Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım

Yıl 2019, , 160 - 168, 30.09.2019
https://doi.org/10.34087/cbusbed.527175

Öz

Amaç:
Bu araştırma, Y kuşağı stajyer öğrencilerin X kuşağı çalışan hemşirelere
yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.



Gereç
ve Yöntem:
Bu araştırma, hemşirelik üçüncü ve dördüncü sınıfta
eğitimlerine devam eden ve çalışmaya katılmayı kabul eden toplam 10 öğrenci ile
yapılmıştır. Y kuşağı stajyer öğrencilerin X kuşağı çalışan hemşirelere yönelik
duygu ve düşünceleri nitel yöntem ile aktarılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile yüz yüze görüşülerek 25-30 dakikada toplanmıştır. Görüşmeler
sırasında öğrencilerin ifadeleri ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş ve gerekli
yerlerde notlar alınmıştır. Öğrencilerin duygularını daha iyi anlatabilmeleri
için ayrıca yazılı olarak da duygu ve düşüncelerini aktarmaları istenmiştir.
Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış olup yapılan
kodlamalar sonucunda 8 tema belirlenmiştir.



Bulgular:
Çalışmaya katılan Y kuşağı stajyer öğrencilerin büyük çoğunluğu X kuşağı
hemşirelerin kısmen rol modeli olduğunu, hastayla etkin olmasa da bir iletişim
kurduklarını ancak bazılarının öğrencileri sürekli azarlayarak konuştuğunu,
teknik becerilerinin iyi olduğunu, bilimsel bilgiyi ve kongreleri takip
etmediklerini, sorumluluk bilinçlerinin ve eğitim becerilerinin yüksek
olduğunu, teknolojiyi kullanmada yetersiz olduklarını ve etik değerlere uygun
davranmaya çalıştıklarını ifade etmişlerdir.



