Giriş ve amaç: Çalışma, öğrencilerin genital hijyen uygulamaları
ve farkındalıkları belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç
ve yöntemler: Tanımlayıcı ve kesitsel olarak planlanan araştırma, Ocak-Mayıs 2017 tarihleri arasında bir kamu
üniversitesinin Hemşirelik Fakültesinde çalışmaya katılmaya gönüllü ikinci ve üçüncü
sınıfta öğrenim gören 374 öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında araştırmacılar
tarafından oluşturulan toplam 36 sorudan içeren anket formu kullanılmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde ortalama, standart sapma, sayılar ve yüzdelik
kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %14,4’ünün
her zaman üreme organlarını hastalık belirtileri yönünden dikkatlice
izledikleri, %7,5’inin
her zaman üreme organların temizliği konusunda sağlık görevlilerinden bilgi
aldığı, %88,8’inin her zaman mensturasyonda hazır ped kullandıkları, %56,1’inin her
zaman mensturasyonda duş şeklinde banyo yaptığı, %83,2’sinin her zaman ped
değiştirdikten sonra ellerini yıkadıkları, %89,0’unun her zaman tuvalete
girdikten sonra ellerini yıkadıkları, %11.5’inin her
zaman üreme organlarını önden arkaya doğru yıkadıkları, %77,3’ünün her zaman
taharetlendikten sonra tuvalet kağıdı ile kurulandığı; %40,1’inin bazen pis
kokulu akıntı olduğunda ve %17.4’ünün her zaman üreme organlarında kaşıntı
olduğunda doktora gittikleri saptanmıştır.
Sonuç: Öğrencilerin
genital hijyene konusunda yetersiz olduğu, genital hijyen davranışları, bilgi
alma, yardım aramada yeterli olmadığı ve bu konudaki farkındalıkları düşük
olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |