Public relations creates new roles for itself in the context of changing business paradigms of organizations. In this context, a new concept has been introduced in recent years that is of particular interest to academics working in the field of public relations. This new concept is corporate social advocacy. Corporate social advocacy involves organizations contributing to the society in which they live. In doing so, it idealizes advocacy for rights. The aim of this study is to examine the academic publications in the Scopus database on Corporate Social Advocacy, which has just started to attract attention from both organizations and academics, in the context of bibliometric indicators. In the study, case study, one of the qualitative research designs, was preferred. The data of the study were obtained from the Elsevier Scopus database. The data were analyzed using bibliometric analysis method. In addition, qualitative data were visualized with word cloud, code matrix browser and two case models using MAXQDA package program. As a result, it was determined that publications on Corporate Social Advocacy were produced between 2015 and 2023, the interest in the concept and the number of researches increased as of 2020, most of the publications were in the article type and the language of publication of the researches was all in English. Most of the publications were produced by two authors. It has been observed that the United States of America is the most active country in studies on Corporate Social Advocacy. The results of the research show that "Public Relations Review" and "Journal of Public Relations Research" are among the journals that contribute the most to the field. It has also been observed that the concept of corporate social advocacy has been studied in the fields of public relations, business, marketing, and management.
Public Relations Strategic Issue Management Corporate Social Advocacy Bibliometric Analysis Scopus
Halkla ilişkiler, örgütlerin değişen iş paradigmaları bağlamında kendine yeni roller üretmektedir. Bu bağlam son yıllarda özellikle halkla ilişkiler alanında çalışan akademisyenlerin ilgilendiği yeni bir kavram ortaya atılmıştır. Ortaya atılan bu yeni kavram kurumsal sosyal savunuculuktur. Kurumsal sosyal savunuculuk örgütlerin içerisinde yaşadığı topluma katkı sağlamasını içerir. Bunu yaparken hak savunuculuğu yapılmasını idealize eder. Bu çalışmanın amacı, Kurumsal Sosyal Savunuculuk konusunda, hem örgütler hem de akademisyenler nezdinde yeni ilgi görmeye başlayan, Scopus veri tabanındaki akademik yayınları bibliyometrik göstergeler ışığında incelemektir. Araştırma yöntemi olarak, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, Elsevier Scopus veri tabanından toplanmıştır. Araştırmada, verilerin analizi bibliyometrik analiz yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Ayrıca nitel verilerin analizinde MAXQDA paket programı kullanılarak kelime bulutu, kod matris tarayıcısı ve iki vaka modeli ile görselleştirilmiştir. Sonuç olarak Kurumsal Sosyal Savunuculuk ile ilgili yayınların 2015-2023 yılları arasında üretildiği, 2020 yılı itibariyle kavrama gösterilen ilginin ve araştırma sayısının arttığı, yayınların büyük bir kısmının makale türünde olduğu ve yapılan araştırmaların yayın dilinin tamamının İngilizce olduğu tespit edilmiştir. Yayınların birçoğu iki yazar tarafından üretilmiştir. Kurumsal Sosyal Savunuculuk ile ilgili çalışmalarda en etkin ülke Amerika Birleşik Devleti olduğu gözlemlenmiştir. Araştırma sonuçları “Public Relations Review” ve “Journal of Public Relations Research” dergilerinin alana en çok katkı sunan yayınlar arasında yer aldığını göstermektedir. Alanyazın incelemesi, çalışmaların ağırlıklı olarak “sosyal bilimler” ile “işletme, yönetim ve muhasebede” disiplinlerinde yoğunlaştığını ortaya koymaktadır.
Halkla İlişkiler Stratejik Yönetim Kurumsal Sosyal Savunuculuk Bibliyometrik Analiz Scopus.
Bu çalışma Araştırma ve Yayın Etiğine uygun olarak hazırlanmıştır.
Teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Örgütsel Davranış |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 54 |