Bu araştırmanın amacı, bireysel meşruiyet algısının karar alma stillerine etkisini, kripto varlık alım satım platformları üzerinde incelemektir. Kullanılan değişkenlerin yanı sıra, demografik özelliklerin bireysel meşruiyet algısına ve karar alma stillerine etkisi de araştırma kapsamına girmektedir. Bu doğrultuda literatür taranarak değişkenler arasındaki ilişkiyi gösteren bir model geliştirilmiştir. Modeli test etmek için Türkiye genelinde kripto varlık alım satım platformlarını kullanan 400 yatırımcıdan anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS analiz programına girilerek faktör analizi, güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, t-testi ve anova testi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, bireysel meşruiyet algısı ile karar alma stilleri arasında ve belirlenen demografik özellikler ile de her iki değişken arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Araştırmanın literatür kısmı için çeşitli yazın incelemesi yapılmış ve bu inceleme sonucunda iki değişken açıklanmıştır.
Meşruiyet algısı karar alma stilleri kripto alım satım platformları.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş ve Örgüt Sosyolojisi, Yönetim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 21 Sayı: 50 |