Bu çalışmada, öğretmen adaylarının matematik
kavramına yönelik metafor algıları araştırılmış, film türü ve hava durumu
metaforları yardımıyla incelenmiştir. Ayrıca adayların matematik kavramına
yönelik tutumları araştırılmış, metafor algıları ve öğrenim gördüğü anabilim
dalları ile arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu bağlamda, 2016-2017 eğitim -
öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 358 öğretmen
adayına “Matematik tutum ölçeği”, “Kişisel bilgi formu” ve metafor algılarını
ölçmek için “Matematik … gibidir, çünkü …” ve “Eğer matematik bir film türü
(hava durumu) olsaydı, … olurdu, çünkü …” gibi araştırmacılar tarafından
hazırlanan çeşitli ölçekler uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi içerik
analizi ve betimsel istatistikler kullanılarak yapılmıştır. Analizler
sonucunda, matematik kavramına yönelik metaforların, “Eğlence”, “Temel
ihtiyaç”, “Duygu” ve “Sorun” olacak şekilde kavramsal kategorilere ayrıldığı
görülmüştür. Ayrıca, film türü ve hava durumu metaforları da dikkate alınarak
olumlu ve olumsuz kategorilerde toplanan metaforların, adayların anabilim
dallarına ve matematik kavramına yönelik tutumlarına göre anlamlı olarak
farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca, bu çalışmada birden fazla metaforlar
yardımıyla araştırma yapmanın daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, preservice teachers’ metaphor
perceptions about mathematics concept were examined with film type and weather
conditions metaphors. Moreover, their attitudes towards mathematics concept
were investigated, and the relation between metaphor perceptions and
departments was examined. In this context, in the 2015-2016 academic year, 358
preservice teachers in the central Turkey were administered various scales such
as “Mathematics attitude scale” “,"Personal information form", and
“Mathematics is like … , because …” and “If a mathematical film type (weather
conditions) ..., it would be, because ... ". The data were analysed using
the content analysis and descriptive statistics. As a result of the analysis,
it has been seen that the metaphors about mathematics concept are divided into
the conceptual categories as “Entertainment”, “Basic need” “Emotion” and
“Problem”. Moreover, The metaphors collected in positive and negative
categories by considering metaphors of film type and weather conditions, were
found significant differences according to preservice teachers’ attitudes towards
the mathematics concept and their departments. Furthermore, it has been
achieved in this study that research with more than one metaphor is more
effective.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 47 Sayı: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved