Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of The Effect of Badminton Training On Attention Level And Reaction Time In Children

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 40 - 54, 01.10.2020

Öz

Purpose: The aim of this study; is to investigate the effect of 8-week badminton training on 12-13 age group badminton athletes on attention level and reaction times.
Method: 45 (male = 23, female = 22) voluntary (on leave) children in the age group 12-13 were included in the study in Isparta. Children, the control group (n = 15) who does not engage in any sports activities, the badminton group (n = 15) who performs badminton basic training 3 days a week for 2 months, and the study group (n) who undergo badminton target training and coordination studies. It is divided into three groups as = 15). Burdon attention test was used to determine the attention levels of the children and the light speed trainer test was used to determine the reaction rate. In the study, measurements were taken as pretest-posttest model. In the analysis of the data obtained, Repeated Measures Variance Analysis was used in SPSS 22.0 package program. The degree of importance was accepted as (p <0.05).
Results: According to the results obtained, a significant difference was found in both the attention levels and reaction rates of the groups in the pretest-posttest comparison (p <0.05).
Conclusion: As a result, 8-week badminton target training and coordination studies were observed to positively affect attention level and reaction times. The differences in the badminton and sedentary group are thought to be related to the physiological developments in this age period and the fact that the children were active in this period with educational games and that they could entree themselves.

