Beslenme, büyüme ve gelişme; bireyin yaşamını sürdürebilmesi, yaşam kalitesini artırabilmesi ve iyileştirebilmesi adına önemli bir süreçtir. Beslenme sürecinin karın doyurma dışında sosyal, psikolojik ve fizyolojik işlevleri de mevcuttur. Beslenme süreci, hem anne ile kurulan bağa hem de annenin psikolojik durumuna olan etkisi bakımından yadsınamaz bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, çocuklarıyla beslenme sürecinde karşılıklı etkileşimde bulunan annelerin, beslenme sürecindeki tutumları ile psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmaya, 9 - 72 ay arasında farklı yaş gruplarında çocukları bulunan 217 anne katılmış olup, araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, annelerin beslenme sürecindeki tutumlarının, psikolojik iyi oluşlarını etkilediği görülmüştür. Ayrıca demografik değişkenlere göre de incelemelerde bulunulmuştur.
Nutrition is an important process for the individual to grow, develop, sustain her life, increase and improve her quality of life. Nutrition process also has social, psychological and physiological functions besides filling the stomach. The feeding process emerges as an undeniable phenomenon in terms of its effect on both the bond established with the mother and the psychological state of the mother. In this context, the aim of the study is to examine the relationship between the attitudes of mothers who interact with their children during the feeding process and their psychological well-being. 217 mothers with children in different age groups between 9 and 72 months participated in the study, and quantitative research method was used in the study. As a result of the research, it was seen that the attitudes of mothers during the feeding process affected their psychological well-being. In addition, analyzes were made according to demographic variables.
Nutrition in Children Psychological Well-Being Mother Attitudes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırmalar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 8 |