, problem çözme, 21. yüzyıl becerileri ve fen bilimlerine yönelik tutumları ile ilişkilerinin incelenmesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Vural, U. (2016). Life kinetik antrenmanlarının genç erkek basketbolcularda denge, reaksiyon süresi ve dikkat üzerine etkisi. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Wang, J., Yang, Y., Liu, H., & Jiang, L. (2024). Enhancing the college and university physical education teaching and learning experience using virtual reality and particle swarm optimization. Soft Computing, 28(2), 1277-1294.
  • Xie, J., Su, B., Zhang, R., Li, Y., & Ma, Y. (2020). Effects of facilitating reflection teaching integrated sport education on baseball team students’ critical thinking disposition and game performance. Revista De Cercetare Şi İntervenție Socială, 71, 115-125.
  • Xue, Y., & Li, N. (2024). Research and application of multimedia compression technology in online physical education teaching task. Signal, Image and Video Processing, 18(4), 3459-3470.
  • Yaşar, T. S., Beyleroğlu, M., Hazar, M., & Işık, Ö. (2018). Okçularda life kinetik antrenmanının dikkat, el-göz koordinasyonu ve atış performansı üzerine etkisi. Erpa Uluslararası Eğitim Kongresi bildiriler kitabı içinde, (ss.580-587). 28 Haziran – 1 Temmuz, İstanbul.
  • Yıldırım, A. (2022). Investigation of the effect of 8 week life kinetic training on self-confidence, attention and psychological skill levels in sedentary men students. Education Quarterly Reviews, 5(3), 152-158. https://doi.org/10.31014/aior.1993.05.03.533
  • Yıldırım, T. (2023). Zihinsel ve life kinetik antrenmanların voleybolcularda dikkat ve konsantrasyon üzerine etkisi. Doktora tezi, Hitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çorum.
  • Yılmaz, M. (2020). Spor yapan ve yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin problem çözme becerilerinin incelenmesi. International Journal of Social, Humanitıes and Administrative Sciences, 6(26), 688-696.
  • Zhang, Z. (2024). Construction and application of physical education classroom teaching model integrating mooc and flipped classroom. Scalable Computing: Practice and Experience, 25(1),395-406. https://doi.org/10.12694/scpe.v25i1.2305
Toplam 86 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Atlı 0000-0001-8550-845X

Murat Balıkçı Bu kişi benim 0000-0002-1980-4469

A. Dilşad Mirzeoğlu 0000-0003-1856-6750

Erken Görünüm Tarihi 20 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 6 Nisan 2024
Kabul Tarihi 10 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atlı, K., Balıkçı, M., & Mirzeoğlu, A. D. (2024). Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 317-338. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1464161
AMA Atlı K, Balıkçı M, Mirzeoğlu AD. Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi. CBÜ BESBD. Temmuz 2024;19(2):317-338. doi:10.33459/cbubesbd.1464161
Chicago Atlı, Kadir, Murat Balıkçı, ve A. Dilşad Mirzeoğlu. “Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme Ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 19, sy. 2 (Temmuz 2024): 317-38. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1464161.
EndNote Atlı K, Balıkçı M, Mirzeoğlu AD (01 Temmuz 2024) Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 19 2 317–338.
IEEE K. Atlı, M. Balıkçı, ve A. D. Mirzeoğlu, “Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi”, CBÜ BESBD, c. 19, sy. 2, ss. 317–338, 2024, doi: 10.33459/cbubesbd.1464161.
ISNAD Atlı, Kadir vd. “Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme Ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 19/2 (Temmuz 2024), 317-338. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1464161.
JAMA Atlı K, Balıkçı M, Mirzeoğlu AD. Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi. CBÜ BESBD. 2024;19:317–338.
MLA Atlı, Kadir vd. “Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme Ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 19, sy. 2, 2024, ss. 317-38, doi:10.33459/cbubesbd.1464161.
Vancouver Atlı K, Balıkçı M, Mirzeoğlu AD. Life Kinetik Egzersizlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat, Düşünme ve 21.Yüzyıl Becerilerine Olan Etkisi. CBÜ BESBD. 2024;19(2):317-38.