Sosyal medya, müşterilerle ilişkileri
geliştirmek için araçlar oluşturmaktadır.
Bunu yapmanın özel bir yolu, sosyal medya sitelerinde marka hayran
sayfaları oluşturmaktır. Müşteriler bu markaların hayran sayfalarına üye
olabilmekte ve ardından marka ilanı beğenmekte veya yorum yazabilmektedirler.
Teknolojik ilerleme ve internet hizmetlerinde gelişim ile birlikte işletmeler
tüketicilerin duygu ve düşüncelerini etkileyebilmek için marka sayfalarını
etkili bir şekilde kullanmaya başlamışlardır. Bu noktada, tüketicilerin marka
sayfalarına yönelik tutumları ve bu sayfalara üye olma niyetleri hakkında daha
fazla bilgiye ihtiyaç duyulduğu görülmektedir. Bunun yanında marka sayfalarına
yönelik ilginin artması, bu sayfalarda yer alan reklamlara yönelik inançların
da araştırılması gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu kapsamda araştırmanın
amacı, bireylerin marka sayfalarına yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bu
tutumun marka sayfalarındaki reklamlara yönelik inançlar ile marka sayfalarına
üye olma niyeti arasındaki ilişkide aracılık rolünün incelenmesidir. Araştırma
amacı doğrultusunda 466 kişiye çevrimiçi ortamda anket uygulaması yapılmış,
araştırma hipotezleri çoklu regresyon analizi yoluyla test edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda marka sayfalarındaki reklamların eğlenceli, bilgilendirici
ve ekonomik olduğuna yönelik inanç ile marka sayfalarına yönelik tutum arasında
anlamlı ve olumlu ilişkiler bulunmuştur. Bunun yanında marka sayfalarına
yönelik tutumun, marka sayfalarındaki reklamların eğlenceli, bilgilendirici ve
ekonomik olduğuna yönelik inanç ile marka sayfalarına üye olma niyeti arasında
aracılık rolünü üstlendiği görülmektedir. Ancak marka sayfalarını güvenilir bulma ile
marka sayfalarına yönelik tutum arasında anlamlı bir ilişki görülmemektedir
Marka Sayfalarına Yönelik Tutum Marka Sayfalarındaki Reklamlara Yönelik İnançlar Aracılık Rolü
Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Birimi
2018/22
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2018/22 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 39 |