Türkiye’de 10 Mart 2020’de ilk COVID-19 vakasının görülmesinin ardından 23 Mart 2020 tarihinden itibaren uzaktan eğitime geçilmiştir. Uzaktan eğitimde gerçekleştirilen uygulamalarla ilgili literatür incelendiğinde birçok çalışmaya rastlamak mümkündür. Bu çalışma Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi içeriğini konu edinmesiyle diğer çalışmalardan farklılaşmaktadır. Bu çalışmanın temel problemi; pandemi sürecinde öğretmenlerin DKAB Dersi Öğretim Programlarının işlenişi esnasında yaşadıkları sorunlar ve bunlara yönelik çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Böylece eksikliklerin belirlenerek program geliştirme çalışmalarına katkı sunmak hedeflenmektedir. Nitel araştırma modelinin benimsendiği bu araştırma, durum çalışması deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada pandemi sürecinde gerçekleştirilen din öğretimi uygulamalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri, öğretmenlerle yapılan görüşmeler doğrultusunda derinlemesine incelenmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak DKAB Dersi Öğretim Programları nın içeriğinin bir taraftan pandemi sürecinde karşılaşılan problemlere yönelik temizlik alışkanlıklarına vurgu yapılması, değerlerin öğretimi gibi bazı katkılara sahip olmakla birlikte süre sorunu yaşanması, öğrencilerin aktif hale getirilmesi, materyal kullanımı ve ölçme-değerlendirme gibi konularda da zorlanıldığı tespit edilmiştir.
Din Eğitimi Uzaktan Eğitim Pandemi Program Geliştirme DKAB Dersi Öğretim Programı.
After the first case of COVID-19 was seen in Turkey on March 10, 2020, distance education began on March 23, 2020. When the literature about the applications carried out in distance education is examined, it is possible to come across many studies. This study differs from other studies by taking the content of the Religious Culture and Moral Knowledge course as a subject. The main problem of this study is to determine the problems experienced by teachers during the pandemic process, during the processing of Religious Culture and Moral Knowledge course curricula, and the solution suggestions for them. Thus, it is aimed to contribute to the program development studies by identifying deficiencies.This research, in which the qualitative research model was adopted, was carried out with the case study design. In the research, the problems and solution proposals experienced in religious teaching practices carried out during the pandemic process were tried to be examined in depth in line with interviews with teachers. As a result, the content of the Religious Culture and Moral Knowledge course curriculum, on the one hand, has some contributions, such as the emphasis on cleaning habits for the problems encountered during the pandemic process, the teaching of values but it has been found that it is also difficult to have a time problem, to activate students, to use materials, subjects such as measurement evaluation.
Religious Education Distance Education Pandemic Program Development the Course of Religious Culture and Moral Knowledge Curriculum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 30. YIL ÖZEL SAYISI |
Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.