Amaç: Günümüzde teknolojik gelişmelerle beraber kullanılan elektronik cihazların sayıca artması ve ömürlerinin hızlı dolması elektronik atık (e-atık) kavramının çevre sağlığı konularının içinde yer almasını sağlamıştır. Çevre sorunlarının oluşmasında ve çözüm üretimi konularında kişilerin çevre duyarlılığı ve çevre eğitimi arasında doğrudan bir ilişki olduğu görülmektedir. Araştırmada çalışma alanı teknoloji olan mühendislik fakültesi öğrencilerinde e-atık ve çevre sorunlarına yönelik farkındalık düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma kesitsel bir çalışma olup; Adnan Menderes Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 2016-2017 döneminde eğitim gören Gıda, İnşaat, Elektrik-Elektronik, Makine ve Bilgisayar Mühendisliği bölümleri 1.ve son sınıf öğrencileri ile yapılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik farkındalık ile e-atık düzenlemeleri farkındalık durumları arasında bölümler arası ve sınıflar arası istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Ancak her iki farkındalık durumu arasında korelasyon olduğu görülmüştür.
Sonuç: Katılımcıların e-atık geri dönüşümü ve mevzuatları açısından bilgi düzeylerinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle tüketicilerin konu ile ilgili farkındalıklarının arttırılması sağlanmalıdır. Üreticiler ve belediyeler, geri dönüşüm konusunda daha aktif çalışmalı,e-atığın azaltılması ve uygun şekilde yönetilmesi için daha sıkı düzenlemeler yapılmalıdır.
elektronik atık geri dönüşüm atık idaresi mühendislik öğrenci
Purpose: Increased number of electronic equipment used as a result of technological developments in recent decades and their relatively short economic life has resulted in the addition of electronic waste (e-waste) concept in the environmental health issues. This study intended to evaluate the level of awareness on e-waste and environmental issues among engineering students, whose main line of work is technology.
Materials and Methods: This is a cross sectional study conducted with first and final year students in the Departments of Food Engineering, Civil Engineering, Electrical-Electronic Engineering, Mechanical Engineering and Computer Engineering in Adnan Menderes University in the academic year of 2016-2017.
Results: No statistically significant difference was observed for students' awareness about environmental issues and e-waste regulations between departments and whether they are in the first or the last year. However, a correlation was noted between two awareness types.
Conclusion: Students in this study were found to have low level of knowledge about e-waste recycling and regulations. There fore awareness of consumers about e-waste should be improved. Manufacturers and municipalities should be more active and involved in recycling, and stricter regulations should be implemented to reduce and manage e-waste.
electronic waste recycling waste management engineering student
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 44 Sayı: 1 |