Sonuç: Çalışmanın sonucunda, Y kuşağı stajyer
öğrencilerin X kuşağı hemşirelere karşı genel anlamda olumlu düşüncelerinin
olduğu ancak özellikle yenilikleri takip etme ve iletişim konularında yetersiz
gördükleri tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Türk Dil Kurumu (TDK), Büyük Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&view=bts (accessed 19.05.2018).
  • Lavoie-Tremblay M, Marchionni M. The needs and expectations of generation Y nurses in the workplace. J Nurses Staff Dev. 2010;26(1): 2-8.
  • Metin S, Kızıldağ D. X ve kuşaklarının kariyer beklentilerinin farklılaşması: Otomotiv sektöründe bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(40):340-363.
  • Christensen SS, Wilson BL, Edelman LS. Can I relate? A review and guide for nurse managers in leading generations. J Nurs Manag. 2018;26:689-695.
  • Wiedmer T. Generations do differ: Best practices in leading traditionalists, boomers, and generations X, Y, and Z. Delta Kappa Gamma Bulletin. 2015;82(1):51-57.
  • Haydari SM, Kocaman G, Tokat MA. Farklı kuşaklardaki hemşirelerin işten ve meslekten ayrılma niyetleri ile örgütsel ve mesleki bağlılıklarının incelenmesi. SHYD. 2013;3(3):119-131.
  • Saraçel N, Taşseven Ö, Kaynak E. Türkiye’de çalışan Y kuşağında iş tatmini-motivasyon ilişkisi. Social Sciences Research Journal. 2016;5(1):50-79.
  • Stanley D. Multigenerational workforce issues and their implications for leadership in nursing. J Nurs Manag. 2010;18(7):846-852.
  • Joseph ML. Innovativeness in nursing: A phenomenological and constructivist study. Dissertation, Capella University, Minneapolis, Minnesota, 2007.
  • Jolley J. Hemşirelik ve sağlık profesyonelleri için araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş. 2. baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2014.
  • Başoğlu M, Durmaz EA. X ve Y kuşağındaki hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik farkındalıklarının karşılaştırılması. GÜSBD. 2017;6(4):77-84.
  • Ünsal A, Gözüm, S, Koçak D, İpek G, Uygur H. Klinik hemşire gözüyle öğrenci hemşireler. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2002;5(2):29-38.
  • Nouri JM, Ebadi A, Alhani F, Rejeh N. Experiences of role model instructors and nursing students about facilitator factors of role-modeling process: A qualitative research. Iran J Nurs Midwifery Res. 2014;19(3):248-254.
  • Belinsky S, Tataronis G. Past experiences of the clinical instructor and current attitudes toward evaluation of students. J Allied Health. 2007;36(1):11-17.
  • Ryan C, McAllister M. The experiences of clinical facilitators working with nursing students in Australia: An interpretive description. Collegian. 2018;544(7): 1-7.
  • Başar G, Akın S, Durna Z. Hemşirelerde ve hemşirelik öğrencilerinde problem çözme ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. GÜSBD. 2015;4(1):125-147.
  • Yalçın B, Tetik S, Açıkgöz A. Yüksekokul öğrencilerinin problem çözme becerisi algıları ile kontrol odağı düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. OYBD. 2010;2(2):19-27.
  • Brunetto Y, Wharton F, Shacklock K. Communication, training, well-being, and commitment across nurse generations. Nurs Outlook. 2012;60:7-15.
  • Dikmen Aydın Y, Şahin Orak N, Gürkan A, Aslan G, Demir F. Hemşirelik öğrencilerinin klinik eğitimleri sırasında hemşirelerden aldığı desteğin değerlendirilmesi. JAREN. 2017;3(3):109-115.
  • Karadağ G, Parlar Kılıç S, Ovayolu N, Ovayolu Ö, Kayaaslan H. Öğrenci hemşirelerin klinik uygulamada karşılaştıkları güçlükler ve klinik hemşireler hakkındaki görüşleri. TAF Prev Med Bull. 2013;12(6):665-672.
  • Gözüm S, Ünsal A, Kaya A, Ünlü F. Hemşirelik öğrencilerinin gözüyle klinik hemşireleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2000;3(1):29-35.
  • Fairbrother G, Jones A, Rivas K. Changing model of nursing care from individual patient allocation to team nursing in the acute inpatient environment. Contemp Nurse. 2010;35(2):202-220.
  • Cioffi J, Ferguson L. Team nursing in acute care settings; Nurses’ experiences. Contemp Nurse. 2009;33(1):2-12.
  • Eyi S, Kanan N, Akyolcu N, Akın LM, Acaroğlu R. Ameliyat sırasında uygulanan hemşirelik bakımının hastalar tarafından değerlendirilmesi. TAF Prev Med Bull. 2016;15(2):159-169.
  • Eker F, Açıkgöz F, Karaca A. Hemşirelik öğrencileri gözüyle mesleki beceri eğitimi. DEUHEFED. 2014;7(4):291-294.
  • Çopur ÖE, Kuru N, Seymen CÇ. Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2015;1(2): 51-55.
  • Karagözoğlu Ş. Bilim, bilimsel araştırma süreci ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006;13(2):64-71.
  • Aydın Y, Adıgüzel A, Topal AE. Ebe ve hemşirelerin bilimsel çalışmalara yönelik tutumlarının belirlenmesi. J Hum Rhythm. 2015;1(4):168-175.
  • Emiroğlu ON, Ünlü H, Terzioğlu F, Bulut H. Hemşirelerin araştırmalara katılma durumları, araştırmaya ilişkin görüşleri ve bilgi gereksinimleri. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi. 2005;5(1):64-86.
  • Happel B, Johnson L, Hill C. İmplementing research finding into mental nursing practice: Exploring the clinical research fellowship approach. J Adv Nurs. 2003;12(4):251-258.
  • İskender DM, Karadağ A. Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin belirlenmesi. DEUHEFED. 2015;8(1):3-11.
  • Aştı T, Acaroğlu R Hemşirelikte sık karşılaşılan hatalı uygulamalar. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2000;4(2):22-27.
  • Yetim S, Beydağ DK. Nazilli devlet hastanesinde çalışan hemşirelerin mesleki otonomileri ve etkileyen faktörler. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2015;2(2):62-69.
  • Kangallı P. Sivas ili hastanelerinde çalışan hemşirelerin otonomi düzeyleri ve otonomiyi etkileyen mesleki ve kurumsal faktörlerin incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Sivas, 2005.
  • Cook DA, Hatala R, Brydges R, et al. Technology-enhanced simulation for health professions education: A systematic review and meta-analysis. JAMA. 2011;306:978-88.
  • Aydemir Gedük E. Hemşirelik mesleğinin gelişen rolleri. HSP. 2018;5(2):253-258.
  • Zendejas B, Wang TA, Ryan B, Hamstra JS, Cook D. Cost: The missing outcome in simulation-based medical education research: A systematic review. Surgery. 2013;153(2):160-173.
  • Akgün Kostak M, Aras T, Akarsu Ö. Hemşirelik öğrencilerinin klinik hemşirelerin eğitimlerine verdiği katkıya ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Hem Der 2012;2:39-46.
  • Akyüz A, Tosun N, Yıldız D, Kılıç A. Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. Kor Hek. 2007;6(6):459-464.
  • Köse A. Hemşirelerin bilgisayar kullanım durumlarının belirlenmesine yönelik bir ampirik çalışma. Trabzon ili örneği. BTD. 2012;5(1): 37-43.
  • Softa KH, Akduran F, Akyazı E. Hemşirelerin bilgisayar kullanımlarına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. GÜSBD. 2014;3(3):845-858.
  • Özkul Özel H, Özdemir Ürkmez D, Demiray S, Cebeci Z. Nursing informatics and hospital management system. Eur Arch Med Res. 2014;30(3): 158-160.
  • Kaya N, Aştı T, Kaya H, Kaçar YG. Hemşirelerin bilgisayar kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. İ.Ü.F.N Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2008;16(62): 83-89.
  • Başar A, Delice T, İlhan N, Ergün MA, Soncul H. Hemşirelik hizmetlerinde bilgisayar kullanımı - Gazi üniversitesi tıp fakültesi hastanesi örneği. BTD. 2008;1(1): 43-46.
  • Büyükkoçak Ü, Çakırca M. Anestezi ve yoğun bakım ile ilgili etik konular. Turkiye Klinikleri J Anest Reanim. 2007;5:19-30.
  • Kahriman İ, Yeşilçiçek Çalık K. Klinik hemşirelerin etik duyarlılığı. GÜSBD. 2017;6(3):111-121.
  • Bednarski D. The value of nursing. Nephrol Nurs J. 2009;36(2):115-117.
  • Başak T, Uzun Ş, Arslan F. Yoğun bakım hemşirelerinin etik duyarlılıklarının incelenmesi. Gulhane Med J. 2010;52:76-81.
  • Filizöz B, Aşçı A, Mesci G. Bağçıvan E. Hemşirelerde etik duyarlılık: Sivas ili merkez kamu hastanelerinde bir araştırma. İş Ahlakı Dergisi. 2015;8(1):47-66.
  • Fırat B, Karataş G, Barut A, Metin G, Sarı D. Acil servis hemşirelerinin etik duyarlılıklarının incelenmesi. DEUHFED. 2017;10(4):229-235.

The Opinion of the Generation Y Intern Students About the Working Nurses from the Generation X: A Qualitative Approach

Yıl 2019, , 160 - 168, 30.09.2019
https://doi.org/10.34087/cbusbed.527175

Öz

Objective:
This research was conducted in order to determine the
opinions of the Generation Y intern students about the working nurses from the
Generation X.

Methods: This research was
conducted with 10 students who are continuing their studies in the 3rd
and 4th grade and have accepted to participate in the research. The
thoughts and feelings of the Generation Y intern students about the Generation
X working nurses is narrated via a qualitative method. With the use of a
semi-structured interview form, the data was obtained within 25-30 minutes via
a face-to-face interview. During the interviews the expressions of the students
were recorded via a voice recorder and notes were taken when it was necessary.
The students were asked to narrate their thoughts and feelings in a written
method as well, for that would enable them to express their sentiments better.
The method of content analysis was used for the evaluation of the data and 8
themes were determined as a result of the codings that were made.

Results: A great deal of
Generation Y intern students who have participated in the researched have
expressed that Generation X nurses were, partially, role models, they have expressed
that they communicate with the patient but some of them always talk to the
students with a reprimanding tone and while their technical abilities are good
they do not follow scientific knowledge and congresses and they are inadequate
regarding the use of technology but try to behave accordingly to ethical
values.







Conclusion: As the conclusion of the research, it was
determined that Generation Y intern students generally have positive thoughts
regarding Generation X nurses yet Generation X nurses were seen as inadequate
regarding the subjects such as following innovations and communication.

Kaynakça

  • Türk Dil Kurumu (TDK), Büyük Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&view=bts (accessed 19.05.2018).
  • Lavoie-Tremblay M, Marchionni M. The needs and expectations of generation Y nurses in the workplace. J Nurses Staff Dev. 2010;26(1): 2-8.
  • Metin S, Kızıldağ D. X ve kuşaklarının kariyer beklentilerinin farklılaşması: Otomotiv sektöründe bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(40):340-363.
  • Christensen SS, Wilson BL, Edelman LS. Can I relate? A review and guide for nurse managers in leading generations. J Nurs Manag. 2018;26:689-695.
  • Wiedmer T. Generations do differ: Best practices in leading traditionalists, boomers, and generations X, Y, and Z. Delta Kappa Gamma Bulletin. 2015;82(1):51-57.
  • Haydari SM, Kocaman G, Tokat MA. Farklı kuşaklardaki hemşirelerin işten ve meslekten ayrılma niyetleri ile örgütsel ve mesleki bağlılıklarının incelenmesi. SHYD. 2013;3(3):119-131.
  • Saraçel N, Taşseven Ö, Kaynak E. Türkiye’de çalışan Y kuşağında iş tatmini-motivasyon ilişkisi. Social Sciences Research Journal. 2016;5(1):50-79.
  • Stanley D. Multigenerational workforce issues and their implications for leadership in nursing. J Nurs Manag. 2010;18(7):846-852.
  • Joseph ML. Innovativeness in nursing: A phenomenological and constructivist study. Dissertation, Capella University, Minneapolis, Minnesota, 2007.
  • Jolley J. Hemşirelik ve sağlık profesyonelleri için araştırma ve kanıta dayalı uygulamaya giriş. 2. baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2014.
  • Başoğlu M, Durmaz EA. X ve Y kuşağındaki hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik farkındalıklarının karşılaştırılması. GÜSBD. 2017;6(4):77-84.
  • Ünsal A, Gözüm, S, Koçak D, İpek G, Uygur H. Klinik hemşire gözüyle öğrenci hemşireler. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2002;5(2):29-38.
  • Nouri JM, Ebadi A, Alhani F, Rejeh N. Experiences of role model instructors and nursing students about facilitator factors of role-modeling process: A qualitative research. Iran J Nurs Midwifery Res. 2014;19(3):248-254.
  • Belinsky S, Tataronis G. Past experiences of the clinical instructor and current attitudes toward evaluation of students. J Allied Health. 2007;36(1):11-17.
  • Ryan C, McAllister M. The experiences of clinical facilitators working with nursing students in Australia: An interpretive description. Collegian. 2018;544(7): 1-7.
  • Başar G, Akın S, Durna Z. Hemşirelerde ve hemşirelik öğrencilerinde problem çözme ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. GÜSBD. 2015;4(1):125-147.
  • Yalçın B, Tetik S, Açıkgöz A. Yüksekokul öğrencilerinin problem çözme becerisi algıları ile kontrol odağı düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. OYBD. 2010;2(2):19-27.
  • Brunetto Y, Wharton F, Shacklock K. Communication, training, well-being, and commitment across nurse generations. Nurs Outlook. 2012;60:7-15.
  • Dikmen Aydın Y, Şahin Orak N, Gürkan A, Aslan G, Demir F. Hemşirelik öğrencilerinin klinik eğitimleri sırasında hemşirelerden aldığı desteğin değerlendirilmesi. JAREN. 2017;3(3):109-115.
  • Karadağ G, Parlar Kılıç S, Ovayolu N, Ovayolu Ö, Kayaaslan H. Öğrenci hemşirelerin klinik uygulamada karşılaştıkları güçlükler ve klinik hemşireler hakkındaki görüşleri. TAF Prev Med Bull. 2013;12(6):665-672.
  • Gözüm S, Ünsal A, Kaya A, Ünlü F. Hemşirelik öğrencilerinin gözüyle klinik hemşireleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2000;3(1):29-35.
  • Fairbrother G, Jones A, Rivas K. Changing model of nursing care from individual patient allocation to team nursing in the acute inpatient environment. Contemp Nurse. 2010;35(2):202-220.
  • Cioffi J, Ferguson L. Team nursing in acute care settings; Nurses’ experiences. Contemp Nurse. 2009;33(1):2-12.
  • Eyi S, Kanan N, Akyolcu N, Akın LM, Acaroğlu R. Ameliyat sırasında uygulanan hemşirelik bakımının hastalar tarafından değerlendirilmesi. TAF Prev Med Bull. 2016;15(2):159-169.
  • Eker F, Açıkgöz F, Karaca A. Hemşirelik öğrencileri gözüyle mesleki beceri eğitimi. DEUHEFED. 2014;7(4):291-294.
  • Çopur ÖE, Kuru N, Seymen CÇ. Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2015;1(2): 51-55.
  • Karagözoğlu Ş. Bilim, bilimsel araştırma süreci ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006;13(2):64-71.
  • Aydın Y, Adıgüzel A, Topal AE. Ebe ve hemşirelerin bilimsel çalışmalara yönelik tutumlarının belirlenmesi. J Hum Rhythm. 2015;1(4):168-175.
  • Emiroğlu ON, Ünlü H, Terzioğlu F, Bulut H. Hemşirelerin araştırmalara katılma durumları, araştırmaya ilişkin görüşleri ve bilgi gereksinimleri. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi. 2005;5(1):64-86.
  • Happel B, Johnson L, Hill C. İmplementing research finding into mental nursing practice: Exploring the clinical research fellowship approach. J Adv Nurs. 2003;12(4):251-258.
  • İskender DM, Karadağ A. Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin belirlenmesi. DEUHEFED. 2015;8(1):3-11.
  • Aştı T, Acaroğlu R Hemşirelikte sık karşılaşılan hatalı uygulamalar. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2000;4(2):22-27.
  • Yetim S, Beydağ DK. Nazilli devlet hastanesinde çalışan hemşirelerin mesleki otonomileri ve etkileyen faktörler. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2015;2(2):62-69.
  • Kangallı P. Sivas ili hastanelerinde çalışan hemşirelerin otonomi düzeyleri ve otonomiyi etkileyen mesleki ve kurumsal faktörlerin incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Sivas, 2005.
  • Cook DA, Hatala R, Brydges R, et al. Technology-enhanced simulation for health professions education: A systematic review and meta-analysis. JAMA. 2011;306:978-88.
  • Aydemir Gedük E. Hemşirelik mesleğinin gelişen rolleri. HSP. 2018;5(2):253-258.
  • Zendejas B, Wang TA, Ryan B, Hamstra JS, Cook D. Cost: The missing outcome in simulation-based medical education research: A systematic review. Surgery. 2013;153(2):160-173.
  • Akgün Kostak M, Aras T, Akarsu Ö. Hemşirelik öğrencilerinin klinik hemşirelerin eğitimlerine verdiği katkıya ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Hem Der 2012;2:39-46.
  • Akyüz A, Tosun N, Yıldız D, Kılıç A. Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. Kor Hek. 2007;6(6):459-464.
  • Köse A. Hemşirelerin bilgisayar kullanım durumlarının belirlenmesine yönelik bir ampirik çalışma. Trabzon ili örneği. BTD. 2012;5(1): 37-43.
  • Softa KH, Akduran F, Akyazı E. Hemşirelerin bilgisayar kullanımlarına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. GÜSBD. 2014;3(3):845-858.
  • Özkul Özel H, Özdemir Ürkmez D, Demiray S, Cebeci Z. Nursing informatics and hospital management system. Eur Arch Med Res. 2014;30(3): 158-160.
  • Kaya N, Aştı T, Kaya H, Kaçar YG. Hemşirelerin bilgisayar kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. İ.Ü.F.N Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2008;16(62): 83-89.
  • Başar A, Delice T, İlhan N, Ergün MA, Soncul H. Hemşirelik hizmetlerinde bilgisayar kullanımı - Gazi üniversitesi tıp fakültesi hastanesi örneği. BTD. 2008;1(1): 43-46.
  • Büyükkoçak Ü, Çakırca M. Anestezi ve yoğun bakım ile ilgili etik konular. Turkiye Klinikleri J Anest Reanim. 2007;5:19-30.
  • Kahriman İ, Yeşilçiçek Çalık K. Klinik hemşirelerin etik duyarlılığı. GÜSBD. 2017;6(3):111-121.
  • Bednarski D. The value of nursing. Nephrol Nurs J. 2009;36(2):115-117.
  • Başak T, Uzun Ş, Arslan F. Yoğun bakım hemşirelerinin etik duyarlılıklarının incelenmesi. Gulhane Med J. 2010;52:76-81.
  • Filizöz B, Aşçı A, Mesci G. Bağçıvan E. Hemşirelerde etik duyarlılık: Sivas ili merkez kamu hastanelerinde bir araştırma. İş Ahlakı Dergisi. 2015;8(1):47-66.
  • Fırat B, Karataş G, Barut A, Metin G, Sarı D. Acil servis hemşirelerinin etik duyarlılıklarının incelenmesi. DEUHFED. 2017;10(4):229-235.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sibel Şentürk 0000-0002-5634-174X

