BibTex RIS Kaynak Göster

Effects of Brand Extension Strategies on University Students’ Purchase Intent

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 121 - 142, 01.04.2015

Öz

The brand extension strategy today preferred by many companies is an application that companies
want to transfer the existing certain brand image and reputation in consumers value to new
products as they existing brand name to the new products and in this way marketing. In this study,
they apply business expansion strategy for the brand and consumer attitudes to identify the
variables that influence these attitudes by means of brand extension strategies on consumer
purchase intent was to determine the effects. Within this research, 445 students studying at the
Cumhuriyet University of face to face interviews were conducted. Results were evaluated using
SPSS 20.0 program, students’ frequencies and percentages of the responses received; the
responses were analyzed using t-test and ANOVA. In this study, students Adidas company's brand
for the expansion of applications imaginary product categories with jeans products against the
positive attitude that the other imaginary product categories such as cell phones and laptop
computers in terms of some factors other than a positive attitude that has emerged.

Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 121 - 142, 01.04.2015

Öz

Belirli bir marka imajı yaratmış olan firmaların yeni ürünlerini mevcut marka ismi ile pazarlaması ve bu şekilde mevcut markanın tüketici gözündeki değerini ve itibarını yeni ürünlere transfer etmek istemesi olan marka genişleme stratejisi, bugün birçok firmanın tercih ettiği bir uygulamadır. Bu çalışmada işletmelerin uyguladıkları marka genişleme stratejilerine yönelik tüketici tutumları ve bu tutumları etkileyen değişkenleri tespit etmek suretiyle marka genişleme stratejisinin tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören 445 öğrenciye yüz yüze anket uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS 20.0 programında değerlendirilerek öğrencilerin verdiği cevapların frekans ve yüzdeleri alınmış, cevaplar t testi ve ANOVA analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin Adidas firmasının marka genişlemesine yönelik uygulamalarının hayali ürün kategorisi olan kot pantolon ürününe karşı olumlu tutum sergilediklerini, diğer hayali ürün kategorileri olan cep telefonu ve dizüstü bilgisayar açısından bazı faktörler dışında olumlu bir tutum sergilemedikleri ortaya çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49FA72CR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şükran Karaca

Derya Fatma Biçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaca, Ş., & Biçer, D. F. (2015). Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 121-142.
AMA Karaca Ş, Biçer DF. Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Nisan 2015;5(1):121-142.
Chicago Karaca, Şükran, ve Derya Fatma Biçer. “Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, sy. 1 (Nisan 2015): 121-42.
EndNote Karaca Ş, Biçer DF (01 Nisan 2015) Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 1 121–142.
IEEE Ş. Karaca ve D. F. Biçer, “Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 121–142, 2015.
ISNAD Karaca, Şükran - Biçer, Derya Fatma. “Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/1 (Nisan 2015), 121-142.
JAMA Karaca Ş, Biçer DF. Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5:121–142.
MLA Karaca, Şükran ve Derya Fatma Biçer. “Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, 2015, ss. 121-42.
Vancouver Karaca Ş, Biçer DF. Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5(1):121-42.