Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 2 - 9, 18.03.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.10777211

Öz

Kaynakça

  • Alkan, A. and Sevli, O. (2023). “Türkiye’de yapay zekâ alanında yazılmış yüksek lisans tezlerinin incelenmesi”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 931-947.
  • Arslan, K. (2020). “Eğitimde yapay zeka ve uygulamaları”. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.
  • Aydın, Ş. E. (2017). Yapay Zekâ Teknolojisi (Yapay Zekaların Dünü Bugünü Yarını). Adana.
  • Başfırıncı, Ş. and Koç, N. (2023). “İletişim alanındaki mesleklerde yapay zekâ uygulamaları: mevcut durum analizi ve alan yazın taraması”. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi, 13(1), 121-148.
  • Cevher, E. and Aydın, Y. (2020). “Yapay zekanın şafağında sinema: morgan filmi fragmanı örneği”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-gifder), 8 (1), 614-642.
  • Gürdal Pamuklu, A. and Bakar Fındıkcı, M. (2023). “Grafik tasarımın geleceği: Yapay zekâ ve insan”. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 7(2), 177-191.
  • Karabulut, B. (2021). “Yapay zekâ bağlamında yaratıcılık ve görsel tasarımın geleceği”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (79), 1517-1539.
  • Karataş, Z. (2015). “Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri”. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kavut, S. (2022). “Türkiye’de yapay zeka alanında yazılan tezlerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi”. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (41), 80-98.
  • Koçyiğit, A. and Dari, A. B. (2023). “Yapay zekâ iletişiminde chatgpt: insanlaşan dijitalleşmenin geleceği”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 427-438
  • Özsalih, A. (2023). “Yapay zekâ yoluyla oluşturulan sahte haberlerin medya gündemini belirlemesi”. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 13(3), 533-550.
  • Paschen, J., Paschen, U., Pala, E. and Kietzmann, J. (2021). “Artificial intelligence (AI) and value co-creation in B2B sales: Activities, actors and resources”. Australasian Marketing Journal, 29(3), 243-251.
  • Rezk, S. M. M. (2023). “The Role of Artificial Intelligence in Graphic Design”. Journal of Art, Design&Music. 2 (1), 1- 12.
  • Weber, R. P. (1990). Basic content analysis. New Delhi: Sage Publications. Yardımcıoğlu, M. and Şıtak, B. (2020). “Yapay zekâ teknolojisinin muhasebe alanına yansımaları: literatür incelemesi”. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), 342-353.
  • Yıldız, E. (2021). “İletişim alanındaki yapay zekâ konulu tezlerin incelenmesi”. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 605 - 618.
  • Yılmaz, Ö., Sinoplu, M., Gökkaya, G. and Durak, H. (2021). “Siber güvenlikle ile ilgili nesnelerin interneti ve yapay zekâ konularını temel alan tezlerin yöntemsel olarak incelenmesi”. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 3(2), 228-242.
  • Zengin, F. (2020). “Akıllı makine çağı sinemasina giriş: Sinema sanatında yapay zekâ teknolojilerinin kullanımı”. İletişim Çalışmaları Dergisi, 6(2), 151-177.

Evaluation of Postgraduate Thesis Studies on the Use of Artificial Intelligence in the Field of Communication

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 2 - 9, 18.03.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.10777211

Öz

Artificial intelligence, which is used in different ways in different fields, is also used in the field of communication. As a result, artificial intelligence is a subject researched in academic studies. Within the scope of this study, in which the document review method was applied, 21 theses published in the National Thesis Center of the Council of Higher Education in 2020-2023 were examined. In this study, the type of theses, the year they were published, their subjects, the methods used and the language in which they were written were analyzed. In the study where the theses on the use of artificial intelligence in the field of communication were examined, it was concluded that the studies were generally completed at a master's degree and their use in the cinema and TV series industry was examined. The fact that there are 21 master's and doctoral theses in total shows that studies on artificial intelligence in the field of communication are lacking in the literature. In particular, it seems that studies on the relationship between journalism and artificial intelligence are minimal.

Kaynakça

  • Alkan, A. and Sevli, O. (2023). “Türkiye’de yapay zekâ alanında yazılmış yüksek lisans tezlerinin incelenmesi”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 931-947.
  • Arslan, K. (2020). “Eğitimde yapay zeka ve uygulamaları”. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.
  • Aydın, Ş. E. (2017). Yapay Zekâ Teknolojisi (Yapay Zekaların Dünü Bugünü Yarını). Adana.
  • Başfırıncı, Ş. and Koç, N. (2023). “İletişim alanındaki mesleklerde yapay zekâ uygulamaları: mevcut durum analizi ve alan yazın taraması”. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi, 13(1), 121-148.
  • Cevher, E. and Aydın, Y. (2020). “Yapay zekanın şafağında sinema: morgan filmi fragmanı örneği”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-gifder), 8 (1), 614-642.
  • Gürdal Pamuklu, A. and Bakar Fındıkcı, M. (2023). “Grafik tasarımın geleceği: Yapay zekâ ve insan”. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 7(2), 177-191.
  • Karabulut, B. (2021). “Yapay zekâ bağlamında yaratıcılık ve görsel tasarımın geleceği”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (79), 1517-1539.
  • Karataş, Z. (2015). “Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri”. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kavut, S. (2022). “Türkiye’de yapay zeka alanında yazılan tezlerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi”. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (41), 80-98.
  • Koçyiğit, A. and Dari, A. B. (2023). “Yapay zekâ iletişiminde chatgpt: insanlaşan dijitalleşmenin geleceği”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 427-438
  • Özsalih, A. (2023). “Yapay zekâ yoluyla oluşturulan sahte haberlerin medya gündemini belirlemesi”. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 13(3), 533-550.
  • Paschen, J., Paschen, U., Pala, E. and Kietzmann, J. (2021). “Artificial intelligence (AI) and value co-creation in B2B sales: Activities, actors and resources”. Australasian Marketing Journal, 29(3), 243-251.
  • Rezk, S. M. M. (2023). “The Role of Artificial Intelligence in Graphic Design”. Journal of Art, Design&Music. 2 (1), 1- 12.
  • Weber, R. P. (1990). Basic content analysis. New Delhi: Sage Publications. Yardımcıoğlu, M. and Şıtak, B. (2020). “Yapay zekâ teknolojisinin muhasebe alanına yansımaları: literatür incelemesi”. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), 342-353.
  • Yıldız, E. (2021). “İletişim alanındaki yapay zekâ konulu tezlerin incelenmesi”. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 605 - 618.
  • Yılmaz, Ö., Sinoplu, M., Gökkaya, G. and Durak, H. (2021). “Siber güvenlikle ile ilgili nesnelerin interneti ve yapay zekâ konularını temel alan tezlerin yöntemsel olarak incelenmesi”. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 3(2), 228-242.
  • Zengin, F. (2020). “Akıllı makine çağı sinemasina giriş: Sinema sanatında yapay zekâ teknolojilerinin kullanımı”. İletişim Çalışmaları Dergisi, 6(2), 151-177.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hatice Nur Yıldız 0000-0001-8282-4676

Yayımlanma Tarihi 18 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2024
Kabul Tarihi 28 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, H. N. (2024). Evaluation of Postgraduate Thesis Studies on the Use of Artificial Intelligence in the Field of Communication. Contemporary Issues of Communication, 3(1), 2-9. https://doi.org/10.5281/zenodo.10777211

Contemporary Issues of Communication is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).

30468