The aim of this study is, to discover the effect of consumer consciousness regarding the environment on the
willingness to pay more for eco labeled or organic products in Adana region. Additionally, the study aims to reveal
the differences among the demographics of the participants with regards to the environment consciousness and
willingness to pay more for eco-labeled products. Convenient sampling and face to face survey methods been
applied in order to gather the data and 428 valid surveys have been collected and were analyzed with SPSS
program. The results show that the environmental consciousness of the consumers affects the purchasing
behavior for eco-labeled and organic products. When the environmental consciousness of the consumers rises,
they are more willing to pay for eco-labeled and organic products. There was no significant difference between the
male and female consumers however the level of environmental consciousness of the single consumers were
relatively higher than the married consumers.
Organic Food Eco – Label Environment Consciousness Consumer Behavior
Bu çalışmanın amacı, Adana’da yaşayan ve en az bir kez eko etiketli ve /veya organik ürün satın alma davranışı
sergileyen tüketicilerin çevre konusundaki bilinçlerinin, eko – etiketli ve çevre dostu gıdalar için ödeme isteklilikleri
üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerine (yaş, cinsiyet, gelir, çocuk sayısı
ve medeni durum) göre çevre bilinçleri ile eko – etiketli ve çevre dostu gıdalar için ödeme istekliliklerinin arasındaki
farklılıklar da incelenmiştir. Kolayda örneklem yöntemi ile yüz yüze anket formları aracılığıyla ulaşılan 428 (geçerli)
denekten alınan veriler, SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda tüketicilerin çevre
bilinci, eko – etiketli ve çevre dostu gıdaları satın alma davranışları üzerinde bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır.
Çevre bilinci artan tüketicilerin, eko – etiketli ve çevre dostu gıda ürünleri satın almaya daha istekli olduğu
görülmektedir. Cinsiyete göre her iki faktör için anlamlı bir farklılık bulunmaz iken, bekar tüketicilerin evli
tüketicilerden daha fazla çevre bilincine sahip oldukları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 1 |