Bu çalışmanın amacı, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin finansal okuryazarlık bilgi, tutum ve davranış düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Anket ile toplanan verilerin analizinde frekans analizleri, faktör analizi, bağımsız gruplar t testi, ANOVA analizi ve Ki-Kare testi kullanılmıştır. Çalışmada üç farklı finansal okuryazarlık ölçeği kullanılmıştır. Her bir ölçekle toplanan veriler kendi içerisinde analiz edilmiş, değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda finansal okuryazarlık alt ölçekleri ile cinsiyet arasında belirli düzeyde anlamlı ilişki olduğu, ebeveynlerin eğitim düzeyleri ile öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyleri arasında bir ilişki olmadığı, öğrenciler tarafından en fazla bilinen temel finansal kavramların sırasıyla risk-getiri oranları, hazine bonosu ve ek limit ve faiz oranları olduğu, cinsiyet ve bölüm ile finansal kavramların bilinirlik düzeyleri arasında belirli düzeylerde ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |