Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul ve Ortaokula Devam Eden Çocukların Yaşadıkları Kaygıya Yönelik Çok Boyutlu Müdahale Yaklaşım

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 2, 1104 - 1127, 31.08.2022
https://doi.org/10.14812/cuefd.1022470

Öz

Bu araştırmanın amacı, çok boyutlu müdahale programının ilkokula ve ortaokula devam eden çocukların kaygı düzeylerine etkisini incelemektir. Bu araştırma, Çok Boyutlu Müdahale Programı’na katılan farklı yaş grubundaki çocukların kaygı puanları üzerindeki etkililiğini belirlemek amacı ile iki farklı deney ve kontrol grubu üzerinde 2x2’lik desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni, ön test ve son test ölçümleri arasında sadece deney gruplarına uygulanan ve 10 haftalık Çok Boyutlu Müdahale Programı’dır. Araştırmanın bağımlı değişkeni ise ilkokul ve ortaokula devam eden çocukların kaygı düzeyleridir. Çalışma 1’e ait deney ve kontrol grubu, ilkokula devam eden 10 erkek 10 kız toplamda 20 çocuktan oluşmaktadır. Çocukların yaş aralığı 9-10 yaş aralığındadır. Çalışma 2’e ait deney ve kontrol grubu, ortaokula devam eden 9 erkek 11 kız toplamda 20 çocuktan oluşmaktadır. Çocukların yaş aralığı 10-11 yaş aralığındadır. Araştırma sonuçlarına göre, kaygıya yönelik uygulanan çok boyutlu müdahale programının çocukların yaşadıkları kaygı düzeyleri üzerinde etkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aslan, A. S. ve İzci, E. (2017). Ortaokul İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 33-44.
  • Alkan, M. F. ve Arslan, M. (2014). İkinci sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4 (7), 87-99.
  • Arı, A. (2014). İlköğretim altıncı sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7 (2), 172-194.
  • Bulut, İ. ve Atabey, E. (2016). İlkokul 2.sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 257-280.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim okulları İngilizce öğretmenlerinin birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 55-64.
  • Cihan, T. ve Gürlen, E. (2013). İlköğretim 5.sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 131-146.
  • Crystal, D. (2003). English as a global language. New York: Cambridge University Press.
  • Creswell, J.W., (1998). Qualitative inquiry and research design choosing five traditions. Londra: Sage Yayıncılık, ThousandOaks.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de anadil eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (21), 285-307.
  • Çelik, K. ve Filiz, B. S. (2018). Ortaöğretim İngilizce öğretim programının Eisner modeline göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5 (1), 50-67.
  • Çetin, E. (2018). 7.Sınıf İngilizce öğretim programının Eisner eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Demircan, Ö. (1988). Dünden bugüne Türkiye’de yabancı dil. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Demirtaş, Z. (2017). Eğitim program değerlendirme yaklaşımlarına genel bir bakış. Sakarya üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (4), 756-768.
  • Demirtaş, Z. ve Erdem, S. (2015). 5.sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programın bir önceki programla karşılaştırılması ve programa ilişkin öğretmen görüşleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 55-80.
  • Dilekli, Y. (2018). Ortaokul İngilizce hazırlık sınıfı programı pilot uygulamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (15), 1399-1425.
  • Dinçer, B. ve Saracaloğlu, A. S. (2017). 7. Sınıf İngilizce öğretim programının Stufflebeam’ın bağlam-girdi- süreç-ürün (CIPP) modeline göre değerlendirilmesi. Qualitative Studies, 12 (2), 1-24.
  • Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Dönmez, Ö. (2010). Implementation of the new eighth grade english language curriculum from the perspectives of teachers and students. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Erden, M.(1998). Eğitimde program değerlendirme (3.Basım). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R. & Worthen, B. R. (2011). Program evaluation alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Gezmiş Ceyhan, N. ve Peçenek, D. (2010). İlköğretim 8.sınıf İngilizce dersi öğretim programının oluşturmacı yaklaşım ve planlı biçime odaklanma ilkelerine göre değerlendirilmesi. “International Conference on New Trends in Education and Their Implications” Konferansı’nda sunulan bildiri. Antalya.
  • Haznedar, B. (2010). Türkiye’de yabancı dil eğitimi: Reformlar, yönelimler ve öğretmenlerimiz. “International Conference on New Trends in Education and Their Implications” Konferansı’nda sunulan bildiri. Antalya.
  • İncirci, A. ve Parmaksız, Ş. P. (2016). 10. sınıf ortaöğretim İngilizce öğretim programının Stufflebeam (CIPP) bağlam, girdi, süreç ve ürün modeline göre değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 4 (2), 153-173.
  • Kandemir, A. (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Kandemir, A. ve Tok, Ş. (2017). İlköğretim 2.sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımı ile değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 215, 27-67.
  • Karataş, H. & Fer, S. (2009). Yıldız Teknik Üniversitesi İngilizce öğretim programının CIPP modeli kullanılarak değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 34 (153), 47-60.
  • Karcı, C. (2012). Ortaöğretim 9.sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Kozikoğlu, İ. (2014). Ortaokul 7.sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 361-375.
  • Kurt, A. (2017). 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç, ürün modeline göre değerlendirilmesi. Ziya Gökalp eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 508-524.
  • Küçüktepe, C., Eminoğlu Küçüktepe, S. ve Baykın, Y. (2014). İkinci sınıf İngilizce dersi ve programına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (22), 55-78.
  • MEB (2013). İlköğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2017). İlköğretim kurumları haftalık ders çizelgesinin seçmeli dersler ve açıklamalar bölümlerinde değişiklik yapılması. http://tegm.meb.gov.tr/www/ilkogretim-kurumlari-ilkokul-ve-ortaokul-haftalik-ders-cizelgesi/icerik/428. Erişim Tarihi: 07.08.2019
  • MEB (2018a). 2023 Eğitim Vizyonu. https://2023vizyonu.meb.gov.tr/ Erişim Tarihi: 07.08.2019
  • MEB (2018b). Ortaöğretim İngilizce dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Merriam, S.B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass: San Francisco.
  • Merter, F., Kartal, Ş. & Çağlar, İ. (2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (23), 43-58.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. California: SAGE Publications.
  • Er, K. O. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf İngilizce öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (2), 1-25.
  • Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (2016). Curriculum: Foundations, principles and issues (Seventh Edition). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 126-149.
  • Özüdoğru, F. ve Adıgüzel, C. (2015). İlkokul 2.sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Turkish Studies, 10 (11), 1251-1276.
  • Phillipson, R. ve Skutnabb-Kangas, T. (1996). English only world wide or language ecology? TESOL Quarterly, 30 (3), 429-452.
  • Seçkin, H. (2011). İlköğretim 4.sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 550-576.
  • Stake, R. (1975). Program evaluation particularly responsive evaluation. “New Trends in Evaluation” Konferansı’nda sunulan bildiri. Göteborg, İsveç. http://journals.sfu.ca/jmde/index.php/jmde_1/article/view/303/298. Erişim Tarihi: 01.03.2020.
  • Yaman, S. (2010). İlköğretim birinci kademe İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Gaziantep ili örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Yıldıran, C. ve Tanrıseven, I. (2015). İngilizce öğretmenlerinin ilkokul 2. sınıf İngilizce dersi öğretim programı hakkındaki görüşleri. International Journal of Language Academy, 3(1), 210-223.
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüce, E. (2018). Evaluation of the high school 9th grade English language curriculum of Turkey in relation to the CEFR principles. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B. & Bümen, N. (2017). Son 15 yılda yayımlanan ilk ve ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları üzerine bir analiz. Ege Eğitim Dergisi, (18), 2, 702-737.

Multidimensional Intervention Approach to Primary and Middle School Children Anxiety

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 2, 1104 - 1127, 31.08.2022
https://doi.org/10.14812/cuefd.1022470

Öz

The study aimed to examine the effects of the multidimensional intervention program on the anxiety levels of primary and middle school children. Designed according to a 2x2 pattern on two different experimental and control groups, this research attempted to determine the effectiveness of the children’s anxiety scores of different age groups participating in the Multidimensional Intervention Program. The independent variable of the research is the 10-week Multi-Dimensional Intervention Program applied only to the experimental groups between the pre-test and post-test measurements. The dependent variables of the study are the anxiety levels of the children attending primary and middle school. The experimental and control group of Study 1 consists of 10 boys and 10 girls in total, 20 children attending primary school. The age range of the children is between 9-10 years old. The experimental and control group of Study 2 consists of 9 boys and 11 girls, totally 20 children attending middle school. The age range of the children is between the ages of 10-11. According to the results of the research, it was seen that the multidimensional intervention program applied to anxiety was effective on the anxiety levels experienced by children.

Kaynakça

  • Aslan, A. S. ve İzci, E. (2017). Ortaokul İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 33-44.
  • Alkan, M. F. ve Arslan, M. (2014). İkinci sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4 (7), 87-99.
  • Arı, A. (2014). İlköğretim altıncı sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7 (2), 172-194.
  • Bulut, İ. ve Atabey, E. (2016). İlkokul 2.sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 257-280.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim okulları İngilizce öğretmenlerinin birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 55-64.
  • Cihan, T. ve Gürlen, E. (2013). İlköğretim 5.sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 131-146.
  • Crystal, D. (2003). English as a global language. New York: Cambridge University Press.
  • Creswell, J.W., (1998). Qualitative inquiry and research design choosing five traditions. Londra: Sage Yayıncılık, ThousandOaks.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de anadil eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (21), 285-307.
  • Çelik, K. ve Filiz, B. S. (2018). Ortaöğretim İngilizce öğretim programının Eisner modeline göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5 (1), 50-67.
  • Çetin, E. (2018). 7.Sınıf İngilizce öğretim programının Eisner eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Demircan, Ö. (1988). Dünden bugüne Türkiye’de yabancı dil. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Demirtaş, Z. (2017). Eğitim program değerlendirme yaklaşımlarına genel bir bakış. Sakarya üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (4), 756-768.
  • Demirtaş, Z. ve Erdem, S. (2015). 5.sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programın bir önceki programla karşılaştırılması ve programa ilişkin öğretmen görüşleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 55-80.
  • Dilekli, Y. (2018). Ortaokul İngilizce hazırlık sınıfı programı pilot uygulamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (15), 1399-1425.
  • Dinçer, B. ve Saracaloğlu, A. S. (2017). 7. Sınıf İngilizce öğretim programının Stufflebeam’ın bağlam-girdi- süreç-ürün (CIPP) modeline göre değerlendirilmesi. Qualitative Studies, 12 (2), 1-24.
  • Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Dönmez, Ö. (2010). Implementation of the new eighth grade english language curriculum from the perspectives of teachers and students. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Erden, M.(1998). Eğitimde program değerlendirme (3.Basım). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R. & Worthen, B. R. (2011). Program evaluation alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Gezmiş Ceyhan, N. ve Peçenek, D. (2010). İlköğretim 8.sınıf İngilizce dersi öğretim programının oluşturmacı yaklaşım ve planlı biçime odaklanma ilkelerine göre değerlendirilmesi. “International Conference on New Trends in Education and Their Implications” Konferansı’nda sunulan bildiri. Antalya.
  • Haznedar, B. (2010). Türkiye’de yabancı dil eğitimi: Reformlar, yönelimler ve öğretmenlerimiz. “International Conference on New Trends in Education and Their Implications” Konferansı’nda sunulan bildiri. Antalya.
  • İncirci, A. ve Parmaksız, Ş. P. (2016). 10. sınıf ortaöğretim İngilizce öğretim programının Stufflebeam (CIPP) bağlam, girdi, süreç ve ürün modeline göre değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 4 (2), 153-173.
  • Kandemir, A. (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Kandemir, A. ve Tok, Ş. (2017). İlköğretim 2.sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımı ile değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 215, 27-67.
  • Karataş, H. & Fer, S. (2009). Yıldız Teknik Üniversitesi İngilizce öğretim programının CIPP modeli kullanılarak değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 34 (153), 47-60.
  • Karcı, C. (2012). Ortaöğretim 9.sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Kozikoğlu, İ. (2014). Ortaokul 7.sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 361-375.
  • Kurt, A. (2017). 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç, ürün modeline göre değerlendirilmesi. Ziya Gökalp eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 508-524.
  • Küçüktepe, C., Eminoğlu Küçüktepe, S. ve Baykın, Y. (2014). İkinci sınıf İngilizce dersi ve programına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (22), 55-78.
  • MEB (2013). İlköğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2017). İlköğretim kurumları haftalık ders çizelgesinin seçmeli dersler ve açıklamalar bölümlerinde değişiklik yapılması. http://tegm.meb.gov.tr/www/ilkogretim-kurumlari-ilkokul-ve-ortaokul-haftalik-ders-cizelgesi/icerik/428. Erişim Tarihi: 07.08.2019
  • MEB (2018a). 2023 Eğitim Vizyonu. https://2023vizyonu.meb.gov.tr/ Erişim Tarihi: 07.08.2019
  • MEB (2018b). Ortaöğretim İngilizce dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Merriam, S.B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass: San Francisco.
  • Merter, F., Kartal, Ş. & Çağlar, İ. (2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (23), 43-58.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. California: SAGE Publications.
  • Er, K. O. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf İngilizce öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (2), 1-25.
  • Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (2016). Curriculum: Foundations, principles and issues (Seventh Edition). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 126-149.
  • Özüdoğru, F. ve Adıgüzel, C. (2015). İlkokul 2.sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Turkish Studies, 10 (11), 1251-1276.
  • Phillipson, R. ve Skutnabb-Kangas, T. (1996). English only world wide or language ecology? TESOL Quarterly, 30 (3), 429-452.
  • Seçkin, H. (2011). İlköğretim 4.sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 550-576.
  • Stake, R. (1975). Program evaluation particularly responsive evaluation. “New Trends in Evaluation” Konferansı’nda sunulan bildiri. Göteborg, İsveç. http://journals.sfu.ca/jmde/index.php/jmde_1/article/view/303/298. Erişim Tarihi: 01.03.2020.
  • Yaman, S. (2010). İlköğretim birinci kademe İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Gaziantep ili örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Yıldıran, C. ve Tanrıseven, I. (2015). İngilizce öğretmenlerinin ilkokul 2. sınıf İngilizce dersi öğretim programı hakkındaki görüşleri. International Journal of Language Academy, 3(1), 210-223.
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüce, E. (2018). Evaluation of the high school 9th grade English language curriculum of Turkey in relation to the CEFR principles. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B. & Bümen, N. (2017). Son 15 yılda yayımlanan ilk ve ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları üzerine bir analiz. Ege Eğitim Dergisi, (18), 2, 702-737.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Eryılmaz 0000-0001-9301-5946

Hacer Yıldırım-kurtuluş 0000-0002-0880-1318

Gülgün Uzun 0000-0003-2421-7725

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 12 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eryılmaz, A., Yıldırım-kurtuluş, H., & Uzun, G. (2022). Multidimensional Intervention Approach to Primary and Middle School Children Anxiety. Cukurova University Faculty of Education Journal, 51(2), 1104-1127. https://doi.org/10.14812/cuefd.1022470

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved