Amaç: Bu araştırmanın amacı, gençlik ve spor merkezlerinde
çeşitli branşlarda düzenlenen kurslara katılan bireylerin fair-play
davranışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir.
Materyal
ve Metod: Araştırmada genel tarama modeli kullanılmış ve çalışmaya
Samsun ilinde gençlik ve spor merkezlerinde açılan kurslara katılan 137 kadın
ve 313 erkek olmak üzere toplam 450 kişi katılmıştır. Katılımcıların yaş
ortalaması 19.38±1.59 olarak belirlenmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin
fair-play davranışlarını tespit etmek için Mirzeoğlu (2015) tarafından Türkçeye
uyarlanan Beden Eğitimi Fair-Play ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında
toplanan veriler SPSS 18.00 paket programında kayıt altına alınmıştır. Ölçeğin
katılımcı gruba uygunluğunu test etmek için AMOS programında doğrulayıcı faktör
analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada
elde edilen bulgulara göre, kadınların haksız kazanma ve hile boyutlarındaki
değerleri erkeklerden daha yüksek çıkarken, fair-play davranışlarının branşlara
göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Katılımcıların öğrenim durumlarının,
arkadaşa saygı boyutu dışında, fair-play davranışını değiştirmediği
belirlenmiştir.
Sonuç: Sonuç olarak, Gençlik ve spor merkezlerinde açılan kurslara
katılan bireylerin fair-play davranışlarının toplam değerinin cinsiyetlere göre
değişmediği, bireylerin anne ve baba eğitim durumlarının fair-play davranışında
kısmen farklılıklar oluşturduğu, aylık gelirin ise fair-play davranışlarında
farklılık oluşturmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 4 |