İnsan ilişkilerinin çok önemli olduğu sağlıkla ilişkili meslek gruplarında iletişim becerileri ve mesleki benlik saygısının yüksek olması mesleki uyum, hasta ve çalışan memnuniyeti için bir gerekliliktir. Araştırmanın amacı bir üniversitede tıp, hemşirelik ve ebelik bölümlerinde okuyan üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri, mesleki benlik saygısı ve aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada 815 üniversite öğrencisine İletişim Becerileri Envanteri (İBE) ve Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği (MBSÖ) uygulanmıştır. Öğrencilerin İBE toplam puanı 141,98±16,21 ve MBSÖ toplam puanı 108,83±21,47 olarak belirlenmiştir. Okunan bölümlere göre İBE puanları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir (p>0,05). MBSÖ puanının tıp fakültesi öğrencilerinde hemşirelik ve ebelik öğrencilerine, ebelik öğrencilerinde ise hemşirelik öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı derecede daha yüksek olduğu görülmüştür (p<0,001). İBE ve MBSÖ toplam puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmasa da (p> 0,05) MBSÖ toplam puanı ile İBE Bilişsel ve Davranışsal alt boyutları arasında pozitif yönde, Duygusal alt boyutu arasında negatif yönde ilişki (p<0,05) tespit edilmiştir. Sonuçlar göz önüne alındığında; sağlık alanındaki üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerini ve mesleki benlik saygısını geliştirmek için bu sorunlara dayalı atılganlık eğitimi, psikoeğitimi ve drama eğitimini içine alan eğitimler ve düzenli faaliyetler yapılmalıdır.
İnsan ilişkilerinin çok önemli olduğu sağlıkla ilişkili meslek gruplarında iletişim becerileri ve mesleki benlik saygısının yüksek olması mesleki uyum, hasta ve çalışan memnuniyeti için bir gerekliliktir. Araştırmanın amacı bir üniversitede tıp, hemşirelik ve ebelik bölümlerinde okuyan üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri, mesleki benlik saygısı ve aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada 815 üniversite öğrencisine İletişim Becerileri Envanteri (İBE) ve Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği (MBSÖ) uygulanmıştır. Öğrencilerin İBE toplam puanı 141,98±16,21 ve MBSÖ toplam puanı 108,83±21,47 olarak belirlenmiştir. Okunan bölümlere göre İBE puanları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir (p>0,05). MBSÖ puanının tıp fakültesi öğrencilerinde hemşirelik ve ebelik öğrencilerine, ebelik öğrencilerinde ise hemşirelik öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı derecede daha yüksek olduğu görülmüştür (p<0,001). İBE ve MBSÖ toplam puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmasa da (p> 0,05) MBSÖ toplam puanı ile İBE Bilişsel ve Davranışsal alt boyutları arasında pozitif yönde, Duygusal alt boyutu arasında negatif yönde ilişki (p<0,05) tespit edilmiştir. Sonuçlar göz önüne alındığında; sağlık alanındaki üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerini ve mesleki benlik saygısını geliştirmek için bu sorunlara dayalı atılganlık eğitimi, psikoeğitimi ve drama eğitimini içine alan eğitimler ve düzenli faaliyetler yapılmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çevre Bilimleri |
Bölüm | Caucasian Journal of Science |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |