The brand extension strategy today preferred by many companies is an application that companies
want to transfer the existing certain brand image and reputation in consumers value to new
products as they existing brand name to the new products and in this way marketing. In this study,
they apply business expansion strategy for the brand and consumer attitudes to identify the
variables that influence these attitudes by means of brand extension strategies on consumer
purchase intent was to determine the effects. Within this research, 445 students studying at the
Cumhuriyet University of face to face interviews were conducted. Results were evaluated using
SPSS 20.0 program, students’ frequencies and percentages of the responses received; the
responses were analyzed using t-test and ANOVA. In this study, students Adidas company's brand
for the expansion of applications imaginary product categories with jeans products against the
positive attitude that the other imaginary product categories such as cell phones and laptop
computers in terms of some factors other than a positive attitude that has emerged.
Belirli bir marka imajı yaratmış olan firmaların yeni ürünlerini mevcut marka ismi ile pazarlaması ve bu şekilde mevcut markanın tüketici gözündeki değerini ve itibarını yeni ürünlere transfer etmek istemesi olan marka genişleme stratejisi, bugün birçok firmanın tercih ettiği bir uygulamadır. Bu çalışmada işletmelerin uyguladıkları marka genişleme stratejilerine yönelik tüketici tutumları ve bu tutumları etkileyen değişkenleri tespit etmek suretiyle marka genişleme stratejisinin tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören 445 öğrenciye yüz yüze anket uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS 20.0 programında değerlendirilerek öğrencilerin verdiği cevapların frekans ve yüzdeleri alınmış, cevaplar t testi ve ANOVA analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin Adidas firmasının marka genişlemesine yönelik uygulamalarının hayali ürün kategorisi olan kot pantolon ürününe karşı olumlu tutum sergilediklerini, diğer hayali ürün kategorileri olan cep telefonu ve dizüstü bilgisayar açısından bazı faktörler dışında olumlu bir tutum sergilemedikleri ortaya çıkmıştır.
Marka Marka Genişleme Marka Stratejileri Markaya Yönelik Tutumlar.
Diğer ID | JA49FA72CR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 |