Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri

Yıl 2006, Cilt: 6 Sayı: 2, 171 - 190, 01.06.2006

Öz

Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri

Yıl 2006, Cilt: 6 Sayı: 2, 171 - 190, 01.06.2006

Öz

Çevrim içi sınav yapma ve değerlendirme sistemleri son zamanlarda gerek uzaktan eğitim sistemlerinde, gerek bağımsız sistemlerde yoğun olarak kullanılmaktadır. Çukurova Üniversitesi Çevrim İçi Sınav Uygulama ve Değerlendirme (ÇÜ-ÇİSUD) de bunlardan bir tanesidir. Sistem 2000 yılında geliştirilmeye başlanmış ve farklı derslerde öğrenciler üzerinde uygulanmıştır. Bu süreç içerisinde eksiklikler giderilmeye çalışılmış ve bunlar değişik çalışmalara konu olmuştur. Kontrol ve deney grubunun karşılaştırılarak gruplar arasında farkların belirlendiği ve KPSS’de elde edilen sonuçlar açısından da ÇÜ-ÇİSUD sisteminin etkililiği ve kullanılabilirliği belirlenmiştir. En son, öğrenci görüşleri alınıp değerlendirilerek sistemin çalışmasının son halkası da tamamlanmıştır. Bu amaçla, çalışmamızda ÇÜ-ÇİSUD sistemi uygulanan 4 değişik derse katılan 50 öğrencinin, sistemin yapısı, çalışması, etkililiği ve öğrenmeye katkısı ile ilgili görüşleri anket soruları ile belirlenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şemseddin Koçak- Ebru Dündar Yenilmez- Emrah Yenilmez

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Emrah Yenilmez, Ş. K.-. E. D. Y.-. (2006). Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 6(2), 171-190.
AMA Emrah Yenilmez ŞKEDY. Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). Haziran 2006;6(2):171-190.
Chicago Emrah Yenilmez, Şemseddin Koçak- Ebru Dündar Yenilmez-. “Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 6, sy. 2 (Haziran 2006): 171-90.
EndNote Emrah Yenilmez ŞK-EDY- (01 Haziran 2006) Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 6 2 171–190.
IEEE Ş. K.-. E. D. Y.-. Emrah Yenilmez, “Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 6, sy. 2, ss. 171–190, 2006.
ISNAD Emrah Yenilmez, Şemseddin Koçak- Ebru Dündar Yenilmez-. “Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 6/2 (Haziran 2006), 171-190.
JAMA Emrah Yenilmez ŞK-EDY-. Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2006;6:171–190.
MLA Emrah Yenilmez, Şemseddin Koçak- Ebru Dündar Yenilmez-. “Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 6, sy. 2, 2006, ss. 171-90.
Vancouver Emrah Yenilmez ŞK-EDY-. Çevrim İçi Sınav Sistemlerinin Öğrenmeye Olan Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Öğrenci Görüşleri. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2006;6(2):171-90.

Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.