Kaynakça

  • Ağaoğlu S.A, Ergin R. (2017). 9-14 Yaş Badmintoncularda Çeviklik, Reaksiyon Zamanı ve Denge Parametrelerinin İncelenmesi. Int J Sport, Exter & Train Sci, 3(4), 109-119.
  • Akandere M, Baştuğ G, Asan, R, Baştuğ K. (2010). Çocuklarda Eğitsel Oyunun Dikkat Üzerine Etkisi, International Scientific Conference “Perspectives in Physical Education and Sport”, 21-23 May, Constanta, Romania.
  • Asan R. (2011). Sekiz Haftalık Masa Tenisi Egzersizinin 9-13 Yaş Arası Çocuklarda Dikkat Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Can S. (2007). 10–12 Yaş Grubundaki Erkek Tenisçiler, Masa Tenisçiler ve Aynı Yaş Grubundaki Sedanterlerin Reaksiyon Zamanlarının Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Chu A. (2013). Dynamic Strenght and Expolosive Pover, Plyometrıcs. Human Kinetics, 41.
  • Çiftçi T. (2017). 12 Haftalık temel tenis eğitiminin çocuklarda tenis becerisi, kuvvet ve basit reaksiyon özelliklerine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Demirci A, Demirci N. (2007). Adım Adım Badminton. Ankara: Spor
  • Edwards J, Jeffrey S, May T, Rinehart N.J, Barnett L.M. (2017). Does playing a sports active video game improve object control skills of children with autism spectrum disorder?, Journal of Sport and Health Science, 6; 17–24.
  • Erol F. (2019). 11-12 Yaş Öğrencilerde Uygulanan Badminton Temel Antrenman Programının Motorik Özelliklerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Eyesenck M, Keane M. (2000). Cognitive Psychology. A Student’s Handbook, London: Psychology Press; Londra.
  • Göktepe M, Akalın T.C, Göktepe M.M. (2016). Kayak Sporu Yapan Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 4 (3), 722-731.
  • Gözalan E. (2013). Oyun temelli dikkat eğitim programının 5-6 yaş çocukların dikkat ve dil becerilerine etkisinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gülmez İ. (2007). Badminton öğretimi, Ankara, Badminton Federasyonu Yayınları.
  • Günata G.P, İnce G. (2011). 9-12 Yaş Grubu Çocukların Motorik Fonksiyonları ve Reaksiyon Zamanları Üzerine 12 Haftalık Temel Badminton Eğitimi Antrenmanlarının Etkileri. Uluslararası Spor Araştırmaları Dergisi, 3(1), 41-60.
  • İbiş S, Aktuğ Z.B. (2018). Effects of Sports On The Attention Level and Academic Success in Children. Educational Research and Reviews, 13(3), 106-110.
  • Kafkas E, Taşkıran C, Arslan C, Açak M. (2009). Yıldız Erkek Milli ve Amatör Badmintoncuların Bazı Fiziksel, Fizyolojik ve Antropometrik Parametrelerinin Karşılaştırılması, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 13-20.
  • Karaduman B.D. (2004). Dikkat Toplama Eğitim Programının İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat Toplama Düzeyi, Benlik Algısı ve Başarı Düzeylerine Etkisi, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal R, Dereceli Ç, Kartal A. (2016). Eskrim Sporu Yapan ve Yapmayan 10-12 Yaş Arası Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 82-88.
  • Kaymak S. (2003). Dikkat Toplama Eğitimi Programının İlköğretim 2. ve 3.Öğrencilerinin Dikkati Toplama Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Ölçücü B, Cenikli A, Kaldırımcı M, Bostancı Ö. (2011). Tenisçi Çocuklarda Toplu ve Topsuz Uygulanan Hareket Eğitiminin Fiziksel Uygunluk Değerlerine Etkisi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi; 2(1); 32-40.
  • Pişkin N.E, Alpay C.B. (2019). 8 Haftalık Kort Tenis Antrenmanının 10-12 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Dikkat Gelişimleri Üzerine Etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1).
  • Polat, G. (2009). 9-12 Yaş Grubu Çocuklarda 12 Haftalık Temel Badminton Eğitimi Antrenmanlarının Motorik Fonksiyonları Ve Reaksiyon Zamanları Üzerine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Renk, M. (2019). 10-13 Yaş Grubu Çocuklarda Oyunsal Etkinliklerin Dikkat Gelişimine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Salonikidis K, Zafeiridis A. (2008). The effects of plyometric, tennis-drills, and combined training on reaction, lateral and linear speed, power, and strength in novice tennis players. The Journal of Strength & Conditioning Research.; 22(1), 182-91.
  • Sushil P.D., Shreechakradhar U.M, Mukund B.K. (2015). Simple Visual Reaction Time İn Badminton Players: A Comparative Study, National Journal of Physiology, Pharmacy& Pharmacology, 5 (1), 18-20.
  • Şahin Ö. (2019). Çocuklarda Badminton Antrenmanlarının Dikkat Düzeyi Üzerine Etkisinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, Niğde.
  • Şenel Ö, Atalay N.A, Çolakoğlu F.F. (1998). Türk Milli Badminton Takımının Antropometrik, Vücut Kompozisyonu ve Bazı Performans Özellikler. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi. 3(2), 15-20.
  • Tunç A, Akandere M, Baştuğ G. (2014). The Analysis of The Attention Levels of İndividuals Playing Golf, Turkish Journal of Sport and Exercise, 16(1), 104-115.
  • Turgut H, Yılmaz S. (2010) Ekolojik Temelli Çocuk Oyun Alanlarının Oluşturulması, III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, 4 (1), 1618-1630.
  • Türkay İ.K, Gökbel S. (2020). 11-13 Yaş Tenisçilerde Uygulanan Kombine Antrenmanların Vücut Kompozisyonlarına Etkisi[ Effect of Combined Training on Body Composition of 11-13 Years Old Tennis Players], Spor Eğitim Dergisi, 4 (1), 33-41.

