İş
güvenliğini konu alan kamu spotu reklamlarında genel olarak iş esnasında
alınması gereken önlemler konu edilmektedir. Bu reklamlar içerisinde son
yıllarda “İş kazası diye bir şey yoktur” başlığı altındaki iş güvenliği kamu
spotu reklamları iş kazalarına farklı bir pencereden bakmaya başlamıştır. Bu
reklamlarda iş kazalarının genel olarak, işveren ve çalışanların hata ve
ihmalleri nedeniyle gerçekleştiğine vurgu yapılmaktadır. Bu çalışmada 2006
yılında Kanada’nın İşyeri Güvenliği ve Sigorta Kurulu (WSIB) tarafından
yayınlanan “İş kazası diye bir şey yoktur” başlığındaki beş iş güvenliği kamu
spotu reklamı, nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel
analiz yöntemi ışığında ele alınmıştır. Reklamlar, İsviçreli Dil Bilimci
Ferdinand de Saussure’ün “gösteren” ve “gösterilen” düzleminde incelenmiştir.
Elde edilen bulgular ışığında, reklamlarda iş güvenliğinde meydana gelen
ihmallerin hem çalışanlar, hem de işverenler tarafından eşit düzeyde
kaynaklandığı ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Çalışma İlişkileri Dergisi, Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki defa çıkarılan ulusal ve uluslararası hakemli bilimsel bir dergidir.