Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Ebeveynlerin Beklentilerini Karşılamadaki Hizmet ve Kalite Düzeyinin Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 1, 42 - 75, 27.04.2022
https://doi.org/10.14812/cuefd.941065

Öz

Araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarının ebeveynlerin beklentilerinin karşılanmasına yönelik hizmet ve kalite düzeyini değerlendirmektir. Araştırma ebeveynlerin cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, çocuk sayısı ve gelir düzeylerinin okul öncesi eğitim kurumlarından aldıkları hizmetin kalitesini hangi boyutlarda değerlendirdiklerini ne derece etkilediğini ortaya koymaktadır. Araştırmanın çalışma grubu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İzmir, Diyarbakır, Zonguldak, Kahramanmaraş ve Karaman illerinde yaşayan 428 anne-baba oluşturmaktadır. Araştırmada, ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumunun beklenti düzeylerini ölçmek amacıyla kişisel bilgi formu ve Servqual Hizmet Kalitesi Ölçeği kullanılmıştır. Ebeveynlerin kurumdan beklentileri artarken, beklentilerin karşılama düzeylerinin de arttığı ve kurumlardan beklentilerini karşılamada algının, kurumdan beklentilerin üzerinde etkisi olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Anne ÇocukEğitimVakfı. (2009). Türkiye’deerkençocuklukeğitimi: Erişim, eşitlikvekalite. İstanbul. AÇEV. https://www.acev.org/wpcontent/uploads/2017/11/TurkiyedeErkenCocuklukEgitimiErisimEsitlikKaliteRaporu.pdf.
  • Ansari, A., Pivnick, L. K., Gershoff, E. T., Crosnoe, R., & Orozco-Lapray, D. (2018). What do parents want from preschool? Perspectives of low-income Latino/a immigrant families. Early Childhood Research Quarterly,45, 177-182.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.02.015
  • Arend, L. E. (2010). The current state of early childhood education programs: How early childhood center directors manage their human resources[Doctoral dissertation]. Saint Louis University.
  • Arnas, Y. A. (2002). Velilerinokulöncesieğitimeveokulöncesieğitimkurumlarınayöneliktutumları. ÇukurovaÜniversitesiSosyalBilimlerEnstitüsüDergisi, 10(10), 24-36.
  • Barros, S., & Leal, T. B. (2015). ‘Parents and teachers’ perceptions of quality in Portuguese childcare classrooms. European Journal of Psychology of Education, 30(2), 209-226. https://doi.org/10.1007/s10212-014-0235-4
  • Bassok, D., Markowitz, A. J., Player, D., &Zagardo, M. (2017). Do parents know “high quality” preschool when they see it. Education Policy Works Working Papers Series.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., &Çakmak, E. K. (2015). BilimselAraştırmaYöntemleri. PegemYayıncılık.
  • Can, E. &Kılıç, Ş. (2019). Okulöncesieğitim: Temelsorunlarveçözümönerileri. Milli EğitimDergisi, 48(1), 483-519.
  • Can, P. (2016). Hizmetkalitesininservqualölçeğiileölçülmesi: UşakÜniversitesi Merkez Kütüphanesiüzerinebiraraştırma, KarabükÜniversitesiSosyalBilimlerDergisi, 6(1), 63-83.
  • Cassidy, D. J., Hestenes, L. L., Hansen, J. K., Hegde, A., Shim, J., &Hestenes, S. (2005). Revisiting the two faces of child care quality: Structure and process. Early Education and Development, 16(4), 505-520.https://doi.org/10.1207/s15566935eed1604_10
  • Çelebi, A. (2018). Okulöncesieğitimkurumlarındaçocuğuolanebeveynlerinkurumseçimindegözönünealdığıetmenlervebuetmenlerinokulöncesieğitimkurumlarıtarafındankarşılanmadurumununincelenmesi [Yayımlanmamışyükseklisanstezi].Doğu Akdeniz Üniversitesi.
  • Chaudry, A., Pedroza, J. M., Sandstrom, H., Danzinger, A., Grosz, M., Scott, M., & Ting, S. (2011). Child care choices of low-income working families. Urban Institute.
  • Connors, M. C., & Morris, P. A. (2015). Comparing state policy approaches to early care and education quality: A multidimensional assessment of quality rating and improvement systems and childcare licensing regulations. Early Childhood Research Quarterly, 30, 266-279.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.05.006
  • Crosnoe, R., Purtell, K. M., Davis-Kean, P., Ansari, A., & Benner, A. D. (2016). The selection of children from low-income families into preschool. Developmental Psychology, 52(4), 599-612.https://doi.org/10.1037/dev0000101
  • Cryer, D., &Burchinal, M. (1997). Parents as childcare consumers. Early Childhood Research Quarterly, 12(1), 35–58. https://doi.org/10.1016/s0885-2006(97)90042-9
  • Cryer, D., Tietze, W., & Wessels, H. (2002). Parents’ perceptions of their children’s childcare: A cross- national comparison. Early Childhood Research Quarterly, 17(2), 259–277. https://doi.org/10.1016/s0885-2006(02)00148-5
  • Demirel, Ö., & Kaya, Z. (2013). Eğitimbiliminegiriş (8. bs.). PegemAkademi.
  • Denny, J. H., Hallam, R., & Homer, K. (2012). A multi-instrument examination of preschool classroom quality and the relationship between program, classroom, and teacher characteristics. Early Education and Development, 23(5), 678-696. https://doi.org/10.1080/10409289.2011.588041
  • Dyke, V. P., Kappelman, L. A., &Prybutok, V. R. (1997). Measuring information systems service quality: Concerns on the use of the ServqualQuestionaire. Management Information Systems Research Center Quarterly, 21(2), 235-240.https://doi.org/249419
  • EğitimReformuGirişimi, & Anne ÇocukEğitimVakfı. (2013). Erken çocuklukeğitimive 4+4+4 düzenlemesi.
  • Erişkin, S. (2019). Özel okulöncesieğitimkurumlarındahizmetkalitesininServqualYöntemikullanılarakölçülmesi: Ankara İli örneği [Yayımlanmamışyükseklisanstezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Eroğlu, E. (1990). Eğitimdealgılananhizmetkalitesi. KurguDergisi, 17(1), 199-209.
  • Fenech, M., Sweller, N., & Harrison, L. (2010). Identifying high-quality centre-based childcare using quantitative data-sets: What the numbers do and don't tell us. International Journal of Early Years Education, 18(4), 283-296.https://doi.org/10.1080/09669760.2010.531615
  • Foster-Nelson, A. (2012). The role of distributive leadership in the implementation of program administration scale assessment recommendations [Unpublished doctoral dissertation]. University of Missouri.
  • Göl-Güven, M. (2009). Evaluation of the quality of early childhood classrooms in Turkey. Early Child Development and Care, 179(4), 437-451.https://doi.org/10.1080/03004430701217639
  • Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A., Tsigilis, N., &Zachopoulou, E. (2012). Parental conceptions of quality in Greek early childhood education. European Early Childhood Education Research Journal, 22(1), 134–148. https://doi.org/10.1080/1350293x.2012.738868
  • Grogan, K. E. (2012). Parents' choice of pre-kindergarten: The interaction of parent, child and contextual factors. Early Child Development and Care, 182(10), 1265-1287.https://doi.org/10.1080/03004430.2011.608127
  • Grönroos, C. (1984). A service quality model and marketing effects. European Marketing Magazine. 18(4), 36-44. https://doi.org/10.1108/EUM0000000004784
  • GüçhanÖzgül, S. (2011). Okulöncesieğitimortamlarınınkalitedeğişkenleriaçısındandeğerlendirilmesi [Yayımlanmamışyükseklisanstezi]. BalıkesirÜniversitesi.
  • Gündüz, A., &Yener, D. (2012, 18 - 22 April). Erasmus mobility activities and their contribution to brand image and service quality of a higher education institution: The Case of Beykoz Vocational School of Logistics (Bvsol) 132-138, Oral presentations. ERACON Proceedings, Romania.
  • Haktanır, G. (2008). Okulöncesieğitimegiriş. AnıYayıncılık.