Badminton Antrenmanlarının Dikkat Düzeyi ve Reaksiyon Zamanı Üzerine Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 40 - 54, 01.10.2020

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, 12-13 yaş grubu badminton sporcularına uygulanan 8 haftalık badminton antrenmanlarının dikkat düzeyi ve reaksiyon zamanları üzerine etkisinin incelenmesidir.
Yöntem: Çalışmaya Isparta ilinde 12-13 yaş grubu 45 (erkek=23, kadın=22) gönüllü (izinli) çocuk dahil edilmiştir. Çocuklar, herhangi bir spor aktivitesi içerisinde bulunmayan kontrol grubu (n=15), 2 ay boyunca haftada 3 gün badminton temel antrenmanları yapan badminton grubu (n=15) ve bu antrenmanlara ilaveten, badminton hedef antrenmanları ve koordinasyon çalışmalarına tabi tutulan çalışma grubu (n=15) olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Çocukların dikkat düzeylerini belirlemek için Burdon dikkat testi ve reaksiyon hızını belirlemek için ise light speed trainer testi kullanılmıştır. Çalışmada ön test-son test modeli şeklinde ölçüm alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programında Tekrarlı Ölçümler Varyans Analizi kullanılmıştır. Önem derecesi (p<0.05) olarak kabul edildi.
Bulgular: Elde edilen sonuçlara göre grupların hem dikkat düzeyleri hem de reaksiyon hızlarının ön test-son test karşılaştırılmasında anlamlı düzeyde fark tespit edilmiştir (p<0.05).
Sonuç: Sonuç olarak 8 haftalık badminton hedef antrenmanları ve koordinasyon çalışmaları dikkat düzeyi ve reaksiyon sürelerini olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir. Badminton ve sedanter grubunda meydana gelen farklılıklar ise bu yaş dönemindeki fizyolojik gelişimler ve çocukların bu dönemde eğitsel oyunlar ile aktif olmaları kendilerini antre edebildikleri ile ilgili olabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ağaoğlu S.A, Ergin R. (2017). 9-14 Yaş Badmintoncularda Çeviklik, Reaksiyon Zamanı ve Denge Parametrelerinin İncelenmesi. Int J Sport, Exter & Train Sci, 3(4), 109-119.
  • Akandere M, Baştuğ G, Asan, R, Baştuğ K. (2010). Çocuklarda Eğitsel Oyunun Dikkat Üzerine Etkisi, International Scientific Conference “Perspectives in Physical Education and Sport”, 21-23 May, Constanta, Romania.
  • Asan R. (2011). Sekiz Haftalık Masa Tenisi Egzersizinin 9-13 Yaş Arası Çocuklarda Dikkat Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Can S. (2007). 10–12 Yaş Grubundaki Erkek Tenisçiler, Masa Tenisçiler ve Aynı Yaş Grubundaki Sedanterlerin Reaksiyon Zamanlarının Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Chu A. (2013). Dynamic Strenght and Expolosive Pover, Plyometrıcs. Human Kinetics, 41.
  • Çiftçi T. (2017). 12 Haftalık temel tenis eğitiminin çocuklarda tenis becerisi, kuvvet ve basit reaksiyon özelliklerine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Demirci A, Demirci N. (2007). Adım Adım Badminton. Ankara: Spor
  • Edwards J, Jeffrey S, May T, Rinehart N.J, Barnett L.M. (2017). Does playing a sports active video game improve object control skills of children with autism spectrum disorder?, Journal of Sport and Health Science, 6; 17–24.
  • Erol F. (2019). 11-12 Yaş Öğrencilerde Uygulanan Badminton Temel Antrenman Programının Motorik Özelliklerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Eyesenck M, Keane M. (2000). Cognitive Psychology. A Student’s Handbook, London: Psychology Press; Londra.
  • Göktepe M, Akalın T.C, Göktepe M.M. (2016). Kayak Sporu Yapan Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 4 (3), 722-731.
  • Gözalan E. (2013). Oyun temelli dikkat eğitim programının 5-6 yaş çocukların dikkat ve dil becerilerine etkisinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gülmez İ. (2007). Badminton öğretimi, Ankara, Badminton Federasyonu Yayınları.
