This study was carried out in order to determine
the effects of the creative drama method used in the teaching of a unit in the
fourth grade social studies curriculum on the attitudes of the students towards
the social studies course according to their learning styles and to determine
the opinions of the students at the end of this process. The research was
conducted according to mixed design. Two classrooms were selected as experiment
and two classrooms as control groups by random selection method. There are 42
students in the experimental group and there are 39 students in the control
group. Data collection tools are Marmara Learning Styles Scale and Attitude
Scale for Social Studies Course and written opinions were collected to reveal
the views of the fourth grade students. Data were processed by using frequency,
percentage values covariance analysis and content analysis was performed on the
interview data. In the findings, it was concluded that students developed
positive attitude towards creative social studies course, creative drama was
effective in learning, and created positive emotions, they acquired knowledge
on creative drama, and became aware of concepts regarding communication and
interaction.
Creative drama Learning styles Social studies Attitude towards social studies Fourth grade students
Cukurova University
5545/PSE – 5545/BEK
Bu çalışma ilkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler
dersinde ele alınan bir ünitenin öğretiminde kullanılan yaratıcı drama
yönteminin, öğrencilerin öğrenme stillerine göre, sosyal bilgiler dersine
yönelik tutumlarına etkisini ortaya çıkarmak ve bu süreç sonunda öğrencilerin
görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma karma desene
göre yürütülmüştür. Okuldaki dördüncü sınıflar içerisinden seçkisiz örnekleme
yöntemiyle iki sınıf deney; iki sınıf kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deney
grubunda 42; kontrol grubunda ise 39 öğrenci bulunmaktadır. Öğrencilerin
öğrenme stillerini belirlemek üzere
“Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeği”; öğrencilerin sosyal bilgiler dersine
tutumlarını belirlemek için “Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”
kullanılmış ve öğrencilerin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yazılı görüş
alınmıştır. Deney ve kontrol grubunun genel olarak öğrenme stili tercihlerinin
frekans ve yüzdelik değerleri oluşturulmuştur. Nicel veriler kovaryans analizi,
görüşme verileri içerik analizi ile yapılmıştır. Öğrencilerin yaratıcı dramayla
işlenen sosyal bilgiler dersine yönelik olumlu tutumlarının geliştiği, yaratıcı
dramanın öğrenmelerinde etkili olduğu, olumlu duygular oluşturduğu, yaratıcı
drama hakkında bilgi sahibi olunduğu, iletişim ve etkileşimde kullanılan
kavramların farkına varıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrenme stilleri Sosyal bilgiler Sosyal bilgiler dersine yönelik tutum Dördüncü sınıf öğrencileri
5545/PSE – 5545/BEK
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 5545/PSE – 5545/BEK |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 48 Sayı: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved