Günümüzde metafor, genel olarak birbirine benzeyen kavramları somutlaştıran bir düşünme algısı oluşturma anlamına gelmektedir. Aynı zamanda bireyi yaratıcı düşünmeye, hayal etmeye ve kavramlar arasında ilişki kurmaya yönlendirmektedir. Farklı branşlardan oluşan öğretmen adaylarının sınıf yönetimi ile ilgili metafor üretmeleri, literatürü farklı bir açıdan ele almayı sağlamaktadır. Bu çalışma öğretmen adaylarının sınıf yönetimi kavramına ilişkin metaforik görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın yönteminde nitel araştırma deseni olarak olgu bilim deseninden yararlanılmıştır. Yapılan çalışmaya 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. sınıfta öğrenim gören farklı branştan 166 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada verilerin analizi yapılırken betimsel analiz ve içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan “Sınıf yönetimi …………. gibidir; çünkü……………” cümlesinin öğretmen adayları tarafından doldurulması istenmiştir. Verilerin analizi sonucu 80 metafor ortaya çıkmıştır. Metaforlar ortak özelliklerine göre 9 ayrı kategori başlığı altında gruplandırılmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının sınıf yönetimi hakkında yaratıcı, zengin, bilişsel ve duyuşsal yaklaşımlara sahip oldukları görülmüştür.
Today, metaphor means creating a perception of thinking that embodies concepts that are similar to each other in general. At the same time, it directs the individual to think creatively, imagine and establish relationships between concepts. The fact that pre-service teachers from different branches produce metaphors about classroom management allows to approach the literature from a different perspective. This study was carried out in order to reveal the metaphorical views of teacher candidates about the concept of classroom management. In the method of the study, the phenomenology design was used as a qualitative research design. In the 2021-2022 academic year, 166 teacher candidates from different branches, studying in the 4th grade of Sivas Cumhuriyet University Faculty of Education, participated in the study. While analyzing the data in the study, descriptive analysis and content analysis methods were used. In the semi-structured interview form, “Classroom management …………. like this; because……………” sentence was asked to be filled by the teacher candidates. As a result of the analysis of the data, 80 metaphors emerged. Metaphors are grouped under 9 different categories according to their common features. As a result, it was seen that pre-service teachers have creative, rich, cognitive and affective approaches about classroom management.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |