Purpose: In this study, it was aimed to examine the relationship between social skills and attitudes towards physical education and sports of secondary school students studying in different schools.
Method: The study was conducted with a total of 306 students, including 163 public schools and 143 private schools. Physical Education and Sports Attitude Scale, Social Skills Scale and personal information form were used to collect research data. Descriptive statistics, sample t-test, one-way analysis of variance, Tukey post-hoc test, correlation and regression methods were used in the study.
Results and Conclusion: It was determined that the students had a neutral attitude towards "physical education and sports" and their "social skill" levels were low. It was determined that there was a statistically significant difference in the attitudes of the participants towards physical education and sports according to the variables of "age, education level, school type", and a significant change in the "school type" variable in their social skill levels. Moreover, a positive relationship has been found between the students' attitudes towards physical education and sports and their social skill levels, and it can be said that as the attitude towards physical education and sports increases, the level of social skills will also increase.
Attitude Physical education Secondary school Students Sports Social skills.
Amaç: Bu çalışmada farklı okullarda eğitim gören ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışma 163 devlet okulu, 143 özel okul olmak üzere toplamda 306 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği, Sosyal Beceri Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik, ikili karşılaştırmalarda t-testi, tek yönlü varyans analizi ile Tukey Post-Hoc testi, korelasyon ve regresyon yöntemleri kullanılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Öğrencilerin “beden eğitimi ve spora ilişkin” nötr tutuma sahip oldukları, “sosyal beceri” düzeylerinin ise düşük seviyede olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarında “yaş, eğitim seviyesi, okul türü” değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunduğu, sosyal beceri düzeylerinde ise “okul türü” değişkenin anlamlı bir değişim gösterdiği belirlenmiştir (p<0.05). Ayrıca beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasında pozitif yönde (r=0,2) bir ilişki bulunmuş olup, beden eğitimi ve spora yönelik tutum arttıkça, sosyal beceri düzeyinin de artacağı söylenebilir.
Ortaokul talebeleri beden eğitimi ve spora ilişkin tutum sosyal beceri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Sayın Araştırmacılar,
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.
Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