Bu
çalışma, bir grup akademisyenin performans odaklı üniversite deneyimlerini
keşfetmeyi amaçlamaktadır. İşletme Fakültesinde çalışan akademisyenlere
odaklanılan araştırmada temel nitel araştırma deseninden yararlanılmıştır.
Araştırmada, akademisyenlerin performans odaklılık deneyimlerinin boyutlarına
odaklanılmıştır. Saha araştırması odak grup görüşmesi verileri etrafında
örülmüş ve bulgular yorumlanırken araştırmacıların katılımcı gözlemlerinden
yararlanılmıştır. Veriler açık, eksenel ve seçici olarak kodlanıp,
akademisyenlerin performans deneyimleri yorumlanmıştır. Araştırmanın
geçerliliğini arttırmaya yönelik olarak veri kaynağı üçgenlemesi ve analizde
araştırmacı üçgenlemesi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, akademisyenlerin performans odaklı kültüre
ilişkin deneyimlerinin üç ana boyutu akademik
işin dönüşümü, çalışma koşulları ve istihdam ilişkileri ve ilişkiler ağı olarak
tanımlanmıştır. Akademik işin geleceği için performans odaklılığın sebep olduğu
yoğun nitelik kaybı ve haksız kazanç elde edilmesi gündeme gelmiştir. Çalışma
koşulları ve istihdam ilişkileri özelinde üniversitenin performatif iklimi,
katılımcılar üzerinde atanma ve yükseltme kriterlerini sağlama bakımından çalışma
ve akran baskısı yaşandığı görülmüştür. Son olarak akademik ilişkiler ağının
(networklerin) akademik performans için bir baskı unsuru olarak gereklilik
haline geldiği vurgulanmıştır.
akademik performans akademik teşvik akademik çalışma/iş akademik çalışma ilişkileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 33 |