Tüketicilerin konut satın alma davranışlarının ve bu davranışların altında yatan parametrelerin analiz edilmesi amacıyla yapılan bu çalışmada tüketicinin satın aldığı ya da almayı düşündüğü konutta önem verdiği nitelikler belirlenmiştir. Ayrıca tüketicinin cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim, gelir düzeyi ve meslek gibi demografik özelliklerinin konut tercihleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Çalışmaya katılanların genelinin ihtiyaç sebebiyle konut satın almayı düşünen ve orta gelir düzeyine sahip bireylerden oluştuğu tespit edilmiştir. Elde edilen hipotez testleri sonuçları değerlendirildiğinde tüketicinin konut tercihinde eğitim durumu ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı ilişki bulunmuş ancak satın alma kararı, yaş, medeni durum, meslek ve gelir düzeyi değişkenleri ile anlamlı ilişki bulunmadığı gözlenmiştir. Tüketicinin konut tercihlerinde öncelikli olarak konutun depreme dayanıklı olması, konum, ulaşım, odaların yüzölçümü, doğalgaz bağlantısı ve yalıtım gibi konulara önem verdiği; akıllı ev sistemlerinin konutta varlığına ise diğer kriterler kadar ilgi göstermediği görülmüştür. Çalışma sonunda bu bilgiler ışığında yüklenicilere hedef kitlenin belirlenmesi ve pazarlama çalışmaları ile ilgili öneriler sunulmuştur.
Pazarlama Tüketici Konut satın alma davranışı Tüketici konut tercihi
In this study, in order to analyze the consumer behavior in buying houses and the parameters underlying these behaviors, the qualities that consumer considers to be important in the house they buy or intend to buy were determined. In addition, the effects of demographic characteristics of the consumer such as gender, age, marital status, education, income level and occupation on housing preferences were investigated. It has been determined that the majority of the participants in the study consist of individuals with a middle income level who are considering buying a house due to need. When the results of the hypothesis tests were evaluated, it was observed that there was a significant relationship in the consumer’s housing preference according to the variables of education and gender, however, there was no significant relationship with the variables of purchasing decision, age, marital status, occupation and income level. Moreover, it has been observed that the consumer primarily attaches importance to issues such as earthquake resistance of the house, location, transportation, surface area of the rooms, natural gas connection and insulation; while the presence of smart home systems in the house does not show as much interest as other criteria. As a result of the study, in the light of the obtained findings, suggestions were presented to the contractors regarding the determination of the target audience and marketing activities.
Marketing Consumer Housing buying behavior Consumer housing preferences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 36 Sayı: 2 |