Bu araştırmanın amacı, bir devlet
üniversitesinin Fen Edebiyat Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin kaygı ve
umutsuzluk düzeylerini bazı sosyodemografik değişkenler açısından incelemektir.
Araştırmanın evrenini 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı’nda sözkonusu
üniversitenin Fen Edebiyat Fakültesinin çeşitli bölümlerine kayıt yaptırmış 779
son sınıf öğrencisinin tamamından oluşmaktadır. Verilerin toplanması
aşamasında, araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu”, Spielberger ve arkadaşları (1964) tarafından geliştirilen "Sürekli Kaygı
Ölçeği" ve Beck ve
arkadaşları (1974) tarafından geliştirilen “Beck Umutsuzluk Ölçeği”
kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans, yüzde, t-testi ve
varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; cinsiyet ve
barındıkları yer değişkenlerine göre kaygı düzeyleri arasında anlamlı farklılık
olduğu öğretim durumu, okudukları bölüm, ağırlıklı genel not ortalaması ve anne
baba tutumuna göre ise kaygı düzeyleri arasında farklılık olmadığı
belirlenmiştir. Öğrencilerin umutsuzluk puanlarında ise okudukları bölüm ve
anne baba tutumuna göre farklılık belirlenmişken cinsiyet, öğretim durumu,
ağırlıklı genel not ortalaması ve barındıkları yere göre farklılık olmadığı
belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 2 |