Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYZING IDEAS OF STUDENTS WHO STUDY AT DEPARTMENT OF PRESCHOOL TEACHING RELATED TO SCIENCE COURSES IN THE CURRICULUM

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 20 - 25, 29.12.2017

Öz

Aim of this study is to determine the opinion of
prospective early childhood teachers related to early childhood education
program and implementation of science education in the program. Study is
carried out with 147 students who are studying at early childhood education
program. Study is carried out with respect to document analysis. Codes are
represented in question topics and themes are determined through data analysis.
Study reveals that prospective teachers are interested more practical education
and expecting instructors to have required skills on the program and its
requirements. Fulfillment of the program and courses are determined by its
practical value. Study reveals that science education is a must for the program
and it should be integrated with experiments which explain nature to teacher
candidates and kinder garden students. In addition it is also revealed that
students want to take advantage of the courses and program for practical
purposes such as parenting.

Kaynakça

  • Alat, Z., Akgümüş, Ö., Cavalı, D. (2012). Okul Öncesi Eğitiminde Açık Hava Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Görüş ve Uygulamaları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (3), 47-62.
  • Aslan, D., Köksal Akyol, A. (2006). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi. Ç.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 51-60.
  • Demirtaş, H., Cömert, M., Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim ve Bilim, 36 (159), 98-111.
  • Işık, A., Çiltaş, A., Baş, F. (2010). Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmenlik Mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 53-62.
  • Karamustafaoğlu, S., Üstün, A., Kandaz, U. (2004). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen ve Doğa Etkinliklerini Uygulayabilme Düzeylerinin Belirlenmesi. 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Kefi, S., Çeliköz, N., Erişen, Y. (2013). Okulöncesi Eğitim Öğretmenlerinin Temel Bilimsel Süreç Becerilerini Kullanım Düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 300-319.
  • Nicol, C. C. and Crespo, S. M. (2006). Learning to Teach with Mathematics Textbooks: How Preservice Teachers İnterpret and Use Curriculum Materials. Educational Studies in Mathematics, 62, 331-355.
  • Özgan, H., Tekin, A. (2011). Öğrencilerin Hazır Bulunuşluk Düzeylerinin Sınıf Yönetimine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (15), 421-434.
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 20 - 25, 29.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Alat, Z., Akgümüş, Ö., Cavalı, D. (2012). Okul Öncesi Eğitiminde Açık Hava Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Görüş ve Uygulamaları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (3), 47-62.
  • Aslan, D., Köksal Akyol, A. (2006). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi. Ç.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 51-60.
  • Demirtaş, H., Cömert, M., Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim ve Bilim, 36 (159), 98-111.
  • Işık, A., Çiltaş, A., Baş, F. (2010). Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmenlik Mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 53-62.
  • Karamustafaoğlu, S., Üstün, A., Kandaz, U. (2004). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen ve Doğa Etkinliklerini Uygulayabilme Düzeylerinin Belirlenmesi. 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Kefi, S., Çeliköz, N., Erişen, Y. (2013). Okulöncesi Eğitim Öğretmenlerinin Temel Bilimsel Süreç Becerilerini Kullanım Düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 300-319.
  • Nicol, C. C. and Crespo, S. M. (2006). Learning to Teach with Mathematics Textbooks: How Preservice Teachers İnterpret and Use Curriculum Materials. Educational Studies in Mathematics, 62, 331-355.
  • Özgan, H., Tekin, A. (2011). Öğrencilerin Hazır Bulunuşluk Düzeylerinin Sınıf Yönetimine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (15), 421-434.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Akkuş

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2017
Kabul Tarihi 13 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akkuş, A. (2017). ANALYZING IDEAS OF STUDENTS WHO STUDY AT DEPARTMENT OF PRESCHOOL TEACHING RELATED TO SCIENCE COURSES IN THE CURRICULUM. Caucasian Journal of Science, 4(1), 20-25.

dizin1.png dizin2.png dizin3.png  dizin5.png dizin6.png dizin7.png