  • Günata G.P, İnce G. (2011). 9-12 Yaş Grubu Çocukların Motorik Fonksiyonları ve Reaksiyon Zamanları Üzerine 12 Haftalık Temel Badminton Eğitimi Antrenmanlarının Etkileri. Uluslararası Spor Araştırmaları Dergisi, 3(1), 41-60.
  • İbiş S, Aktuğ Z.B. (2018). Effects of Sports On The Attention Level and Academic Success in Children. Educational Research and Reviews, 13(3), 106-110.
  • Kafkas E, Taşkıran C, Arslan C, Açak M. (2009). Yıldız Erkek Milli ve Amatör Badmintoncuların Bazı Fiziksel, Fizyolojik ve Antropometrik Parametrelerinin Karşılaştırılması, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 13-20.
  • Karaduman B.D. (2004). Dikkat Toplama Eğitim Programının İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat Toplama Düzeyi, Benlik Algısı ve Başarı Düzeylerine Etkisi, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal R, Dereceli Ç, Kartal A. (2016). Eskrim Sporu Yapan ve Yapmayan 10-12 Yaş Arası Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 82-88.
  • Kaymak S. (2003). Dikkat Toplama Eğitimi Programının İlköğretim 2. ve 3.Öğrencilerinin Dikkati Toplama Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Ölçücü B, Cenikli A, Kaldırımcı M, Bostancı Ö. (2011). Tenisçi Çocuklarda Toplu ve Topsuz Uygulanan Hareket Eğitiminin Fiziksel Uygunluk Değerlerine Etkisi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi; 2(1); 32-40.
  • Pişkin N.E, Alpay C.B. (2019). 8 Haftalık Kort Tenis Antrenmanının 10-12 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Dikkat Gelişimleri Üzerine Etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1).
  • Polat, G. (2009). 9-12 Yaş Grubu Çocuklarda 12 Haftalık Temel Badminton Eğitimi Antrenmanlarının Motorik Fonksiyonları Ve Reaksiyon Zamanları Üzerine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Renk, M. (2019). 10-13 Yaş Grubu Çocuklarda Oyunsal Etkinliklerin Dikkat Gelişimine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Salonikidis K, Zafeiridis A. (2008). The effects of plyometric, tennis-drills, and combined training on reaction, lateral and linear speed, power, and strength in novice tennis players. The Journal of Strength & Conditioning Research.; 22(1), 182-91.
  • Sushil P.D., Shreechakradhar U.M, Mukund B.K. (2015). Simple Visual Reaction Time İn Badminton Players: A Comparative Study, National Journal of Physiology, Pharmacy& Pharmacology, 5 (1), 18-20.
  • Şahin Ö. (2019). Çocuklarda Badminton Antrenmanlarının Dikkat Düzeyi Üzerine Etkisinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, Niğde.
  • Şenel Ö, Atalay N.A, Çolakoğlu F.F. (1998). Türk Milli Badminton Takımının Antropometrik, Vücut Kompozisyonu ve Bazı Performans Özellikler. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi. 3(2), 15-20.
  • Tunç A, Akandere M, Baştuğ G. (2014). The Analysis of The Attention Levels of İndividuals Playing Golf, Turkish Journal of Sport and Exercise, 16(1), 104-115.
  • Turgut H, Yılmaz S. (2010) Ekolojik Temelli Çocuk Oyun Alanlarının Oluşturulması, III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, 4 (1), 1618-1630.
  • Türkay İ.K, Gökbel S. (2020). 11-13 Yaş Tenisçilerde Uygulanan Kombine Antrenmanların Vücut Kompozisyonlarına Etkisi[ Effect of Combined Training on Body Composition of 11-13 Years Old Tennis Players], Spor Eğitim Dergisi, 4 (1), 33-41.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berat Koçyiğit 0000-0002-0853-204X

Mehmet Kumartaşlı

Hikmet Orhan

Emrah Yılmaz 0000-0002-3664-8509

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koçyiğit, B., Kumartaşlı, M., Orhan, H., Yılmaz, E. (2020). Badminton Antrenmanlarının Dikkat Düzeyi ve Reaksiyon Zamanı Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 40-54.

Sayın Araştırmacılar,

Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.

Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