The broken windows theory is a theory based on the idea that when trivial issues and events that are thought not to cause problems in an environment are not intervened and prevented; bigger events may occur. Failure to intervene in seemingly insignificant events in societies will turn those events into bigger events and cause more important problems. Because individuals, who are the basic building blocks of societies, have the potential to normalize that event and carry it to different dimensions when they do not receive any reaction or intervention in a problematic event. In organizations, as in societies, if no intervention and sanctions are applied by the organizational management to the mistakes made by the employees and their contrary behaviors within the organization, shirking will naturally begin among those employees and these misbehaviors will be carried out at higher levels, this situation will be reflected on other employees and important problems will arise within the organization. Here, it is an important negligence for organizational managers not to intervene in employees' misconduct. This study was conducted to reveal the results of the broken glass theory in organizations and to evaluate the negative situations that occur. In order to concretize the research, bank employees in Çankırı province were taken into consideration. In the research, survey technique was applied to collect data through simple random method, which is one of the quantitative research methods. As a result of the research, it was determined that there were significant differences and relationships between the demographic characteristics of the participants and their perception of broken windows.
Kırık camlar teorisi; sorun olarak görünmeyen önemsiz konulara ve olaylara müdahale edilip engel olunmadığında; daha büyük olayların oluşabileceği fikrine dayanan bir teoridir. Toplumlarda önemsiz olduğu düşünülen olaylara müdahale edilmemesi, o olayların daha büyük olaylara dönüşmesine ve böylece daha önemli sıkıntıların ortaya çıkmasına sebep olacaktır. Çünkü toplumların temel yapıtaşı olan bireyler yaptıkları bir sorunlu olayda her hangi bir tepki ya da müdahale almadıklarında o olayı normalleştirerek daha farklı boyutlara taşıma potansiyeline sahiptir. Toplumlarda olduğu gibi örgütlerde de çalışanların yaptıkları hatalara, örgüt içindeki aykırı davranışlarına örgüt yönetimi tarafından her hangi bir müdahale edilerek yaptırım uygulanmaması haline doğal olarak o çalışanlar arasında kaytarmacılık başlayacak ve bu hatalı davranışlar daha üst boyutlarda gerçekleştirilecek, bu durum diğer çalışanlara yansıyacak ve örgüt içinde önemli sorunlar ortaya çıkacaktır. Burada örgüt yöneticilerinin çalışanların hatalı davranışlarına müdahale etmemesi önemli bir ihmalkârlıktır. Yapılmış olan bu çalışma örgütlerde kırık camlar teorisinin sonuçlarını ortaya koymak ve oluşan olumsuz durumları değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmayı somutlaştırmak için Çankırı ilindeki banka çalışanları ele alınmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan basit tesadüfi yöntem yoluyla veri toplamak için anket tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların sahip oldukları demografik özellikleriyle kırık camlar algısı arasında anlamlı farklılıklar ve ilişkiler olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 54 |