Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının ve Prognozunun Karşılaştırılması

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 7 - 14, 27.03.2024
https://doi.org/10.34087/cbusbed.1229815

Öz

Amaç: Bu çalışmada acil servise araç içi trafik kazası veya motosiklet kazası ile başvuran çoklu travma hastalarının travma skorlarını ve prognozlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışma Manisa Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Servisi’ne çoklu travma ile başvuran 100 araç içi trafik kazalı ve 75 motosiklet kazalı olguda yapıldı. Olguların Yaralanma Ciddiyet Skoru (ISS), Kısaltılmış Yaralanma Skoru (AIS), Glasgow Koma Skoru (GKS), prognozları ve klinik özellikleri kaydedilmiştir.
Bulgular: Olguların araç içi trafik kazası grubundakilerin %75’i erkek, motosiklet kazası olgularının ise %94,7’si erkek idi. Yaş ortalaması araç içi trafik kazası ile başvuran olgularda 37,29 ± 16,02 saptanırken, motosiklet kazalı olgularda 37,85 ± 15,40 saptanmıştır. En sık yaralanma bölgesi araç içi trafik kazalı olgularda %76 ve motosiklet kazası nedeniyle gelen olgularda ise %74,6 ile ekstremite yaralanması olduğu belirlendi. Travma skorları incelendiğinde GKS ortalaması araç içi trafik kazalı olgularda 13,30 ± 3,56 motosiklet kazası nedeniyle gelen olgularda 13,0 ± 3,09 dur. ISS ortalaması araç içi trafik kazasında 24,28 ± 16,69 saptanırken, motosiklet kazası nedeniyle gelen olgularda ise 22,25 ± 17,32 saptanmıştır. AIS skorları karşılaştırıldığında araç içi trafik kazalı hastalarda 3,59 ± 1,20, motosiklet kazası nedeniyle gelen olgularda 3,40 ± 1,26 saptanmıştır. Travma skorları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Araç içi trafik kazalı olgularda cerrahi girişim oranı %24, motosiklet kazalı olgularda %21,3 saptandı. Olguların her iki grubunda da mortalite %8 olarak saptandı.
Sonuç: Çalışmada araç içi trafik kazası ve motosiklet kazası nedeniyle başvuran multitravmalı hastalar incelendi. İki grup da travma skorları açısından anlamlı benzer özellikler göstermiştir.

Kaynakça

  • 1. Hosseinpour R, Barghi A, Mehrabi S, et al. Prognosis of the trauma patients according to the trauma and ınjury severity score (Trıss); a diagnostic accuracy study. Bull Emerg Trauma. 2020 Jul;8(3):148-155. Doi: 10.30476/Beat.2020.84613. Pmıd: 32944574; Pmcıd: Pmc7468220.
  • 2. Jackson Tl, Balasubramaniam S. Trauma centers: an idea whose time has come. J Natl Med Assoc. 1981;73(7):611-616.
  • 3. Tekyol D. araç içi trafik kazasına bağlı yaralanmalarda emniyet kemeri ve hava yastığının travma şiddet skoru (Injury Severity Score-ISS) ile ilişkisinin değerlendirilmesi. [Tez] İstanbul; Haydarpaşa Numune Ve Eğitim Ve Araştırma Hastanesi, 2017.
  • 4. Butcher, N.E., Balogh, Z.J. Update On The Definition Of Polytrauma. Eur J Trauma Emerg Surg 40, 107–111 (2014).
  • 5. Kroupa J. [definition of "polytrauma" and "polytraumatism"] acta chirurgiae Orthopaedicae Et Traumatologiae Cechoslovaca. 1990 Jul;57(4):347-360.
  • 6. Selimoğlu, Eda. "Trafik Kazalarının Nedenleri, Sonuçları ve Kazaların Önlenmesine İlişkin Öneriler." Ziraat Mühendisliği 361 (2014): 51-54.
  • 7. Işık H. S., et al. "Kafa travması nedeniyle tedavi edilen 954 erişkin olgunun retrospektif değerlendirilmesi: Epidemiyolojik çalışma." Ulus Travma Acil Cerrahi Derg 17.1 (2011): 46-50.
  • 8. Kaya, Müslüm, and Şafaklı, Okan. "KKTC’de Trafik Kazaları Üzerine Bir Araştırma." LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi 6.1: 75-92.
  • 9. Börk, Turgay. "Elazığ’da 2008-2012 Yılları Arasında Otopsisi Yapılan Trafik Kazalarının Değerlendirilmesi/The Evaluation Of Traffic Accidents Autopsi? Ed Between 2008-2012 Years İn Elaziğ." (Tez) Fırat Üniversitesi, Elazığ (2014).
  • 10. Services Centers for Disease Control and Prevention, 2011: 9; U.K. Department of Transport, 2004: 6; National Highway Traffic Safety Administration-NHTSA, 2017: 77.
  • 11. Clarke, D D, P Ward, et al. (2007). The role of motorcyclist and other driver behaviour in two types of serious accident in the UK, Accident Analysis & Prevention 39(5): 974-981.
  • 12. Sewalt CA, Gravesteijn BY, Nieboer D, et al. Identifying trauma patients with benefit from direct transportation to Level-1 trauma centers. BMC Emerg Med. 2021 Aug 6;21(1):93.
  • 13. Khari S, Zandi M, Yousefifard M. Glasgow Coma Scale Versus Physiologic Scoring Systems in Predicting the Outcome of ICU admitted Trauma Patients; a Diagnostic Accuracy Study. Arch Acad Emerg Med. 2022 Apr 9;10(1):e25.
  • 14. Mock, Charles, et al. "Trauma care in Africa: the way forward." African Journal of Trauma 3.1 (2014): 3.
  • 15. Wang, Zhengguo, and Jianxin Jiang. "An overview of research advances in road traffic trauma in China." (2003): 9-16.
  • 16. James D, Pennardt Am. Trauma care principles. [Updated 2021 Jul 18]. In: Statpearls [Internet]. Treasure Island (Fl): Statpearls Publishing; 2022.
  • 17. David W. “An alternative history of bicycles and motocycles: two-wheeled transportation and material culture”, Lexington Books, 2016: 13.
  • 18. Demir B. Trafik kazası yapan ve yapmayan motosiklet sürücülerinde kas iskelet sistemi rahatsızlıkları, yorgunluk, uyku, depresyon ve anksiyete ilişkisinin araştırılması. (Tez), İstanbul Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2019.
  • 19. Sedat, Koçak. Karabulut, Keziban. Bayir, Aysegul ve ark. (2010). Characteristics of the cases of bicycle and motorcycle accidents referred to the Emergency Department. Turkish Journal of Emergency Medicine. 10.
  • 20. Güngör, F., Oktay, C., Topaktaş, Z., ve ark. (2009). Acil servise başvuran motosiklet kazası olgularının özellikleri [analysis of motorcycle accident victims presenting to the emergency department]. Ulusal Travma Ve Acil Cerrahi Dergisi = Turkish Journal Of Trauma & Emergency Surgery : Tjtes, 15(4), 390–395.
  • 21. Abdel-Aty, Mohamed A., Chien L. Chen, and James R. Schott. "An assessment of the effect of driver age on traffic accident involvement using log-linear models." Accident Analysis & Prevention 30.6 (1998): 851-861.
  • 22. Varol, O., Eren, Ş. H., Oğuztürk ve ark. (2006). Acil Servise Trafik Kazası Sonucu Başvuran Hastaların İncelenmesi. CÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 28(2), 55-60.
  • 23. WHO, Road Traffic Injuries, https://www.who.int/health-topics/road-safety#tab=tab_1
  • 24. Leslie, Julian & Rooney, Fiona. (2012). Psychological factors in road traffic accidents: statistical evidence and a study of the effects of viewing an antispeeding film. The Irish Journal of Psychology. 17. 35-47. 10.1080/03033910.1996.10558085.
  • 25. Küçüker, Hüdaverdi, and Atınç Aksu. "1991-2001 Yıllarında Fırat Üniversitesi Hastanesi Acil Servise başvuran trafik kazası olgularının değerlendirilmesi." Türkiye Acil Tıp Dergisi 3.2 (2003): 11-5.
  • 26. Alicioglu, Banu, et al. "Injuries associated with motorcycle accidents." Acta Orthop Traumatol Turc 42.2 (2008): 106-111.
  • 27. Kraus, Jess F., Corinne Peek-Asa, and H. Gill Cryer. "Incidence, severity, and patterns of intrathoracic and intra-abdominal injuries in motorcycle crashes." Journal of Trauma and Acute Care Surgery 52.3 (2002): 548-553.
  • 28. Aydin, Sema, et al. "The association of mobile medical team involvement on on-scene times and mortality in trauma patients." Journal of Trauma and Acute Care Surgery 69.3 (2010): 589-594.
  • 29. Yadollahi M, Jamali B. Severity and injury characteristics among matched hospitalized motorcycle drivers and their passengers. Chin J Traumatol. 2019;22(4):223-227.
  • 30. Granieri, Stefano S et al. “Motorcycle-related trauma:effects of age and site of injuries on mortality. A single-center, retrospective study.” World journal of emergency surgery : WJES vol. 15,1 18. 10 Mar. 2020.
  • 31. Kaya, H. , Gafuroğulları, S. , Yüksel, M. , Ay, M. O. , İşler, Y. "Araç içi Trafik Kazası Nedeniyle Acil Servise Başvuran Hastalarda BMİ ile Travma Şiddeti Arasındaki İlişkinin Araştırılması" . Abant Tıp Dergisi 10 (2021 ): 345-35.
  • 32. Polat M. Ö., 2017-2019 Yılları Arasında Trakya Üniversitesi Hastanesi Acil Servisine Başvuran Trafik Kazası Olgularının Adli Tıp Açısından Değerlendirilmesi (Uzmanlık Tezi), Trakya Üniversitesi, Edirne, 2020.
  • 33. Armağan, Hamit Hakan, et al. "Bir Üniversite Acil Servisine Başvuran Araç İçi Trafik Kazalarının Geriye Dönük İncelenmesi (A Retrospective Study On Cases Of." Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 5.3 (2013): 145-152.
  • 34. Varlık M, Eroğlu S E, Özdemir S, ve ark. "araç içi trafik kazası ile acil servisine başvuran hastaların değerlendirilmesi." Fırat Tıp Dergisi, 24, ss.186 - 192, 2019.
  • 35. Bilgin U. E, ve ark. (2013). 2011 yılında trafik kazası sonucu Ege Üniversitesi Hastanesi Acil Servisine başvuran hastaların adli tıbbi boyutuyla incelenmesi. Ege Tıp Dergisi, 52(2), 93 - 99.
  • 36. Perysinakis I, Spartinou A, Siligardou MR, et al. Pattern of road traffic injuries in the Rethymnon region, Crete, Greece: a secondary hospital-based study. Rural Remote Health. 2021 Aug;21(3):6529.

Comparison of Trauma Scores and Prognosis of the Patients Presenting to the Emergency Department due to a Motorcycle Accident and the Patients Presenting due to an In-Vehicle Traffic Accident

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 7 - 14, 27.03.2024
https://doi.org/10.34087/cbusbed.1229815

Öz

Objective: The aim of this study was to compare the trauma score and prognosis of multiple trauma patients who presented to the emergency department with in-vehicle traffic accident or motorcycle accident.
Method: The study was carried out in 100 cases with motor vehicle traffic accidents and 75 motorcycle accidents who applied to Manisa Celal Bayar University Medical Faculty Emergency Service with multiple trauma. Injury Severity Score (ISS), Abbreviated Injury Scale (AIS), Glasgow Coma Scale (GCS), prognosis and clinical features of the cases were recorded.
Results: While 75% of the cases in the in-vehicle traffic accident group were male, , 94.7% of the motorcycle accident cases were male. The most common site of injury was found to be extremity injury with a rate of 76% in in-vehicle traffic accident cases and 74.6% in motorcycle cases. When the trauma scores are examined, the mean GCS is 13.30 ± 3.56 in in-vehicle traffic accident cases and 13.0 ± 3.09 in motorcycle accident patients. While the ISS average was found to be 24.28 ± 16.69 in in-vehicle traffic accidents, it was 22.25 ± 17.32 in motorcycle accidents. When the Abbreviated Injury Score (AIS) was compared, it was found that 3.59 ± 1.20 in the patients with in-vehicle traffic accident and 3.40 ± 1.26 in the patients with motorcycle accident. The difference between trauma scores was not statistically significant. Surgical intervention rate was found 24% in in-vehicle traffic accident cases and 21.3% in motorcycle accident cases. Mortality was 8% in both groups of cases.
Conclusion: In the study, patients presenting with multi-trauma due to in-vehicle traffic accidents and motorcycle accidents were examined. Both groups demonstrated statistically significant similarities in terms of trauma scores.

Kaynakça

  • 1. Hosseinpour R, Barghi A, Mehrabi S, et al. Prognosis of the trauma patients according to the trauma and ınjury severity score (Trıss); a diagnostic accuracy study. Bull Emerg Trauma. 2020 Jul;8(3):148-155. Doi: 10.30476/Beat.2020.84613. Pmıd: 32944574; Pmcıd: Pmc7468220.
  • 2. Jackson Tl, Balasubramaniam S. Trauma centers: an idea whose time has come. J Natl Med Assoc. 1981;73(7):611-616.
  • 3. Tekyol D. araç içi trafik kazasına bağlı yaralanmalarda emniyet kemeri ve hava yastığının travma şiddet skoru (Injury Severity Score-ISS) ile ilişkisinin değerlendirilmesi. [Tez] İstanbul; Haydarpaşa Numune Ve Eğitim Ve Araştırma Hastanesi, 2017.
  • 4. Butcher, N.E., Balogh, Z.J. Update On The Definition Of Polytrauma. Eur J Trauma Emerg Surg 40, 107–111 (2014).
  • 5. Kroupa J. [definition of "polytrauma" and "polytraumatism"] acta chirurgiae Orthopaedicae Et Traumatologiae Cechoslovaca. 1990 Jul;57(4):347-360.
  • 6. Selimoğlu, Eda. "Trafik Kazalarının Nedenleri, Sonuçları ve Kazaların Önlenmesine İlişkin Öneriler." Ziraat Mühendisliği 361 (2014): 51-54.
  • 7. Işık H. S., et al. "Kafa travması nedeniyle tedavi edilen 954 erişkin olgunun retrospektif değerlendirilmesi: Epidemiyolojik çalışma." Ulus Travma Acil Cerrahi Derg 17.1 (2011): 46-50.
  • 8. Kaya, Müslüm, and Şafaklı, Okan. "KKTC’de Trafik Kazaları Üzerine Bir Araştırma." LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi 6.1: 75-92.
  • 9. Börk, Turgay. "Elazığ’da 2008-2012 Yılları Arasında Otopsisi Yapılan Trafik Kazalarının Değerlendirilmesi/The Evaluation Of Traffic Accidents Autopsi? Ed Between 2008-2012 Years İn Elaziğ." (Tez) Fırat Üniversitesi, Elazığ (2014).
  • 10. Services Centers for Disease Control and Prevention, 2011: 9; U.K. Department of Transport, 2004: 6; National Highway Traffic Safety Administration-NHTSA, 2017: 77.
  • 11. Clarke, D D, P Ward, et al. (2007). The role of motorcyclist and other driver behaviour in two types of serious accident in the UK, Accident Analysis & Prevention 39(5): 974-981.
  • 12. Sewalt CA, Gravesteijn BY, Nieboer D, et al. Identifying trauma patients with benefit from direct transportation to Level-1 trauma centers. BMC Emerg Med. 2021 Aug 6;21(1):93.
  • 13. Khari S, Zandi M, Yousefifard M. Glasgow Coma Scale Versus Physiologic Scoring Systems in Predicting the Outcome of ICU admitted Trauma Patients; a Diagnostic Accuracy Study. Arch Acad Emerg Med. 2022 Apr 9;10(1):e25.
  • 14. Mock, Charles, et al. "Trauma care in Africa: the way forward." African Journal of Trauma 3.1 (2014): 3.
  • 15. Wang, Zhengguo, and Jianxin Jiang. "An overview of research advances in road traffic trauma in China." (2003): 9-16.
  • 16. James D, Pennardt Am. Trauma care principles. [Updated 2021 Jul 18]. In: Statpearls [Internet]. Treasure Island (Fl): Statpearls Publishing; 2022.
  • 17. David W. “An alternative history of bicycles and motocycles: two-wheeled transportation and material culture”, Lexington Books, 2016: 13.
  • 18. Demir B. Trafik kazası yapan ve yapmayan motosiklet sürücülerinde kas iskelet sistemi rahatsızlıkları, yorgunluk, uyku, depresyon ve anksiyete ilişkisinin araştırılması. (Tez), İstanbul Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2019.
  • 19. Sedat, Koçak. Karabulut, Keziban. Bayir, Aysegul ve ark. (2010). Characteristics of the cases of bicycle and motorcycle accidents referred to the Emergency Department. Turkish Journal of Emergency Medicine. 10.
  • 20. Güngör, F., Oktay, C., Topaktaş, Z., ve ark. (2009). Acil servise başvuran motosiklet kazası olgularının özellikleri [analysis of motorcycle accident victims presenting to the emergency department]. Ulusal Travma Ve Acil Cerrahi Dergisi = Turkish Journal Of Trauma & Emergency Surgery : Tjtes, 15(4), 390–395.
  • 21. Abdel-Aty, Mohamed A., Chien L. Chen, and James R. Schott. "An assessment of the effect of driver age on traffic accident involvement using log-linear models." Accident Analysis & Prevention 30.6 (1998): 851-861.
  • 22. Varol, O., Eren, Ş. H., Oğuztürk ve ark. (2006). Acil Servise Trafik Kazası Sonucu Başvuran Hastaların İncelenmesi. CÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 28(2), 55-60.
  • 23. WHO, Road Traffic Injuries, https://www.who.int/health-topics/road-safety#tab=tab_1
  • 24. Leslie, Julian & Rooney, Fiona. (2012). Psychological factors in road traffic accidents: statistical evidence and a study of the effects of viewing an antispeeding film. The Irish Journal of Psychology. 17. 35-47. 10.1080/03033910.1996.10558085.
  • 25. Küçüker, Hüdaverdi, and Atınç Aksu. "1991-2001 Yıllarında Fırat Üniversitesi Hastanesi Acil Servise başvuran trafik kazası olgularının değerlendirilmesi." Türkiye Acil Tıp Dergisi 3.2 (2003): 11-5.
  • 26. Alicioglu, Banu, et al. "Injuries associated with motorcycle accidents." Acta Orthop Traumatol Turc 42.2 (2008): 106-111.
  • 27. Kraus, Jess F., Corinne Peek-Asa, and H. Gill Cryer. "Incidence, severity, and patterns of intrathoracic and intra-abdominal injuries in motorcycle crashes." Journal of Trauma and Acute Care Surgery 52.3 (2002): 548-553.
  • 28. Aydin, Sema, et al. "The association of mobile medical team involvement on on-scene times and mortality in trauma patients." Journal of Trauma and Acute Care Surgery 69.3 (2010): 589-594.
  • 29. Yadollahi M, Jamali B. Severity and injury characteristics among matched hospitalized motorcycle drivers and their passengers. Chin J Traumatol. 2019;22(4):223-227.
  • 30. Granieri, Stefano S et al. “Motorcycle-related trauma:effects of age and site of injuries on mortality. A single-center, retrospective study.” World journal of emergency surgery : WJES vol. 15,1 18. 10 Mar. 2020.
  • 31. Kaya, H. , Gafuroğulları, S. , Yüksel, M. , Ay, M. O. , İşler, Y. "Araç içi Trafik Kazası Nedeniyle Acil Servise Başvuran Hastalarda BMİ ile Travma Şiddeti Arasındaki İlişkinin Araştırılması" . Abant Tıp Dergisi 10 (2021 ): 345-35.
  • 32. Polat M. Ö., 2017-2019 Yılları Arasında Trakya Üniversitesi Hastanesi Acil Servisine Başvuran Trafik Kazası Olgularının Adli Tıp Açısından Değerlendirilmesi (Uzmanlık Tezi), Trakya Üniversitesi, Edirne, 2020.
  • 33. Armağan, Hamit Hakan, et al. "Bir Üniversite Acil Servisine Başvuran Araç İçi Trafik Kazalarının Geriye Dönük İncelenmesi (A Retrospective Study On Cases Of." Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 5.3 (2013): 145-152.
  • 34. Varlık M, Eroğlu S E, Özdemir S, ve ark. "araç içi trafik kazası ile acil servisine başvuran hastaların değerlendirilmesi." Fırat Tıp Dergisi, 24, ss.186 - 192, 2019.
  • 35. Bilgin U. E, ve ark. (2013). 2011 yılında trafik kazası sonucu Ege Üniversitesi Hastanesi Acil Servisine başvuran hastaların adli tıbbi boyutuyla incelenmesi. Ege Tıp Dergisi, 52(2), 93 - 99.
  • 36. Perysinakis I, Spartinou A, Siligardou MR, et al. Pattern of road traffic injuries in the Rethymnon region, Crete, Greece: a secondary hospital-based study. Rural Remote Health. 2021 Aug;21(3):6529.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Cerrahi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ersin İmal 0000-0001-5773-7239

Muhammed İkbal Şaşmaz 0000-0002-3267-3184

Demet Yaldız 0000-0002-5698-3056

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İmal, E., Şaşmaz, M. İ., & Yaldız, D. (2024). Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının ve Prognozunun Karşılaştırılması. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(1), 7-14. https://doi.org/10.34087/cbusbed.1229815
AMA İmal E, Şaşmaz Mİ, Yaldız D. Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının ve Prognozunun Karşılaştırılması. CBU-SBED. Mart 2024;11(1):7-14. doi:10.34087/cbusbed.1229815
Chicago İmal, Ersin, Muhammed İkbal Şaşmaz, ve Demet Yaldız. “Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar Ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının Ve Prognozunun Karşılaştırılması”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11, sy. 1 (Mart 2024): 7-14. https://doi.org/10.34087/cbusbed.1229815.
EndNote İmal E, Şaşmaz Mİ, Yaldız D (01 Mart 2024) Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının ve Prognozunun Karşılaştırılması. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11 1 7–14.
IEEE E. İmal, M. İ. Şaşmaz, ve D. Yaldız, “Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının ve Prognozunun Karşılaştırılması”, CBU-SBED, c. 11, sy. 1, ss. 7–14, 2024, doi: 10.34087/cbusbed.1229815.
ISNAD İmal, Ersin vd. “Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar Ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının Ve Prognozunun Karşılaştırılması”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11/1 (Mart 2024), 7-14. https://doi.org/10.34087/cbusbed.1229815.
JAMA İmal E, Şaşmaz Mİ, Yaldız D. Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının ve Prognozunun Karşılaştırılması. CBU-SBED. 2024;11:7–14.
MLA İmal, Ersin vd. “Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar Ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının Ve Prognozunun Karşılaştırılması”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 11, sy. 1, 2024, ss. 7-14, doi:10.34087/cbusbed.1229815.
Vancouver İmal E, Şaşmaz Mİ, Yaldız D. Acil Servise Motosiklet Kazası Nedeniyle Başvuran Hastalar ile Araç İçi Trafik Kazası Nedeniyle Başvuran Hastaların Travma Skorlarının ve Prognozunun Karşılaştırılması. CBU-SBED. 2024;11(1):7-14.