  • Hestenes, L. L., Kintner-Duffy, V., Wang, Y. C., La Paro, K., Mims, S. U., Crosby, D., & Cassidy, D. J. (2015). Comparisons among quality measures in child care settings: Understanding the use of multiple measures in North Carolina's QRIS and their links to social-emotional development in preschool children. Early Childhood Research Quarterly, 30, 199-214.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.06.003
  • Hofer, K. G. (2010). How measurement characteristics can affect ECERS-R scores and program funding. Contemporary Issues in Early Childhood, 11(2), 175-191.https://doi.org/10.2304/ciec.2010.11.2.175
  • Hu, B. Y., & Li, K. (2012). The quality rating system of Chinese preschool education: Prospects and challenges. Childhood Education, 88(1), 14-22.https://doi.org/10.1080/00094056.2012.643711
  • Jeon, L., Buettner, C. K., &Hur, E. (2014). Examining pre-school classroom quality in a statewide quality rating and improvement system. Child Youth Care Forum 43, 469–487.https://doi.org/10.1007/s10566-014-9248-z
  • Johansen, A. S., Leibowitz, A., & Waite, L. J. (1996). The importance of childcare characteristics to choice of care. Journal of Marriage & The Family, 58(3), 759-772. https://doi.org/353734
  • Kalkan, E., &Akman, B. (2009). Examining preschools’ quality in terms of physical conditions. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1573-1577.https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.276
  • Karademir, A., &Akman, B. (2021). Farklıbakışaçılarıylaokulöncesieğitimdekaliteunsurları: Nitelbiraraştırma. Cumhuriyet International Journal of Education. 10(1), 181-206. http://dx.doi.org/10.30703/cije.704925
  • Karademir, A., &Ören, M. (2020). Okuliklimi: Anaokuluyöneticileriveöğretmenlerinbakışaçısıylakarşılaştırmalıbiraraştırma. EğitimdeNitelAraştırmalarDergisi, 8(1), 206-236. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.10m
  • Kıldan, O. (2010). Okulöncesieğitimbağlamında; eğitimhizmetlerindekalite. SüleymanDemirelÜniversitesiİktisadiveİdariBilimlerFakültesiDergisi, 15(2), 111-130.
  • Kimmel, J. (2006). Childcare, female employment, and economic growth. Community Development, 37(2), 71-85.https://doi.org/10.1080/15575330609490208
  • Köse, A. (2015). Okulöncesieğitimkurumlarındaçalışanyöneticilerinuyguladıklarıyönetimbiçimlerive problem çözmebecerilerineyönelikalgılarıarasındakiilişki [Yayımlanmamışyükseklisanstezi]. YeditepeÜniversitesi.
  • Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing management (14th ed.). Prentice Hall
  • Kurt, S. (2015). Okulöncesieğitimkurumuyöneticilerininiletişimbecerileri [Yayımlanmamışyükseklisanstezi]. ÇanakkaleOnsekiz Mart Üniversitesi.
  • Kuru Turaşlı, N. (2008). Okulöncesieğitimintanımı, kapsamıveönemi. G. Haktanır (Ed.), Okulöncesieğitimegirişiçinde (ss. 1-24). AnıYayıncılık.
  • La Paro, K. M., Thomason, A. C., Lower, J. K., Kintner-Duffy, V. L., & Cassidy, D. J. (2012). Examining the definition and measurement of quality in early childhood education: A review of studies using the ECERS-R from 2003 to 2010. Early Childhood Research & Practice, 14(1). https://eric.ed.gov/?id=EJ975649
  • Lahti, M., Elicker, J., Zellman, G., & Fiene, R. (2015). Approaches to validating childcare quality rating and improvement systems (QRIS): Results from two states with similar QRIS type designs. Early Childhood Research Quarterly, 30, 280-290.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.04.005
  • Lower, J. K., & Cassidy, D. J. (2007). Childcare work environments: The relationship with learning environments. Journal of Research in Childhood Education, 22(2), 189-204. https://doi.org/10.1080/02568540709594621
  • Mathers, S., Linskey, F., Seddon, J., & Sylva, K. (2007). Using quality rating scales for professional development: Experiences from the UK. International Journal of Early Years Education, 15(3), 261-274.https://doi.org/10.1080/09669760701516959
  • Milli EğitimBakanlığı. (2011). Türkiye’deokulöncesieğitimdekalitestandartları durum analiziraporu. OkulÖncesiEğitiminGüçlendirilmesiProjesi.
  • Murray, E., McFarland-Piazza, L., & Harrison, L. J. (2015). Changing patterns of parent–teacher communication and parent involvement from preschool to school. Early Child Development and Care, 185(7), 1031-1052.https://doi.org/10.1080/03004430.2014.975223
  • Noman, M., & Kaur, A. (2015). Parents' perception of dimensions of quality K-12 schools in Bangkok, Thailand. International Journal of Management in Education, 9(4), 396-410.https://doi.org/10.1504/IJMIE.2015.072094
  • Nunes, M., & Melo, M. (2006,28-30 Novembro). Qualidadeemcontextoseducativospré-escolares: percepçõesparentais [Quality in preschool contexts: parent perceptions] [Oral presentations]. VI Simpósio Nacional de InvestigaçãoemPsicologia,Universidade de Évora, Portugal.
  • Özsağır, A., &Akın, A. (2012). Hizmetlersektörüiçindehizmetticaretininyerivekarşılaştırmalıbiranalizi. ElektronikSosyalBilimlerDergisi, 11(41), 311-331.
  • Öztürk, A.S. (2013). Hizmetpazarlaması: Kuram, uygulamaveörnekler (13. bs.). EkinBasımYayınDağıtım.
  • Özveren, Y. S. (2010). Müşterimemnuniyetivehizmetkalitesiilişkileri: Mersin İlindeki 4 ve 5 yıldızlıoteller örneği [Yayınlanmamışyükseklisanstezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. (1988). Servqual: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 12-40.
  • Puccioni, J. (2015). Parents’ conceptions of school readiness, transition practices, and children's academic achievement trajectories. The Journal of Educational Research, 108(2), 130-147.https://doi.org/10.1080/00220671.2013.850399
  • Solak, N. (2007). Adana il merkezindebulunanokulöncesieğitimkurumlarındakaliteninincelenmesi [Yayınlanmamışyükseklisanstezi]. ÇukurovaÜniversitesi.
  • Sumeli, F. (2015). Karşılaştırmalıbirçalışma: İstanbul il merkezindebulunanüniversitelereve Milli EğitimBakanlığı’nabağlıokulöncesieğitimkurumlarındafizikselortamlarınincelenmesi [Yayınlanmamışyükseklisanstezi]. OkanÜniversitesi.
  • Taşkın, E., &Büyük, K. (2002). Hizmetpazarlamasıaçısındaneğitimhizmetlerindekalite (Kütahya’dakiözel dershane öğrencileriileilgilibirsahaaraştırması). DumlupınarÜniversitesiSosyalBilimlerDergisi, 7, 1-22.
  • NationalInstitute of Child Healthand Human Development. (2006).The NICHD Study of Early Child Care and Youth Development (SECCYD).
  • Untaru, E. N., Pricope, G., &Ispas, A. (2017). Assessment of the impact of educational services quality on consumer satisfaction and loyalty. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences Series V, 10(2), 87-106.
  • Warash, B. G., Markstrom, C. A., &Lucci, B. (2005). The Early Childhood Environment Rating Scale-Revised as a tool to improve child care centers. Education, 126(2), 240-350. https://doi.org/19526315
  • Yaman, R. P. (2016). Çocuğu okul öncesi eğitim hizmeti alan anne-babaların okul yönetiminden beklentileri ve yöneticilerin anne-baba beklentilerine yönelik algılarının belirlenmesi [Yayınlanmamışyüksek lisans tezi]. Okan Üniversitesi.
  • Yazejian, N., & Iruka, I. U. (2015). Associations among tiered quality rating and improvement system supports and quality improvement. Early Childhood Research Quarterly, 30, 255-265.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.05.005
  • Yener, D. (2013). Students' perceived service quality of distance learning courses in a dual-mode education system. Contemporary Educational Technology, 4(1), 50-65.
  • Yener, D., &Taşçıoğlu, M. (2018a). Online eğitimalanöğrencilerineğitimsistemleriileilgilikalitealgısınıntespiti. Ulakbilge, 6(29), 1423-1444.
  • Yener, D., &Taşçıoğlu, M. (2018b). Gender role on service quality perception about online education. The Online Journal of Quality in Higher Education, 5(3), 26-33.
  • Zivotic, P., Tanasic, J., &Mikanovic, V. B. (2013). Parents satisfaction with preschool education service, as determinant of service improvement. Lex Localis-Journal of Local Self-Government, 11(3), 799-810.https://doi.org/10.4335/11.3.799-810(2013)

Evaluation of Preschool Education Institutions 'Service and Quality Level In Meeting Parents' Expectations

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 1, 42 - 75, 27.04.2022
https://doi.org/10.14812/cuefd.941065

Öz

Target of this research was to evaluate service and quality level regarding meeting expectation of parents of pre-school education institutions. The research reveals to what extent parents' gender, age, education level, number of children and income levels affect the quality of service they receive from pre-school education institutions. The working group of research consist of 428 mother-father who lived in the provinces İzmir, Diyarbakır, Zonguldak, KahramanmaraşveKaraman in 2020-2021 education year. In the study, personal information form and Servqual Service Quality Scale were used to measure the expectation levels of parents from the pre-school education institutions. It has been observed that while the expectations of the parents from the institutions increase, the level of meeting the expectations also increases and the perception of meeting their expectations from the institution has an effect on the expectations from the institution.

Kaynakça

  • Anne ÇocukEğitimVakfı. (2009). Türkiye’deerkençocuklukeğitimi: Erişim, eşitlikvekalite. İstanbul. AÇEV. https://www.acev.org/wpcontent/uploads/2017/11/TurkiyedeErkenCocuklukEgitimiErisimEsitlikKaliteRaporu.pdf.
  • Ansari, A., Pivnick, L. K., Gershoff, E. T., Crosnoe, R., & Orozco-Lapray, D. (2018). What do parents want from preschool? Perspectives of low-income Latino/a immigrant families. Early Childhood Research Quarterly,45, 177-182.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.02.015
  • Arend, L. E. (2010). The current state of early childhood education programs: How early childhood center directors manage their human resources[Doctoral dissertation]. Saint Louis University.
  • Arnas, Y. A. (2002). Velilerinokulöncesieğitimeveokulöncesieğitimkurumlarınayöneliktutumları. ÇukurovaÜniversitesiSosyalBilimlerEnstitüsüDergisi, 10(10), 24-36.
  • Barros, S., & Leal, T. B. (2015). ‘Parents and teachers’ perceptions of quality in Portuguese childcare classrooms. European Journal of Psychology of Education, 30(2), 209-226. https://doi.org/10.1007/s10212-014-0235-4
  • Bassok, D., Markowitz, A. J., Player, D., &Zagardo, M. (2017). Do parents know “high quality” preschool when they see it. Education Policy Works Working Papers Series.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., &Çakmak, E. K. (2015). BilimselAraştırmaYöntemleri. PegemYayıncılık.
  • Can, E. &Kılıç, Ş. (2019). Okulöncesieğitim: Temelsorunlarveçözümönerileri. Milli EğitimDergisi, 48(1), 483-519.
  • Can, P. (2016). Hizmetkalitesininservqualölçeğiileölçülmesi: UşakÜniversitesi Merkez Kütüphanesiüzerinebiraraştırma, KarabükÜniversitesiSosyalBilimlerDergisi, 6(1), 63-83.
  • Cassidy, D. J., Hestenes, L. L., Hansen, J. K., Hegde, A., Shim, J., &Hestenes, S. (2005). Revisiting the two faces of child care quality: Structure and process. Early Education and Development, 16(4), 505-520.https://doi.org/10.1207/s15566935eed1604_10
  • Çelebi, A. (2018). Okulöncesieğitimkurumlarındaçocuğuolanebeveynlerinkurumseçimindegözönünealdığıetmenlervebuetmenlerinokulöncesieğitimkurumlarıtarafındankarşılanmadurumununincelenmesi [Yayımlanmamışyükseklisanstezi].Doğu Akdeniz Üniversitesi.
  • Chaudry, A., Pedroza, J. M., Sandstrom, H., Danzinger, A., Grosz, M., Scott, M., & Ting, S. (2011). Child care choices of low-income working families. Urban Institute.
  • Connors, M. C., & Morris, P. A. (2015). Comparing state policy approaches to early care and education quality: A multidimensional assessment of quality rating and improvement systems and childcare licensing regulations. Early Childhood Research Quarterly, 30, 266-279.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.05.006
  • Crosnoe, R., Purtell, K. M., Davis-Kean, P., Ansari, A., & Benner, A. D. (2016). The selection of children from low-income families into preschool. Developmental Psychology, 52(4), 599-612.https://doi.org/10.1037/dev0000101
  • Cryer, D., &Burchinal, M. (1997). Parents as childcare consumers. Early Childhood Research Quarterly, 12(1), 35–58. https://doi.org/10.1016/s0885-2006(97)90042-9
  • Cryer, D., Tietze, W., & Wessels, H. (2002). Parents’ perceptions of their children’s childcare: A cross- national comparison. Early Childhood Research Quarterly, 17(2), 259–277. https://doi.org/10.1016/s0885-2006(02)00148-5
  • Demirel, Ö., & Kaya, Z. (2013). Eğitimbiliminegiriş (8. bs.). PegemAkademi.
  • Denny, J. H., Hallam, R., & Homer, K. (2012). A multi-instrument examination of preschool classroom quality and the relationship between program, classroom, and teacher characteristics. Early Education and Development, 23(5), 678-696. https://doi.org/10.1080/10409289.2011.588041
  • Dyke, V. P., Kappelman, L. A., &Prybutok, V. R. (1997). Measuring information systems service quality: Concerns on the use of the ServqualQuestionaire. Management Information Systems Research Center Quarterly, 21(2), 235-240.https://doi.org/249419
  • EğitimReformuGirişimi, & Anne ÇocukEğitimVakfı. (2013). Erken çocuklukeğitimive 4+4+4 düzenlemesi.
  • Erişkin, S. (2019). Özel okulöncesieğitimkurumlarındahizmetkalitesininServqualYöntemikullanılarakölçülmesi: Ankara İli örneği [Yayımlanmamışyükseklisanstezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Eroğlu, E. (1990). Eğitimdealgılananhizmetkalitesi. KurguDergisi, 17(1), 199-209.
  • Fenech, M., Sweller, N., & Harrison, L. (2010). Identifying high-quality centre-based childcare using quantitative data-sets: What the numbers do and don't tell us. International Journal of Early Years Education, 18(4), 283-296.https://doi.org/10.1080/09669760.2010.531615
  • Foster-Nelson, A. (2012). The role of distributive leadership in the implementation of program administration scale assessment recommendations [Unpublished doctoral dissertation]. University of Missouri.
  • Göl-Güven, M. (2009). Evaluation of the quality of early childhood classrooms in Turkey. Early Child Development and Care, 179(4), 437-451.https://doi.org/10.1080/03004430701217639
  • Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A., Tsigilis, N., &Zachopoulou, E. (2012). Parental conceptions of quality in Greek early childhood education. European Early Childhood Education Research Journal, 22(1), 134–148. https://doi.org/10.1080/1350293x.2012.738868
  • Grogan, K. E. (2012). Parents' choice of pre-kindergarten: The interaction of parent, child and contextual factors. Early Child Development and Care, 182(10), 1265-1287.https://doi.org/10.1080/03004430.2011.608127
  • Grönroos, C. (1984). A service quality model and marketing effects. European Marketing Magazine. 18(4), 36-44. https://doi.org/10.1108/EUM0000000004784
  • GüçhanÖzgül, S. (2011). Okulöncesieğitimortamlarınınkalitedeğişkenleriaçısındandeğerlendirilmesi [Yayımlanmamışyükseklisanstezi]. BalıkesirÜniversitesi.
  • Gündüz, A., &Yener, D. (2012, 18 - 22 April). Erasmus mobility activities and their contribution to brand image and service quality of a higher education institution: The Case of Beykoz Vocational School of Logistics (Bvsol) 132-138, Oral presentations. ERACON Proceedings, Romania.
  • Haktanır, G. (2008). Okulöncesieğitimegiriş. AnıYayıncılık.
  • Hestenes, L. L., Kintner-Duffy, V., Wang, Y. C., La Paro, K., Mims, S. U., Crosby, D., & Cassidy, D. J. (2015). Comparisons among quality measures in child care settings: Understanding the use of multiple measures in North Carolina's QRIS and their links to social-emotional development in preschool children. Early Childhood Research Quarterly, 30, 199-214.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.06.003
  • Hofer, K. G. (2010). How measurement characteristics can affect ECERS-R scores and program funding. Contemporary Issues in Early Childhood, 11(2), 175-191.https://doi.org/10.2304/ciec.2010.11.2.175
  • Hu, B. Y., & Li, K. (2012). The quality rating system of Chinese preschool education: Prospects and challenges. Childhood Education, 88(1), 14-22.https://doi.org/10.1080/00094056.2012.643711
  • Jeon, L., Buettner, C. K., &Hur, E. (2014). Examining pre-school classroom quality in a statewide quality rating and improvement system. Child Youth Care Forum 43, 469–487.https://doi.org/10.1007/s10566-014-9248-z
  • Johansen, A. S., Leibowitz, A., & Waite, L. J. (1996). The importance of childcare characteristics to choice of care. Journal of Marriage & The Family, 58(3), 759-772. https://doi.org/353734
  • Kalkan, E., &Akman, B. (2009). Examining preschools’ quality in terms of physical conditions. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1573-1577.https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.276
  • Karademir, A., &Akman, B. (2021). Farklıbakışaçılarıylaokulöncesieğitimdekaliteunsurları: Nitelbiraraştırma. Cumhuriyet International Journal of Education. 10(1), 181-206. http://dx.doi.org/10.30703/cije.704925
  • Karademir, A., &Ören, M. (2020). Okuliklimi: Anaokuluyöneticileriveöğretmenlerinbakışaçısıylakarşılaştırmalıbiraraştırma. EğitimdeNitelAraştırmalarDergisi, 8(1), 206-236. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.10m
  • Kıldan, O. (2010). Okulöncesieğitimbağlamında; eğitimhizmetlerindekalite. SüleymanDemirelÜniversitesiİktisadiveİdariBilimlerFakültesiDergisi, 15(2), 111-130.
  • Kimmel, J. (2006). Childcare, female employment, and economic growth. Community Development, 37(2), 71-85.https://doi.org/10.1080/15575330609490208
  • Köse, A. (2015). Okulöncesieğitimkurumlarındaçalışanyöneticilerinuyguladıklarıyönetimbiçimlerive problem çözmebecerilerineyönelikalgılarıarasındakiilişki [Yayımlanmamışyükseklisanstezi]. YeditepeÜniversitesi.
  • Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing management (14th ed.). Prentice Hall
  • Kurt, S. (2015). Okulöncesieğitimkurumuyöneticilerininiletişimbecerileri [Yayımlanmamışyükseklisanstezi]. ÇanakkaleOnsekiz Mart Üniversitesi.
  • Kuru Turaşlı, N. (2008). Okulöncesieğitimintanımı, kapsamıveönemi. G. Haktanır (Ed.), Okulöncesieğitimegirişiçinde (ss. 1-24). AnıYayıncılık.
  • La Paro, K. M., Thomason, A. C., Lower, J. K., Kintner-Duffy, V. L., & Cassidy, D. J. (2012). Examining the definition and measurement of quality in early childhood education: A review of studies using the ECERS-R from 2003 to 2010. Early Childhood Research & Practice, 14(1). https://eric.ed.gov/?id=EJ975649
  • Lahti, M., Elicker, J., Zellman, G., & Fiene, R. (2015). Approaches to validating childcare quality rating and improvement systems (QRIS): Results from two states with similar QRIS type designs. Early Childhood Research Quarterly, 30, 280-290.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.04.005
  • Lower, J. K., & Cassidy, D. J. (2007). Childcare work environments: The relationship with learning environments. Journal of Research in Childhood Education, 22(2), 189-204. https://doi.org/10.1080/02568540709594621
  • Mathers, S., Linskey, F., Seddon, J., & Sylva, K. (2007). Using quality rating scales for professional development: Experiences from the UK. International Journal of Early Years Education, 15(3), 261-274.https://doi.org/10.1080/09669760701516959
  • Milli EğitimBakanlığı. (2011). Türkiye’deokulöncesieğitimdekalitestandartları durum analiziraporu. OkulÖncesiEğitiminGüçlendirilmesiProjesi.
  • Murray, E., McFarland-Piazza, L., & Harrison, L. J. (2015). Changing patterns of parent–teacher communication and parent involvement from preschool to school. Early Child Development and Care, 185(7), 1031-1052.https://doi.org/10.1080/03004430.2014.975223
  • Noman, M., & Kaur, A. (2015). Parents' perception of dimensions of quality K-12 schools in Bangkok, Thailand. International Journal of Management in Education, 9(4), 396-410.https://doi.org/10.1504/IJMIE.2015.072094
  • Nunes, M., & Melo, M. (2006,28-30 Novembro). Qualidadeemcontextoseducativospré-escolares: percepçõesparentais [Quality in preschool contexts: parent perceptions] [Oral presentations]. VI Simpósio Nacional de InvestigaçãoemPsicologia,Universidade de Évora, Portugal.
  • Özsağır, A., &Akın, A. (2012). Hizmetlersektörüiçindehizmetticaretininyerivekarşılaştırmalıbiranalizi. ElektronikSosyalBilimlerDergisi, 11(41), 311-331.
  • Öztürk, A.S. (2013). Hizmetpazarlaması: Kuram, uygulamaveörnekler (13. bs.). EkinBasımYayınDağıtım.
  • Özveren, Y. S. (2010). Müşterimemnuniyetivehizmetkalitesiilişkileri: Mersin İlindeki 4 ve 5 yıldızlıoteller örneği [Yayınlanmamışyükseklisanstezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. (1988). Servqual: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 12-40.
  • Puccioni, J. (2015). Parents’ conceptions of school readiness, transition practices, and children's academic achievement trajectories. The Journal of Educational Research, 108(2), 130-147.https://doi.org/10.1080/00220671.2013.850399
  • Solak, N. (2007). Adana il merkezindebulunanokulöncesieğitimkurumlarındakaliteninincelenmesi [Yayınlanmamışyükseklisanstezi]. ÇukurovaÜniversitesi.
  • Sumeli, F. (2015). Karşılaştırmalıbirçalışma: İstanbul il merkezindebulunanüniversitelereve Milli EğitimBakanlığı’nabağlıokulöncesieğitimkurumlarındafizikselortamlarınincelenmesi [Yayınlanmamışyükseklisanstezi]. OkanÜniversitesi.
  • Taşkın, E., &Büyük, K. (2002). Hizmetpazarlamasıaçısındaneğitimhizmetlerindekalite (Kütahya’dakiözel dershane öğrencileriileilgilibirsahaaraştırması). DumlupınarÜniversitesiSosyalBilimlerDergisi, 7, 1-22.
  • NationalInstitute of Child Healthand Human Development. (2006).The NICHD Study of Early Child Care and Youth Development (SECCYD).
  • Untaru, E. N., Pricope, G., &Ispas, A. (2017). Assessment of the impact of educational services quality on consumer satisfaction and loyalty. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences Series V, 10(2), 87-106.
  • Warash, B. G., Markstrom, C. A., &Lucci, B. (2005). The Early Childhood Environment Rating Scale-Revised as a tool to improve child care centers. Education, 126(2), 240-350. https://doi.org/19526315
  • Yaman, R. P. (2016). Çocuğu okul öncesi eğitim hizmeti alan anne-babaların okul yönetiminden beklentileri ve yöneticilerin anne-baba beklentilerine yönelik algılarının belirlenmesi [Yayınlanmamışyüksek lisans tezi]. Okan Üniversitesi.
  • Yazejian, N., & Iruka, I. U. (2015). Associations among tiered quality rating and improvement system supports and quality improvement. Early Childhood Research Quarterly, 30, 255-265.https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.05.005
  • Yener, D. (2013). Students' perceived service quality of distance learning courses in a dual-mode education system. Contemporary Educational Technology, 4(1), 50-65.
  • Yener, D., &Taşçıoğlu, M. (2018a). Online eğitimalanöğrencilerineğitimsistemleriileilgilikalitealgısınıntespiti. Ulakbilge, 6(29), 1423-1444.
  • Yener, D., &Taşçıoğlu, M. (2018b). Gender role on service quality perception about online education. The Online Journal of Quality in Higher Education, 5(3), 26-33.
  • Zivotic, P., Tanasic, J., &Mikanovic, V. B. (2013). Parents satisfaction with preschool education service, as determinant of service improvement. Lex Localis-Journal of Local Self-Government, 11(3), 799-810.https://doi.org/10.4335/11.3.799-810(2013)
Toplam 70 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zekeriya Arslan 0000-0001-8861-0310

Oğuz Emre 0000-0001-6810-3151

Ayşegül Ulutaş Keskinkılıç 0000-0002-6497-6534

Kadriye Özyazıcı 0000-0003-2559-5816

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 22 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, Z., Emre, O., Ulutaş Keskinkılıç, A., Özyazıcı, K. (2022). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Ebeveynlerin Beklentilerini Karşılamadaki Hizmet ve Kalite Düzeyinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51(1), 42-75. https://doi.org/10.14812/cuefd.941065

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved