Literatürde,
işgörenlerin müşteri odaklı hizmet davranışları sergilemeleri çeşitli bireysel
ve örgütsel faktörlerle ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmada, müşteri odaklı
hizmet davranışlarını etkileyen örgütsel öncüller bağlamında örgütsel ustalık
ve hata yönetim kültürü algısı ele alınmıştır. Bu doğrultuda, araştırmanının
amacı örgütsel ustalığın müşteri odaklı hizmet davranışları üzerindeki
etkisinde hata yönetim kültürünün aracılık rolünün incelenmesidir. Araştırma
amacı kapsamında K.K.T.C’de faaliyet gösteren beş yıldızlı üç otel işletmesinin
172 çalışanından anket yolu
ile veriler toplanmıştır. Otel çalışanlarından toplanan veriler tanımlayıcı
istatistikler, korelasyon ve doğrulayıcı faktör analizleri vasıtası ile
değerlendirilmiş, hipotezlerin test edilmesinde ise, hiyerarşik regresyon
analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, örgütsel ustalığın yapısal
ve bağlamsal ustalık boyutlarının işgörenlerin rol tanımlı ve rol ötesi müşteri
odaklı hizmet davranışı sergileme düzeylerini pozitif yönde etkilediğini
göstermektedir. Bununla birlikte, hata yönetim kültürü algısı da işgörenlerin
rol tanımlı ve rol ötesi müşteri odaklı hizmet davranışı sergileme düzeylerini
etkilemektedir. Ayrıca, örgütsel ustalık boyutlarının işgörenlerin rol tanımlı
ve rol ötesi müşteri odaklı hizmet davranışı sergileme düzeyleri üzerinde hata
yönetim kültürünün kısmi aracılık etkisi olduğu belirlenmiştir.
Örgütsel Ustalık Hata Yönetim Kültürü Müşteri Odaklı Hizmet Davranışları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 33 |