Küreselleşme ve yerel
işletme sayısındaki artışa bağlı olarak oluşan rekabetin yanı sıra teknolojik
gelişmeler birçok kurum ve kuruluşu kendini yenilemeye ve hizmet kalitesini
artırmaya zorlamıştır. Bu çalışmada İstanbul’da faaliyet gösteren JCI belgeli 14
özel hastaneye başvuran hasta ve hasta yakınlarının bekledikleri ve algıladıkları
hizmet kalitesinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda hizmet
kalitesinin“fiziksel özellikler”,
“güvenirlik”,“isteklilik-heveslilik”,“güvence” ve “empati” boyutları ile
katılımcıların sosyo-demografik özellikleri arasındaki ilişki istatistiksel olarak
tespit edilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda 14 özel hastanenin hasta
ve hasta yakınlarının hem toplam hizmet kalitesi hem de hizmet kalitesi alt
boyutlarında beklentileri karşılamadığı saptanmıştır. İstatistiksel analizler
sonucunda toplam hizmet kalitesi ile katılımcıların medeni durumu, hastanede
bulunma sebebi, hastaneden alınan hizmet türü, hastanenin yatak kapasitesi arasında
anlamlı farklılık belirlenemezken; hastanenin yaşı, doktor sayısı, katılımcıların
eğitim seviyesi, yaşı ve cinsiyeti arasında önemli derecede anlamlılık tespit
edilmiştir. Ayrıca; katılımcıların eğitim düzeyi düştükçe ve yaşları arttıkça
algılanan hizmet kalitesinin azaldığı, hastanedeki doktor sayısındaki artışın
ve fizik tedavi rehabilitasyon (FTR) kliniklerinin diğer kliniklere göre memnuniyeti
arttırdığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 36 |