Berna Karahan Bu kişi benim 0000-0003-4114-3270

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Şentürk, S., & Karahan, B. (2019). Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(3), 160-168. https://doi.org/10.34087/cbusbed.527175
AMA Şentürk S, Karahan B. Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım. CBU-SBED. Eylül 2019;6(3):160-168. doi:10.34087/cbusbed.527175
Chicago Şentürk, Sibel, ve Berna Karahan. “Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6, sy. 3 (Eylül 2019): 160-68. https://doi.org/10.34087/cbusbed.527175.
EndNote Şentürk S, Karahan B (01 Eylül 2019) Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 3 160–168.
IEEE S. Şentürk ve B. Karahan, “Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım”, CBU-SBED, c. 6, sy. 3, ss. 160–168, 2019, doi: 10.34087/cbusbed.527175.
ISNAD Şentürk, Sibel - Karahan, Berna. “Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6/3 (Eylül 2019), 160-168. https://doi.org/10.34087/cbusbed.527175.
JAMA Şentürk S, Karahan B. Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım. CBU-SBED. 2019;6:160–168.
MLA Şentürk, Sibel ve Berna Karahan. “Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 6, sy. 3, 2019, ss. 160-8, doi:10.34087/cbusbed.527175.
Vancouver Şentürk S, Karahan B. Y Kuşağı Stajyer Öğrencilerin X Kuşağı Çalışan Hemşirelere Yönelik Görüşleri: Kalitatif Bir Yaklaşım. CBU-SBED. 2019;6(3):160-8.